Additionally, paste this code immediately after the opening tag: ...label - (te) duur of duurzaam! - Forum Wereldfietser

...label - (te) duur of duurzaam!

...ben zelf meer dan enthousiast over de outdoorkleding van FjallRaven. Heb daar heel veel kledingstukken van. En grotendeels naar volle tevredenheid.

Heb onlangs enkele broeken (http://www.fjallraven.nl/karl-zip-off-trousers)  gehaald van FjallRaven. Ben hier ook tevreden over. Tenminste; zolang ik niet ga fietsen met deze broeken. 
De afbeelding (https://www.dropbox.com/s/ggdvn4jevelwd ... 124457.jpg) laat zien hoe de broek -na de eerste keer gedragen- er uitzag na 40 kilometer fietsen. Had mijn fietsonderbroek (Gore Bike Ware) er onder. Het was verder gewoon droog weer, en neen, heb mijn zadel (Brooks B17) niet ingevet.

Nadat ik deze broek aan Bever heb laten zien, hebben zij de vraag neergelegd bij FjallRaven Nederland. De volgende -voor mij zeer onlogische- terugkoppeling deed mij aardig versteld staan: "Jullie Nederlanders zijn een fanatiek fietsland. Daar zijn onze broeken niet voor gemaakt." Blijf dit vreemd vinden. 

Uit coulance heeft Bever de broek ingenomen en mij voorzien van een nieuwe. Het behoeft geen uitleg dat ik met deze 'duurzame' broeken niet meer ga fietsen...
En wat is het probleem juist? Verkleurde streepjes op de plooien tussen uw benen?
Ik heb een broek van FjallRaven. De duurste outdoor broek die ik heb maar ook de broek die het snelst slijt op de fiets. Blijkbaar zijn ze daar niet geschikt voor...

Broeken die het wel goed uithouden bij mij zijn o.a. van Perry Sport en Peak Performance. Zijn allemaal van een wat dunnere, soepelere stof dan de FjallRaven.

(Gebruik de broeken net zo als jij; dus met fietsbroek eronder en heb toevallig ook een B17 zadel.)

Maarten
Tip;

Kocht in maart een afritsbroek bij de Lidl voor €11,-.
Fiets ,wandel en klim er al het hele seizoen mee.
Denk dat deze broek het volgende seizoen ook nog wel mee kan.

Groet.
FjallRaven is een uitstekend outdoormerk, maar hun meeste broeken zijn meer geschikt voor wandelen in de bergen of Noorwegen. Dan wil je niet zonder.
Maar ze zijn niet zo geschikt voor fietsen. Outdoor wil niet zeggen voor alles geschikt. Een prima fietsbroek is juist weer van Gore, verkrijgbaar in de bekende winkel in Amsterdam.
Ik vind fjallraven echt ondermaats wat broeken betreft , deze broeken ook als je er niet mee fietst verslijten terwijl je er bij staat, voor ongeveer de helft van de prijs heb je veel betere broeken van andere merken, het enige wat ik van de fjallraven broeken vind is dat ze mooi zijn , maar daarmee is dan ook alles gezegd ....ben er totaal niet tevreden over....
Mwah, ik heb naar aanleiding van deze discussie mijn stapeltje FjallRaven eens doorgekeken en kan eigenlijk geen bijzondere slijtsporen vinden. Terwijl ik al fietsend op mijn B17 nooit een ander merk draag (primair omdat mijn dichtstbijzijnde outdoorwinkel deze verkoopt en ik het wel belangrijk vind dat deze winkel ook blijft bestaan).
Ik herken deze klachten ook niet. Heb al vele jaren dezelfde paar (afrits)broeken van dit merk. Echt veel mee geragd en onverslijtbaar. Ze vallen vrij smal en da's wel zo fijn. Heb er ook regelmatig mee gefietst, al vind ik een strakke hardloopbroek oid over de fietsbroek (als het kouder is) prettiger dan een afritsbroek vanwege het geluid. Wie bang is voor vlekken: koop een donkergrijze.