Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Tassendragers voor en achter zonder bagagedrager - Forum Wereldfietser

Tassendragers voor en achter zonder bagagedrager

Nou, ik mag dan een groentje zijn op fietsgebied, maar wat ik zojuist bij bike4travel zag, daar was ik heel blij mee.
Er stond een shavagon (dacht ik) fiets opgesteld, zonder bagagedrager.
Niets raars, zou je zeggen.
Echter zag ik een voor- en achtertassendrager, met daarop de bijbehorende tassen gemonteerd!!!!
Geen bagagedrager nodig!!! Geweldig. Wist niet dat dit mogelijk was
Zelf fiets ik rond op een koga miyata terraliner lady, zonder bagagedrager.
Ik ben al een tijdje opzoek naar een manier om een fietsvakantie te houden, zonder bagagedrager.
Een bobyak is een mogelijkheid (hoewel dit een persoonlijke keuze is)
Maar, nu ik dit heb gezien, ga ik toch bij bike4travel mn licht opsteken.
Denk dat een spatbord voor en achter geen overbodige luxe is.

En ja, bagagedrager op mijn fiets vind ik inderdaad niet mooi. Het haalt de hele lijn uit de fiets. Deze hoort zonder bagagedrager, en zo blijft het ook :D
applemeisje schreef:Er stond een shavagon (dacht ik) fiets opgesteld, zonder bagagedrager.
Echter zag ik een voor- en achtertassendrager, met daarop de bijbehorende tassen gemonteerd!!!!
Geen bagagedrager nodig!!!
Eerst zag je er geen. Dan wel, met tassen en dat weer niet?
Wat heb je nu eigenlijk gezien en waar zaten de tassen dan aan vast?
Leon
was het geen Santos ipv een sjavaghon?
Afbeelding
Ik snap het wel. Applemeisje denkt dat er een traditionale bagagedrager, zoals op een stadfiets, nodig is om een "tassendrager" te monteren.

Maar dat is dus niet zo:)! Sterker nog, ik vermoed dat 90% dat hier zo gemonteerd heeft.

Enne, waarschijnlijk zag je een Avaghon, als merk?
Bike4travel is op 24 maart aanwezig op de Wereldfietsbeurs in Bussum. Neemt Marco de Wit die fiets met dat systeem van die tassen zonder drager mee naar Bussum?
AB schreef:was het geen Santos ipv een sjavaghon?
Afbeelding
Heet Avaghon sinds de nieuwe paus nu sjAvaghon? :wink: :lol:
Ohoh... het is weer vrijdagmiddag... @applemeisje, er gaat waarschijnlijk een wereld voor je open nu, dus da's leuk shoppen voor fietsvakanties!
Sterker nog, ik vermoed dat 90% dat hier zo gemonteerd heeft.
Geloof je toch hopelijk zelf niet hè.. :?:

Slappe constructies heeft geen hond wat aan daarbij vinnik het altijd handig om wat rotzooi bovenop te kunnen stouwen.. Zowel voor als achter :wink:
Beste applemeisje,

Ik vraag me af wat je bedoelt. Misschien zoiets? Het heet Extrawheel.

Afbeelding
applemeisje mag inderdaad wat ze zag wat verduidelijken, want anders blijft het speculeren. De reactie van Leon lijkt me heel logisch:
Eerst zag je er geen. Dan wel, met tassen en dat weer niet?
Goed, goed. Ik zal proberen het duidelijker te krijgen :-)

Omdat ik er vanuit ging dat men een bagagedrager nodig heeft om de tassen aan op te hangen, en je tent op de drager te leggen.
Op zo'n manier reizen duizende enthousiaste fietsers over de wereld!

Vandaag, bij een bezoekje aan bike4travel, zag ik dat dit ook anders kan.
Op een tentoongestelde fiets (merknaam weet ik niet meer) zat geen bagedrager.
Echter wel voor en achter tassendragers.
Dus, er bestaat een mogelijkheid om zonder bagagedrager op fietsvakantie te gaan, maar men d.m.v. tassendragers, welke zijn bevestigd aan het frame, je voor en achtertassen aan kunt hangen.

