Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Groot kleine lichtgewicht handdoeken-topic - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Groot kleine lichtgewicht handdoeken-topic

Ik zie handdoekformaten langskomen van 40cm lengte of kleiner. Dan vraag ik mij af: hoe droog je je rug af?
willem.m schreef:Ik zie handdoekformaten langskomen van 40cm lengte of kleiner. Dan vraag ik mij af: hoe droog je je rug af?
Hoe wassen mensen hun rug?
Best lastig om dat goed te doen.
willem.m schreef:Best lastig om dat goed te doen.
Hangt sterk van de persoonlijk lichaamsbouw en lenigheid af :wink:
Was ik maar een ork, handig met die lange armen 8)
Hoi,
Een van de weinige spullen waar ik niet op bezuinig qua gewicht is mijn handdoek. Ik heb de laatste fietsreis een 50x100 groene handdoek van IKEA meegenomen, die heerlijk afdroogt en daarna lekker wappert in de wind, dus meestal wel weer droog is. En om Eric Schuijts statement even te herhalen: als je schoon onder de douche vandaan komt, wordt je handdoek ook niet vies.
Groet, Petra.
Ik heb een heel gladde van de Bever, (denk ik) die me maar matig bevalt, houd gewoon niet zo van dat gladde gevoel. Dus gebruik ik nu de handdoeken van de Decathlon, en ben daar erg blij mee, heeft net een wat prettiger huid gevoel. Ook vrij glad, maar net iets meer 'bite'zeg maar.
De Xenos handdoekjes zijn niet slecht, zeker prijstecnisch, maar minder, voor mijn gevoel drogen ze ook niet zo jofel.
Wellicht in een oud topic :) Maar ik heb een Palace gekocht op www.hamam-disocunter.nl en die is maar 210gram! Past prima in mijn rugzak en is lang genoeg voor mijn tripjes als 1.89 lang zijnde man.
Ik ben groot en heb een klein dun sneldrogend handdoekje. Ik wrijf mij eerst droog met de hand en dan verder met die plakkerige zeem handdoek. Die moet ik halverwege even uitwringen. Daarna gaat altijd mee in het handwasje met de fietskleren.

Hij is eigenlijk altijd de volgende ochtend al droog (waslijntje) en gaat dan de tas in. Na flinke nachtelijke regen of kou moet hij heel soms nog eventjes op een achtertas. Hij stinkt nooit.

Ik heb ook zo een dikkere en zachtere micro vezel handdoek gekocht, maar die is toch echt groter, zwaarder en droogt veeeeel langzamer. Dan ben je uiteindelijk onderweg onzinnig lang met die handdoek bezig, bijvoorbeeld als je iets uit je tas pakt of als je een stoffige weg op rijdt. Ook blijft hij nat onder de bandjes van de tas en het minst belangrijke.....het ziet er zo armoedig uit.
Ik heb zo'n klein lichtgewicht handdoekje. Tja, het is klein en licht. En als je daarvoor gaat dan is het helemaal top. Maar verdere voordelen kan ik niet opnoemen. Oh je, het droogt snel. Da's ook wel handig. Maar het heerlijke geluksgevoel dat je met een lekkere grote badstoffen handdoek alle hoeken van je lichaam rood wrijft....totdat de huid rood nagloeit, dat is als we weer terug zijn in ons huisje. Tijdens de tocht is het een beetje beppen. Wrijven gaat nauwelijks met zo'n high end product. Wat ik al zei, het is klein en licht. Superdroog wordt je er niet van.....maar het is klein en licht :D