Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Hard geanodiseerd aluminium & benzinebrander: goede combi? - Forum Wereldfietser

Hard geanodiseerd aluminium & benzinebrander: goede combi?

Dag,

nog snel op zoek naar een nieuwe pannenset (of in elk geval een nieuwe koekenpan) voordat we vertrekken.

Hoe werken hard geanodiseerd aluminium en een benzinebrander samen? Wordt het niet te heet voor de anti-aanbak?

We zitten te denken om de Trangia Tenra set van 3 pannen te kopen, heeft iemand hier ervaring mee? En/of wat gebruiken jullie op de MRS Whisperlite?

Merci!
Gudrun
Geanodiseerd is iets anders dan anti-aanbak. Anti-aanbak is meestal op teflon basis, dat moet je inderdaad niet te heet stoken. Niet te heet betekent: niet (langdurig) leeg op het vuur hebben staan. Geldt niet alleen voor benzinebranders, maar ook voor je normale kookplaat in de keuken!

Ik gebruik geanodiseerd aluminium pannen van een Trangia 27 set, op een spiritus brander. Bevalt prima, ook al bakt het wel aan als je niet oppast (misschien iets minder dan "kaal" aluminium, maar ik heb geen vergelijkingsmateriaal).

Frappant, ik vind de Tenra set alleen bij een enkele Nederlandse webshop; op de Trangia website alleen het model Tundra (misschien het zelfde?) De Tenra is er in elk geval naar keuze in geanodiseerd of anti-aanbak. De anti-aanbak zal sneller beschadigen door de tang waarmee je de pannen vastpakt (mijn ervaring met Trangia koekenpan) en moet je voorzichtiger behandelen met schoonmaken.