Dat is voor mij een ideale oplossing. Op mijn koga miyata terraliner zit geen bagagedrager.

Snappie! :-)
En Travelmaster.
Het is zo fijn om begrepen te worden!!! Dank je wel :-)
Dat betekent vast dat je zo'n Santos gezien hebt zoals afgebeeld. Die drager ziet er wel gelikt uit, maar heeft ook enkele nadelen:
1 er kan niet heel veel gewicht aan hangen
2 je kunt er alleen tassen aan hangen en geen tent bovenop leggen. Dat laatste is in de praktijk toch vaak wel fijn. Ik wil mijn vieze natte tent niet in mijn gewone fietstas, samen met mijn droge slaapzak etc.
3 je tassen hangen lager en moeten dus verder naar achter om er niet met je hakken tegenaan te komen. Dat maakt je fiets er niet stabieler op.
4 op een bestaande fiets laat zich zoiets niet makkelijk monteren.
Veel succes,
Wim
applemeisje schreef:Echter zag ik een voor- en achtertassendrager, met daarop de bijbehorende tassen gemonteerd!!!!
Geen bagagedrager nodig!!!
Hoe ziet zo'n voortassendrager die geen bagagedrager is er uit?
Leon
Als er bagage op een fiets zit, dan zit die ook ergens aan vast. Bagage zweeft niet op een fiets. :roll: Bagage hangt ergens aan of ligt ergens op. En dat heet een drager. Die Santos heeft een iets andere vorm dan een standaard drager. Maar het blijft een bagagedrager. :wink:

Als je graag een fiets wil hebben zonder bagage drager maar je wil wel een keer met bagage fietsen. Waarom koop je dan geen fiets met een paar oogjes. Standaard fiets je dan zonder drager. En op vakantie monteer je gewoon een drager. Er zijn genoeg fietsen waarop dit kan. Van snelle toerders tot robuuste wereld fietsen.
De nieuwe uitleg van applemeisje maakt het er inderdaad niet duidelijker op. Maar ik vermoed dat de interpretatie klopt.

Ik heb de indruk dat de verwarring ontstaat doordat applemeisje het onderscheid maakt tussen een 'bagagedrager' als zijnde zo'n ding waar je ook een horizontaal 'plateau' bij hebt en dus iets op kan leggen en een 'tassendrager' waar dat niet het geval is en waar je dus enkel fietstassen (met haken) aan kan hangen.

Gezien het in beide gevallen om bagagedragers kunnen mensen niet goed volgen.

Het tweede soort drager (waar enkel tassen aan kunnen gehangen worden en zonder horizontaal gedeelte boven het achterwiel (of voorwiel) geeft de fiets wel een heel ander uiterlijk.

Renaat
Hier een zwaardere versie voor meer bagage, en gemaakt door de grootmeester Rene Herse zelf: http://www.flickr.com/photos/ratrocket/3956934000/
Iedereen lijkt langs elkaar heen te speculeren. De enige oplossing is dat Marco de Wit die fiets meeneemt naar de Wereldfietsbeurs in Bussum. Dan kunnen we alles met elkaar het bekijken en aan de hand van een echt voorbeeld praten over mogelijke voor- en nadelen.
bert sitters schreef:Iedereen lijkt langs elkaar heen te speculeren. De enige oplossing is dat Marco de Wit die fiets meeneemt naar de Wereldfietsbeurs in Bussum. Dan kunnen we alles met elkaar het bekijken en aan de hand van een echt voorbeeld praten over mogelijke voor- en nadelen.
Ja, maar hoe weet Marco nou welke van zijn fietsen een fiets zonder dragers met dragers is, waar wel tassen aanhangen waar geen drager voor nodig is? :shock:

Carl

(De echte oplossing lijkt me dat Applemeisje even antwoordt of die achterdrager op het plaatje van AB - op die Santos - nou wel of niet de fiets is die zij gezien heeft. En dan kunnen we daarna verder speculeren over de voordrager.)
Carl schreef:En dan kunnen we daarna verder speculeren over de voordrager.
Ik gok het er nu vast op dat dat zoiets is als op deze fiets:

Afbeelding