Additionally, paste this code immediately after the opening tag: regenjas - Forum Wereldfietser

regenjas

hallo mede fietsers
ik vind dit wat een lastig iets maar ik ben op zoek naar een heel goed regen jack lichtgewicht wind dicht,en hij moet veel water buiten kunnen houden en hij moet ademend zijn niet als je het jasje een tijdje aan heb dat je shirt drijf nat is.de koste moet niet hoger komen tot € 200 en je moet hem in de winkel kunnen kopen niet via internet en in de provincie gelderland en het mag een duurzaam product zijn.
gr marcel
marcel22 schreef:hallo mede fietsers
ik vind dit wat een lastig iets maar ik ben op zoek naar een heel goed regen jack lichtgewicht wind dicht,en hij moet veel water buiten kunnen houden en hij moet ademend zijn niet als je het jasje een tijdje aan heb dat je shirt drijf nat is.de koste moet niet hoger komen tot € 200 en je moet hem in de winkel kunnen kopen niet via internet en in de provincie gelderland en het mag een duurzaam product zijn.
gr marcel
Anders nog iets?

Waar heb je al gekeken? Ik denk dat je met iets van Vaude (Spray Jacket) of Gore Bike Wear echt wel uit moet kunnen komen, in de beter geoutilleerde buitensportzaak. Maar online krijg je waarschijnlijk wel meer "bang for buck".
http://www.engelbert-strauss.nl/Werkkle ... -1328.html

Ow... dit is via internet. :?
Maarre... beter en goedkoper vind je ze niet. Verstelbare capuchon en verlengd rugpand... ideaal voor op de fiets!
In Gélderland, jasmon, Gélderland... :wink:
Travelmaster schreef:In Gélderland, jasmon, Gélderland... :wink:
huh voor ons wereldfietsers is dat toch om de hoek :wink:
ging alleen om een voorrbeeld van een jas :lol:
vaude.nl vindt 13 dealers binnen 25 km van Doesburg.
Dat is meteen een kant en klaar lijstje van buitensportwinkels in de buurt.
ik heb al bij bever en bij four seasons gekeken
gr
Ga naar Arnhem in de steen straat zijn twee fiets winkels 1 er van Santos dealer.
En ze hebben allebei goede fiets kleding oa vaude en gore.

Martin
Ook in Arnhem: Mantel. Hebben misschien ook kleding?
En anders even naar Gorssel, René Vos, overigens ook in Apeldoorn. Volgens een advertentie nu bezig met een leegverkoop tot 22 november, dus mogelijk een leuke korting.
marcel22 schreef:... hij moet ademend zijn niet als je het jasje een tijdje aan heb dat je shirt drijf nat is....
Om teleurstelling te voorkomen: hoe goed je jas ook kan ademen, je onderlagen zullen nat worden als je langdurig fietst in de regen. Dit komt omdat je zweet niet verdampt bij 100% luchtvochtigheid. Een goed ademende jas is wel veel prettiger tussen buien door, maar geen magische oplossing die je kurkdroog houdt.
Ik sluit me volledig aan bij de vorige reactie. Ikzelf heb een goretex regenjas gekocht voor mijn dagelijkse woonwerk rit 2x 22km.
De jas is goed waterdicht maar kom uiteindelijk toch helemaal "nat" aan het ademen van de goretex jas is bij lange na niet voldoende tijdens een sportieve fietstocht.

Arnoud
kijk we weten hoe het er aan toe kan gaan als het in ned gaat regenen in de zomer maanden,dan trek je je mooie regenjasje aan die je niet voor niets heb gekocht en mee heb genomen je kan niet ( voorbeeld) 20 t'shirts mee nemen om je droog te houden kijk waterdicht zijn er niet ja bij 100/200 lieter water dan wor je wel iets nat en die richting zoek ik iets...een voorbeeld http://www.regenpakhuis.nl/heren-regenj ... od-287.htm
gr marcel
Gebruik zelf een regenjas met Gore Tex Active membraan, dit is het meest dampdoorlatend van GTX; zoals ook hierboven gezegd, nat/vochtig wordt je echt wel tijdens stevige inspanning, maar stop je, dan is het vocht ook snel weer weg.
Je moet het zo zien; nat wordt je ook zonder kleding als je hard genoeg fietst, het gaat erom of je ondanks slecht weer enigszins comfortabel bent, en daar helpt een goed dampdoorlatend jasje wel bij, qua vochthuishouding.
Ik heb een regenjas van Rab, en mijn ervaring is ook dat de jas wel vochtig wordt aan de binnenkant, maar dat de jas inderdaad verbazingwekkend snel droog is.
En, ook niet onbelangrijk, je krijgt het er ook niet koud in, de stof voelt prettig.

Zelf heb ik de jas toch via internet gekocht, met een beetje zoeken haal je hier veel voordeel uit, op dit jasje zo'n 80 euro, was model 2013, lekker belangrijk
Ik heb zelf een Agu breathable regenjas, rood van kleur met een zwarte regenbroek. De kap kan onder m'n fietshelm. Ik fiets dagelijks 20 km naar m'n werk, waarbij het soms kan regenen. Een paar maanden geleden heb ik op één regenachtige middag ermee in Ierland gefietst. Het voldoet uitstekend en ik bleef vanbinnen gortdroog!
Alleen is de broek wel lastig aan of uit te trekken terwijl ik m'n schoeisel nog aan had, vanwege de netten aan de binnenkant van de broekspijpen. De rode jas kost € 59,95 en de broek € 44,95. Het beste die mij overkomen is, dat zeg ik na 45 jaar ervaring als WF'er.
Ik heb zelf een goretex regenjasje. Ooit lang geleden (12 jaar of zo) gekocht voor 150 euro bij Decathlon. En dat is een jasje zonder capuchon en zonder zakken. Goretex is niet goedkoop maar het is wel echt goed.

Het jackje is 100% waterdicht en 100% winddicht. En dan niet winddicht en waterdicht zoals marketeers je vaak doen willen geloven bij goedkopere producten. Deze is echt winddicht. Ik fiets ermee in de winter naar werk. T-shirt, overhemd, warme trui plus een winddicht jack. Ik voel dan wel dat er wind tegen mijn borstkas waait en ik voel ook dat de wind door mijn spijkerbroek heen waait. Maar niet door het jack. En zonder rijwind heb je niet veel warme kleding nodig om het warm te houden. Die dikke trui is dan genoeg. Ik vind het een ideaal jack voor koude natte omstandigheden.

En nee, het is niet goed ademend en in de zomer dus snel veel te klam. Maar in de herfst en winter ben ik heel blij dat ik ooit geld heb uitgegeven voor iets fatsoenlijks. Ik heb er nu dagelijks lol van.
Een zeiljack is ook wind- en waterdicht en niet ademend en koop je bij de Boerenbond al voor € 25!
ik denk dat ik wel een jas koop van agu
gr