Additionally, paste this code immediately after the opening tag: mio gps - Forum Wereldfietser

mio gps

halo allemaal
als je in europa blijft fietsen is dan deze gps goed daar voor is er iemand die er mee rijd en wat vind je er van
http://www.fietscomputerstore.nl/produc ... uropa.html
gr marcel
ps ik kan hem kopen in Doetinchem de pedaleur met € 100 eraf
marcel22 schreef:halo allemaal
als je in europa blijft fietsen is dan deze gps goed daar voor is er iemand die er mee rijd en wat vind je er van
http://www.fietscomputerstore.nl/produc ... uropa.html
gr marcel
ps ik kan hem kopen in Doetinchem de pedaleur met € 100 eraf
De mio doet het uitstekend in west Europa. Opgepast echter als U werkt mat een mac computer, men kan op een mac het toestel niet registreren. Route's maken en of douwnloaden lukt wel.
Naar ik begrijp zjn er problemen met het gebruik van de openfietsmap kaarten. Klopt dit? Dat zijn toch wel de kaarten die je als fiester wilt gebruiken. De goedkoopste Garmins (de Etrex 20 en 30) doen dat wel, en zijn verder ook prima.
Wim schreef:Naar ik begrijp zjn er problemen met het gebruik van de openfietsmap kaarten. Klopt dit?
Klopt, bij de Mio ben je altijd afhankelijk van de kaarten en de updates van Mio zelf. De fraaie openfietsmapkaarten kan je niet gebruiken. Koop je een iets goedkopere Mio wordt hij misschien toch nog duurder doordat je updates van de kaarten bij Mio moet aanschaffen: 'penny wise pound foolish' noemen ze dat in het Engels. 8)
ik wil de mio 505 kopen de uitgebrijde met wifi zelf heb ik windows wat voor bestanden pakt deze mio gpc kan je,er ook knooppunt routes in zetten die je zelf uit stippelt erin zetten.
gr
Maar daaronder heb je kaartmateriaal nodig. De openfietsmap kaarten zijn veruit het beste en het goedkoopste. De Etrex is, schat ik, ook ook niet duurder dan de Mio, integendeel.
gezien de prijzen voor de Mio 505,
kijk dan nog liever naar een Garmin GPSMAP62s

ben je niet afhankelijk van kaartupdates van Mio en heb je een bewezen toestel
marcel22 schreef:ik wil de mio 505 kopen de uitgebrijde met wifi zelf heb ik windows wat voor bestanden pakt deze mio gpc kan je,er ook knooppunt routes in zetten die je zelf uit stippelt erin zetten.
gr
Gaat prima.
oke tirre.......dank je wel voor je andwoord het lijkt mijn ook een gaaf gps volgende maand ga ik hem halen sinterklaas kadootje voor mijn zelf
gr marcel
Ben ook al 1,5 jaar heel tevreden met mijn Mio Cyclo 505. In 2014 naar Zwitserland v.v. gereden met routes van Benjaminse; dit jaar naar Avignon met geladen routes van De Groene Weg naar de Middellandse Zee en tussendoor talloze zelfgemaakte (gpx)routes gemaakt/gebruikt. Ook perfect voor (zelfgemaakte) wandelroutes!
Wat ik niet begrijp is waarop je een Mio zou kopen, een apparaat waarbij je voor kaarten afhankelijk bent van een leverancier, terwijl je voor aanzienlijk minder geld een Garmin Etrex kunt aanschaffen waar je gratis kaarten met veelvuldige updates op kunt installeren.
arnob schreef:Wat ik niet begrijp is waarop je een Mio zou kopen, een apparaat waarbij je voor kaarten afhankelijk bent van een leverancier, terwijl je voor aanzienlijk minder geld een Garmin Etrex kunt aanschaffen waar je gratis kaarten met veelvuldige updates op kunt installeren.
Mensen kopen graag korting
ps ik kan hem kopen in Doetinchem de pedaleur met € 100 eraf
Koop geen Mio, maar een GPS waar je Open Street Maps kunt gebruiken, dat ben je echt veel goedkoper uit. Ben je zelf niet echt handig met de pc, dan kun je geheugenkaartjes kopen met de OSM kaarten erop voor een fractie van de officiële kaarten. Die geheugenkaartjes kun je direct in de GPS met OSM ondersteuning(van bijvoorbeeld Garmin) gebruiken.
nou.....eric op de fiets! waarom ik deze wil kopen komt opdat ik de vele ander gps niet echt goed begrijp en zijn voor mijn veel te moeilijk.er komt veel te veel naar kijken de mio is gewoon kand en klaar ik hoef geen andere kaarten erop west europa is voor mijn echt genoeg,dus vandaar dat ik deze koop ja hij is duur maar als je hem vaak genoeg gebruik dan ben je die koste snel vergeten.
gr marcel
Eric op de Fiets schreef:
arnob schreef:Wat ik niet begrijp is waarop je een Mio zou kopen, een apparaat waarbij je voor kaarten afhankelijk bent van een leverancier, terwijl je voor aanzienlijk minder geld een Garmin Etrex kunt aanschaffen waar je gratis kaarten met veelvuldige updates op kunt installeren.
Mensen kopen graag korting
ps ik kan hem kopen in Doetinchem de pedaleur met € 100 eraf
Koop geen Mio, maar een GPS waar je Open Street Maps kunt gebruiken, dat ben je echt veel goedkoper uit. Ben je zelf niet echt handig met de pc, dan kun je geheugenkaartjes kopen met de OSM kaarten erop voor een fractie van de officiële kaarten. Die geheugenkaartjes kun je direct in de GPS met OSM ondersteuning(van bijvoorbeeld Garmin) gebruiken.
Beste Eric Er is geen toestel op de markt dat zo eenvoudig te bedienen is als een mio. Al de kaarten die nodig zijn zijn reeds aanwezig. Het douwnloaden van grotere trips gaat prima. Zelf trips maken gaat prima via Base Camp, Route you, fietsknooppunten. Nadeel van een mio is dat de batterij maar een beperkte actie radius heeft ongeveer 6a7 uur,ik gebruik een esb-werk oplader om dit op lossen, werk prima.
Met deze bijdrage wil ik de garmin toestellen zeker niet achteruit stellen zij werken prima, maar een mio is zeker evenwaardig en in mijn opinie veel eenvoudiger te bedienen.





