Additionally, paste this code immediately after the opening tag: brandstof - Forum Wereldfietser

brandstof

Hallo,

ik heb twee vragen. ik wil komende zomer de R1 gaan fietsen tot St Petersburg. In St Petersburg weer terug met? Er zijn meerdere opties. Vliegtuig wil ik niet omdat ik nog nooit met de fiets in het vliegtuig ben geweest en Rusland lijkt me niet het meest ideale land om dit te proberen. Dan is er nog de boot of de trein. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?
Dan de volgende vraag. IK heb een trangia kookstel en kook op spiritus. Ik weet niet of er makkelijk aan te komen is onderweg dus wilde ik esbit blokjes meenemen. Kan ik dit gewoon gebruiken in de cup waar ik ook spiritus in gebruik?

Alvast bedankt voor de info!

Mariette
Het wordt nog druk op de R1 komend jaar. Voor wat betreft vervoer vanuit Sint Petersburg:toen ik dat vorig jaar uitzocht kon ik met de ferry vanuit Sint Petersburg naar Lubeck, Helsinki, Tallinn & Stockholm. Volgens de treinreiswinkel was het niet eenvoudig per trein inclusief fiets terug te keren.
Ik heb overigens de indruk dat fiets en trein in Zweden ook niet altijd een eenvoudige optie is.
Je kunt op een Trangia ook met methanol of ethanol koken (ik gebruik ethanol voor sierhaarden van Blokker). Geen idee of dat ruim voorradig is in Rusland, maar het geeft wel meer mogelijkheden.

Groet, Tim
Alle alcohol brandt in de Trangia. Ik weet niet of de geruchten kloppen, maar als de wodka daar zo goedkoop is en een beetje flink alcoholpercentage heeft, is dat ook een mogelijkheid.
Als je geen vertrouwen hebt in een Russische maatschappij (waar ik me iets bij kan voorstellen) dan zou je alternatief kunnen kiezen voor een Europese maatschappij. Met KLM/Airfrance kun je ook vanuit st Petersburg naar huis. En met wat cheapticktes zoekwerk kom ik uit bij SAS (Scandinavian Airlines) voor 181 euro voor een enkeltje. Het is maar een idee.
hallo,

arnob: tja dat het druk wordt komt misschien wel door jou inspirerende verhaal. Ik heb ook naar de ferry gekeken, naar Lubeck duurt ongeveer 60 uur, kosten ruim 300 euro. Dus was ik op zoek naar een alternatief. De trein is niet eenvoudig heb ik gezien. Maar wat bergbeklimmer voorstelt, met een europeese maatschappij is vliegen kan natuurlijk ook. Ik ga eens op zoek op internet naar de mogelijkheden.
Wat betreft brandstof, tja wodka is misschien een idee.... Of een of ander illegaal gestookt drankje?
Bedankt allemaal voor het meedenken!

Mariette