Additionally, paste this code immediately after the opening tag: fluo-hesje bij hevig regenweer - Forum Wereldfietser

fluo-hesje bij hevig regenweer

Dag allemaal
Ik vroeg me af wat jullie in de meer donkere dagen gebruiken om gezien te worden op de fiets. Ik fiets dagelijks 2x 10 km naar het station in mijn kantoorkledij. Speciale fietskledij aantrekken is geen optie.
Ik investeerde in een goede regenjas (ademend, ventilatieritsen,...) en -broek. In de winter en bij donker (regen)weer doe ik een fluo-hesje over mijn jas heen. Als het echter hard regent, zuigt dat fluo-hesje zoveel water op dat de jas lijkt door te lekken op de schouders. Het hesje neemt gewoon te veel water op (en kan je ook echt uitwringen). Ik keek al even rond of er geen andere soort hesjes bestaan (vb met gaasstof, lichtere stof), maar vind niet onmiddellijk iets.
Wat trekken jullie over je jas heen om gezien te worden?
Bedankt!
Is gewoon degelijke verlichting geen oplossing?
Heb je één hesje uit de 5 euro bak ?
Ik heb namelijk één die dat niet doet. Bij dit bedrijf gekocht http://www.straatmakershop.nl/werkkleding , met rits geen klitteband zoals op de site staan koste €18,- en neemt geen vocht op, word wel nat.... :lol:
Misschien is dit wat. Vanaf maandag bij de Lidl. Ik zou sowieso voor een hardloophesje gaan, want dan wil je ook niet dat hij te veel vocht vasthoudt.
Ik fiets met dit hesje (Bij droog weer in het donker, mijn regenjasje is al fluor geel): http://www.vaneyckstore.be/nl/accesoire ... 36954.html

Het vestje sluit langs de zijkant en werkt heel goed over alle soorten kledij.
Ik heb niet de indruk dat het materiaal veel water op kan nemen. Je kan je huidige ook altijd eens insprayen met waterafstotend spul (voor regenjasjes).
Hoi,
Ik fiets nooit met een hesje. Ik vind mensen met een hesje er vaak uitzien als wegwerkers. Ik heb goed licht op de fiets en let zelf goed op, werkt prima! Het spiegeltje dat er nog op zit vanwege mijn fietsvakantie helpt daar goed bij.
Groet, Petra.
Heb net bij de Lidl voor 3,99 een fluo hesje gekocht. Gemaakt van dunne, gaasachtige stof met reflecterende stukken. Weegt nog geen 50 gram.
Mijn meeste fietskleding is zwart. Mooi, maar niet echt zichtbaar bij regenachtig weer.
bedankt voor de goede tips!
Hopelijk komt het fluo hesje uit de lidl ook naar België.
Anders moet ik eens kijken voor zo'n wowow hesje.
Bij een snuisterijenwinkel heb ik voor 2,50 een fluoriserend hesje gekocht. Weegt niks en 100% polyester dus neemt geen vocht op.

Je ziet er inderdaad uit als wegwerker maar het is niet voor niets dat die fluoriserende kleding dragen. In slecht weer gaat mijn veiligheid en die van mijn medeweggebruikers boven een fashion-statement, en het onderscheidt je bovendien veel duidelijker als een kwetsbare weggebruiker dan enkel een lampje.

Bovendien: verlichting kan uitvallen, een hesje niet. Ik heb nogal wat lampen meegemaakt die, goedkoop of duur, een langdurige hoosbui niet overleefden.
Bij slecht weer of beperkte zichtbaarheid (zoals 's avonds tunnel in, tunnel uit) draag ik een Wowow fluo-hesje (met certificaat dat nodig is op Franse wegen), maar dan wel een kindermaat zodat het niet wappert in de wind ondanks mijn 1,9m ;) Is gemaakt van een gaas dat niet veel water vasthoudt.

Decathlon heeft ook een fluohesje/windvest dat er interessant uit ziet maar wel veel duurder en zwaarder is...
Mijn huidige fluo-hesje is van 100% polyester en neemt echt wel water op (tot uitwringen toe). Iemand ging eens kijken of er nog hesjes zijn in de Lidl in Ned.