Dit gezegd wil ik in geen enkel de garmin
....ik kan het niet laten: overweeg het om niet een separaat apparaat aan te schaffen, maar gebruik te maken van gratis app's op een smartphone.

Ik zie meer nadelen dan voordelen in de aanschaf van een separaat apparaat namelijk. Ondanks het bezit van een Garmin heb ik toch die overstap gemaakt.

Succes met jouw keuze...wordt in ieder geval een leuke decembermaand....

Groet,


Henny
Tirre, Marcel22,

Wat we vooral proberen te zeggen is houd er rekening mee dat je niet makkelijk je kaarten kunt updaten, je afhankelijk bent de de leverancier en dat er mischien goedkopere manieren zijn om hetzelfde doel te bereiken. Dat het gebruikersgemak wat je nu ervaart op lange termijn juist een belemmering kan zijn.

Dat wij dat als een belangrijk minpunt zien waarvoor we jullie willen waarschuwen.


Marcel22, veel plezier met je aankoop
stel dat ik een andere keuze maak uit welke zou ik dan moeten kiezen
gps gpsmap 62
of
garmin gpsmap 64
of
garmin e trex 30

elle 3 een redelijk prijs welke is dan beter
gr marcel
Iedereen mag wat mij betreft een GPS van ieder merk kopen, maar om te navigeren heb je kaarten nodig. Bij voorkeur actuele kaarten, waarop de meest recente aanpassingen zijn verwerkt.
Wegen veranderen voortdurend. Elke kaartupdate van Mio geeft u informatie over nieuwe wegen en gewijzigde bestaande wegen, zodat u altijd de best mogelijke route rijdt naar uw bestemming. En wanneer u daar bent aangekomen, vertelt de meest recente kaart u waar u nieuwe restaurants, musea en andere interessante nieuwe dingen kunt vinden die u niet wilt missen. Tenzij u op een plek woont waar de tijd stil staat, is het altijd weer verfrissend om een nieuwe kaart te ontvangen voor uw Mio.
schrijft Mio op haar site. De kaart update voor Frankrijk kost 99,- euro. Dat is best een hoop geld. De vraag is hoelang je het toestel wilt gebruiken, in jaren en uren om te fietsen. Als een eenvoudig toestel voor Marcel belangrijk is, koop dan de Mio. Wil je er langer mee doen, koop dan een (recente) Garmin en zet daar regelmatig recente OSM kaarten op. Dan heb je ook een actueel camping overzicht in je GPS. Marcel moet zelf beslissen waar hij zijn geld aan uit gaat geven.
marcel22 schreef:stel dat ik een andere keuze maak uit welke zou ik dan moeten kiezen
gps gpsmap 62
of
garmin gpsmap 64
of
garmin e trex 30

elle 3 een redelijk prijs welke is dan beter
gr marcel
Marcel, ik kan alleen mijn ervaring met de eTrex 20 inbrengen.
Als je alleen of hoofdzakelijk tracks gaat volgen (routes die je zelf gemaakt hebt of elders gevonden hebt) is dit een prima apparaat dat veel waar voor zijn geld geeft.
Als je het apparaat ook vaak op een tomtomachtige manier wilt gebruiken, dus het apparaat berekent de route naar je bestemming en past die aan als je afwijkt van zijn route, dan ben ik minder positief over de eTrex. Hij heeft, afhankelijk van de afstand, veel rekentijd nodig en loopt soms ook vast.
Ik ben zelf vooral een trackvolger, voor mij is het een prima apparaat waar ik al veel plezier van heb gehad. Positief ook is het stroomverbruik, je doet zo een dag of vier, vijf met de twee AA-batterijen.
marcel22 schreef:stel dat ik een andere keuze maak uit welke zou ik dan moeten kiezen
gps gpsmap 62
of
garmin gpsmap 64
of
garmin e trex 30

elle 3 een redelijk prijs welke is dan beter
gr marcel
Marcel, kiezen moet jezelf, maar dat kan je na goede voorlichting. door de vragen die je stelt betwijfel ik of je die hebt gehad.

In beginsel zit er een groot verschil, de Mio het een touchscreen, de hier genoemde modellen niet.

Als ik jou een advies mag geven, ga naar Waypoint in Notter, volgens mij niet ver bij jou vandaan.
Daar hebben ze alle modellen liggen als het goed is, anders bel je van te voren om te controleren. laat je dan goed voorlichten. (nee ik heb geen aandelen, maar mij hebben ze goed kunnen voorlichten). neem alle modellen waar je interesse naar uit gaat in de hand en speel ermee.
ik had toen een shortlist met de Orgegon 600, Etrex 30 en de gpsmap62s. en ging naar buiten met de 62.

Een niet onbelangrijke tip, zoek ook op dit forum, er is al zoveel over geschreven.

Nogmaals, jij moet kiezen, ik wil jou niks opdringen. kennelijk twijfel je weer en zie je door de bomen het bos niet meer.