Additionally, paste this code immediately after the opening tag: wollen fietsbroeken - Forum Wereldfietser

wollen fietsbroeken

Ik ben op mijn afgelopen tocht erg tevreden geweest over mijn wollen T shirt van RAB en over de vrij dikke wollen sokken van Falke. De wol was koeler als het warm was en warmer als het koud was, en stonk niet. Daarom vroeg ik mij af of er ook al weer net als vroeger wollen fietsbroeken zijn. Ook daarbij zou wol voordelen kunnen hebben boven nylon, dacht ik. Vroeger vond ik het een fijn materiaal voor fietsbroeken, maar het is zo lang geleden dat ik het niet heel goed meer weet.
Wim
Hoi Wim,

Ik weet dat "Icebreaker" merino-wollen fietsbroeken heeft met de eigenschappen die je beschijft (warm/koel). Ik heb er geen ervaring mee.

Groet Lancelotte
http://shop.ibex.com/Apparel/Mens-Ride

De kans dat de schapen die voor de wol zorgen niet zo'n fijn leven hebben gehad is overigens behoorlijk groot.

Renaat
Denk ook aan de veel grotere kans op bacteriële infecties met die zeemleer en zo'n wollen broek (ik betwijfel of ze nog bestaan, maar heb er wel ervaring mee) moet drogen....Wel een uur of 10 kan ik me herinneren. En bij 14 graden wel een heel etmaal.
Ice-breaker heeft ze inderdaad. Volgens de verkoper zelf duur, kwetsbaar (als je van wol zo'n dun garen spint moet je van het eindprodukt niet te veel verwachten) en een dikke zeem.

Het idee is dus leuk nu alleen de uitvoering nog.
Ik heb in het verleden een wollen broek gehad (Italiaans merk - weet niet meer welk) en vond die mn in de winter erg fijn. Ik moest me alleen mentaal wapenen tegen de jeuk want daar heb ik met wol altijd last van.

Merino heeft inderdaad wollen broeken maar die zijn heel erg duur.
In koude winterlanden is het dragen van merino/wollen fiets/onderkleding heel normaal, zelf draag ik het ook altijd (zonder zeem): geen jeuk, geen geurtjes, geen vocht, niet duur als je weet waar je het koopt, lekker warm .. ideaal!