Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Exped luchtbed blaast dons er uit - Forum Wereldfietser

Exped luchtbed blaast dons er uit

Op weg naar Santiago de Compostela vliegt het dons uit mijn Exped Luchtbed ik heb de terugslag klepje al moeten verwijderen en moet steeds plukken dons voor het uitloop ventiel weg halen anders krijg ik het bed niet meer leeg.
Het lijkt wel of ik een kip heb geplukt al het luchtbed eindelijk leeg is.
Heeft iemand dit ook al eens mee gemaakt , is er wat aan te doen?
Klaas
Hoi,
Dit is een bekend probleem bij die matten. Er zit garantie op maar daar heb je nu niks aan.
Wel type ventiel zit er op?
Ik heb er eens foto's van gemaakt voor op dit forum: http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewt ... 21&t=16852
Over de synmat is ook een 'inside'-story: http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewt ... 23&t=19539

Als het dons zich ophoopt zou ik de mat proberen leeg te krijgen door er een buisje in te steken. Dat heb ik echter nog nooit aan de hand gehad.
Succes,
Leon
Helaas een bekende verhaal. Als je UL mat heb, heb je 2 jaar garantie anders 5 jaar.

Mocht je tocht je in de beurt brengen van een van de Exped dealers zou een je poging kunnen doen om het te plek te ruilen, anders word het helaas terug brengen naar je winkel na je vakantie.

Hier de Eu dealer lijst:

http://www.exped.com/exped/web/exped_homepage_int.nsf

Als het helemaal niet meer gaat zou ik locaal een goedkoop matje kopen en dat ding naar huis sturen....

Zelf ben ik helemaal klaar met exped matje en gebruik een Z-lite matje van Thermarest +pro-lite. Bijna hetzelfde slaap comfort als je exped maar meer duurzaam, alleen neemt het iets meer ruimte in beslag.

Sterkte!

Afbeelding
shane's modular sleeping mat by shanecycles.com, on Flickr
Leon schreef:Hoi,
Dit is een bekend probleem bij die matten. Er zit garantie op maar daar heb je nu niks aan.

Succes,
Leon
Probeer toch wel eens een mail te sturen naar exped. Had enkele maanden terug een bobbel voor in mijn mat en binnen twee dagen na mijn melding hadden ze een nieuwe opgestuurd. Maar dit is wel in amerika. Ik weet niet waar je zit nu...

Wel rare service want ik heb niets moeten voorleggen wat dan ook. Ik zou zeggen. Waag iedereen eens zijn kans en miss heb je binnekort een nieuwe mat :-)
bert claes schreef:Ik zou zeggen. Waag iedereen eens zijn kans en miss heb je binnekort een nieuwe mat :-)
Wij noemen dat in Nederland "aanzetten tot oplichting", maar Belgen denken daar vast anders over want het is zo'n beetje hun nationale sport! 8)
Michael W schreef:Wij noemen dat in Nederland "aanzetten tot oplichting", maar Belgen denken daar vast anders over want het is zo'n beetje hun nationale sport! 8)
:shock: :?
Xyuny schreef: :shock: :?
Grapje natuurlijk, maar het is niet slim om op te roepen om een goed service-systeem te misbruiken, zo help je dat wel heel snel om zeep (ook al was het misschien maar een grapje) !!
Dank voor de tips.
Mijn neef heeft contact gehad met Beversport Utrecht en hij stuurd mij een nieuwe matras op naar een Camping waar ik over nu 3 dagen ben de oude stuur ik dan retour .
Volgens Bever is het garantie word geregeld als ik terug ben de nieuwe matras was gratis.
Dus nog ff 3 dagen veren happen als het eindelijk eens droog word kan ik het buiten doen.
Klaas
Hier is het al een aantal dagen droog. Volgende keer in eigen land op vakantie...? :wink:
Mooi dat het geregeld wordt. Zelf kies ik liever een product waar de fouten al uit zijn gehaald. Les voor de volgende keer, zeker bij zo'n langere tocht.
Robertjan schreef: Zelf kies ik liever een product waar de fouten al uit zijn gehaald. Les voor de volgende keer, zeker bij zo'n langere tocht.
Ik weet niet hoe oud de gebruikte mat is, maar is dat probleem bij nieuwe matten ondertussen niet reeds door Exped opgelost? (Niet dat ik matjes met dons van mishandelde beesten wil promoten natuurlijk.)

