Additionally, paste this code immediately after the opening tag: ofm of osm alsmede poi archies campings - Forum Wereldfietser

ofm of osm alsmede poi archies campings

hallo

ben bezig met de laatste voorbereidingen fietsreis vanuit zuid frankrijk via oude wegen naar huis overr tweetal weken - dus mogelijk kom ik(en twee companen menige wereldfietser onderweg tegen. maar nu over naar de vraagstelling:

ik had in eerste instantie osm maar bij uitproberen zag ik geen info op beeldscherm -zoals knooppunten-andere routes etc.

deze info zag ik vervolgerns wel op ofm 2014

zijn er zaken die ofm wel/niet heeft t.vo.v. osm en

andersom zaken die osm wel/niet heeft t.o.v. ofm

waar gaat de voorkeur/advies naar uit


daarnaast heb ik op m'n garmin 60 csx(geheugenkaart) pois van archies campings gezet.

deze worden pas zichtbaar op beeldscherm van m'n garmin 60 csx -als ik beeldscherm heb staan op 120 meter of minder.

is het toch mogelijk om deze zichtbaar te krijgen bij verder uitzoomen?

alvast hartelijk dank voor iedere reactie

gries doef
gries doef schreef:hallo
ik had in eerste instantie osm maar bij uitproberen zag ik geen info op beeldscherm -zoals knooppunten-andere routes etc.

deze info zag ik vervolgerns wel op ofm 2014

zijn er zaken die ofm wel/niet heeft t.vo.v. osm en

andersom zaken die osm wel/niet heeft t.o.v. ofm
Met osm bedoel je denk ik de generic routable osm kaarten van garmin.openstreetmap.nl?

OSM (Openstreetmap) is de database waar al de kaarten op gebaseerd zijn, dus ook de OFM.

De generic routable osm is meer bedoeld voor in de auto. Er staan geen fietsroutes op.
De OFM is specifiek bedoeld voor fietsers. De kaart bevat bovendien hoogtelijnen.
daarnaast heb ik op m'n garmin 60 csx(geheugenkaart) pois van archies campings gezet.
deze worden pas zichtbaar op beeldscherm van m'n garmin 60 csx -als ik beeldscherm heb staan op 120 meter of minder.
is het toch mogelijk om deze zichtbaar te krijgen bij verder uitzoomen?
alvast hartelijk dank voor iedere reactie
gries doef
Ik ken de 60 csx niet maar op de meeste Garmins kan je de zoomniveaus instellen.
dank voor reactie


zijn in de ofm kaart door de makers (tovenaar) vervolgens dingen weggelaten, vanuit osm, of is osm "alleen"
aangevuld met.....

hartelijke groet

gries doef
Het is 'alleen' aangevuld. Met dien verstande dat de labeling (categorisatie) van diverse wegen is aangepast zodat bijv. snelwegen niet meer bestaan in de routering (nog wel op de kaart te zien, niet meer te routeren).
Dus als je de kaart gebruikt als plaatje is er 'alleen' iets aangevuld, als je er op routeert is er een hoop veranderd/weggehaald op label-niveau. Het laatste voor een fietser alleen maar ten goede, oftewel er zijn voor een fietser alleen maar dingen weggehaald waar je toch niets aan hebt.
Het laatste is het doel van de ofm tov de osm, dat is zijn bestaansrecht.
Er zijn vnl. zaken weggelaten (zoals de routering van autowegen) of juist benadrukt die van belang zijn voor fietsers (zoals dikke rode lijnen voor fietspaden, fietsroutes blauw gestippeld e.d.). Het is dus een andere weergave van dezelfde osm kaart. Aangevuld zijn alleen de hoogtelijnen, die komen niet voor in de osm database.