Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Alternatief voor afwasmiddel, wasmiddel, shampoo, douchegel? - Forum Wereldfietser

Alternatief voor afwasmiddel, wasmiddel, shampoo, douchegel?

Langzamerhand heb ik al een flinke uitrusting verzameld en toch komt er steeds weer iets waar ik even het fijne van wil weten.
Ik heb ergens gelezen dat je met babyshampoo (welke? maakt dat wat uit?) alles kan wassen, is dat juist.
of heeft iemand een andere geweldige tip?
Zo'n klein flesje "alleswasmiddel" die ik bij Bever zag is natuurlijk na een paar weken op en dan??? Is volgens mij ook vrij prijzig.
ik ben weer erg benieuwd naar de reacties.
groet, Anja
Ik doe het al een paar jaar met gewone shampoo: mijn huid, mijn haar, de afwas en de kleding en dat gaat prima. Het is fijn als er niet te veel parfum in de shampoo zit en in ieder geval bij wild kamperen is het natuurlijk veel beter als de shampoo afbreekbaar is.
In shampoo zit over het algemeen meer ontvetter dan in douchegel. Prima dus voor haren wassen, de afwas doen? en om de kleren te wassen? In noodgevallen kun je je er ook wel mee wassen, maar het droogt je huid uit als je het langere tijd als huidzeep gaat gebruiken.
Alweer 30 jaar geleden ben ik gestopt met zeep/shampo/gel gebruik voor het reinigen van mijzelf.Elke dag douche ik zonder al die chemische , beetje stinkende substantie. Water is voldoende .Is ook veel beter voor je huid.En het scheelt een hoop gewicht in je fietsvakanties.
Voor de afwas heb ik een klein flaconnetje met geconcentreerd afwasmiddel.Kun je ook je kleren mee wassen.
Overigens, als er op de camping zo,n handzeepwas automaat hangt kun je daar ook prima je kleren mee wassen.

Groet.
Ik gebruik shampoo voor alles behalve kleding wassen. Waarschijnlijk kan dat laatste ook best met shampoo. Maar ik vind wasmiddel beter werken.