Renaat
Ik heb de moed opgegeven voor Exped downmats toen ik, na mijn vijfde matje te hebben vervangen mijn zesde een ovaal, niet te sluiten ventiel bleek te hebben. Ik nam toen contact op met Exped en kreeg toen een mail terug waarin stond dat dat niet mogelijk was omdat alle matten werden gecontroleerd. De suggestie in die mail was dat ik loog.Dat was voor mij echt einde verhaal van alles wat in de verste verte ook maar iets met Exped te maken heeft.
Michael W schreef:
bert claes schreef:Ik zou zeggen. Waag iedereen eens zijn kans en miss heb je binnekort een nieuwe mat :-)
Wij noemen dat in Nederland "aanzetten tot oplichting", maar Belgen denken daar vast anders over want het is zo'n beetje hun nationale sport! 8)
:shock: In mijn deel van Nederland noemen wij dat gebruikmaken van de gewone garantie.

Klaas, fijn dat het opsturen van een nieuwe mat geregeld is! Nu maar hopen dat deze wel goed blijft - gezien de verhalen van anderen zou het kunnen van niet, maar voorlopig kun je in elk geval weer vooruit. Mooi weer en een donsvrije slaaptent gewenst!

Buen camino,

Carl
Carl schreef:In mijn deel van Nederland noemen wij dat gebruikmaken van de gewone garantie.
Als er iets met je matje aan de hand is wel ja :wink:

Maar misschien interpreteerde ik de opmerking van Bert wel helemaal verkeerd 8)
bert claes schreef:Wel rare service want ik heb niets moeten voorleggen wat dan ook. Ik zou zeggen. Waag iedereen eens zijn kans en miss heb je binnekort een nieuwe mat :-)
Michael W schreef:
Carl schreef:In mijn deel van Nederland noemen wij dat gebruikmaken van de gewone garantie.
Als er iets met je matje aan de hand is wel ja :wink:

Maar misschien interpreteerde ik de opmerking van Bert wel helemaal verkeerd 8)
Ik interpreteerde die hetzelfde. Maar de smileys waren volgens mij duidelijk genoeg om duidelijk te maken dat zowel Bert's opmerking als die van jouw niet al te ernstig genomen moest worden. (Dus Xyuny en Carl, blijven ademen, er is niets aan de hand om je druk om te maken.)

Renaat
Revanho schreef:...
(Dus Xyuny en Carl, blijven ademen, er is niets aan de hand om je druk om te maken.)
...
Geen probleem hoor, we zijn erger gewend... :D

(rest van de reactie betreffende ondermeer het als ondernemer in België door bepaalde media, pseudo-sociale organisaties en hun blinde volgelingen steeds meer in de hoek van de criminelen gecatalogeerd te worden, door zelfcensuur wegens het te veel off-topic zijnd, verwijderd) :wink:
- Na delaminatie van mijn Thermarest Neo Air kocht ik in Noorwegen een Exped down 7, [tot nu toe geen problemen mee gehad]

- Een nieuw matje kreeg ik bij thuiskomst, ik ging voor de Thermarest Pro Lite deze liep al snel langzaam leeg, en ik ging [garantie] voor de Exped UL 7

- Dit jaar op weg naar Rome had ik delaminatie met de Exped UL 7.

- M'n fietsmaat [die er later bij kwam] nam een nieuw matje voor me mee, de Thermarest Neo Air X lite

Deze voelt heel erg goed aan, degelijk materiaal en super licht.
Ik heb de indruk dat deze mat lang mee zal gaan. :?:

Henk

kunst en fietswerk
delamineren
Proces waarbij de verschillende lagen waaruit iets is opgebouwd, van elkaar loslaten.
Categorie: Procédés en Technieken > afbladderen.
Gevonden op http://www.encyclo.nl/lokaal/10491 :wink:
Helaas zijn er ook genoeg berichten over Neoairs die delamineren. Het probleem voor de potentiele koper is dus een onmogelijk probleem: hoe vaak komt dit voor in verhouding tot de totale omzet in dat product? De fabrikanten weten het wel. Als het al te bar wordt stoppen ze met zo'n product, maar waar hun tolerantie ligt moet je maar afachten. 10% uitval schijnt tegenwoordig in veel markten normaal te zijn.
Wat mij wel opviel was dat waar mijn oude - overigens probleemloze - Downmat in China gemaakt was mijn nieuwe Synmat UL uit Taiwan komt. Misschien kiest Exped voor zo'n kwetsbaarder product toch voor een betrouwbaarder fabrikant.
Wim