Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Help!Falende Vaude Aqua back pro en zit in Japan potverdrie! - Forum Wereldfietser

Help!Falende Vaude Aqua back pro en zit in Japan potverdrie!

Ok.

Mijn Vaude achtertassen zijn kapot. Het ophangsysteem, het harde plastic, is al op twee plaatsen gescheurd/afgebroken waardoor de haken niet meer goed ver van elkaar kunnen staan en ook telkens losklikken tijdens de geringste hobbeltjes.

Nu heb ik er idd al een aantal kilometers mee gereden (mei 2014 een tochtje van 1500km in china over asfalt, in november in Oman, ook asfalt en nu op onze reis 6000km grotendeels asfalt en perfect gravel in duitsland). Kortom: geen offroad spektakels en heftige belasting voor de fiets, daarnaast zitten ze goed op de tas en zijn ze niet zwaar beladen.

Eerste mankement was al in Letland. In Riga daar naar een Vaude dealer geweest, maar die kon niets voor me betekenen (waarom niet? dunno!).

Ik heb ze gekocht bij Amazon.de (ook echt bij amazon zelf, niet een reseller). en kan het artikel niet meer terugsturen via hun online systeem, en op email krijg ik geen antwoord.

Daarnaast: terugsturen is niet echt een optie, ik hem m'n achtertassen gewoon nodig. Ik twijfel heeeeel erg of ik niet gewoon in Tokyo nog een set Ortlieb tassen op de kop moet tikken (m'n man rijdt al 8 jaar met zwaar beladen onverwoestbare Ortliebs rond...), maar ik vind het echt niet kunnen. Zonde van het geld en die dingen horen het gewoon langer te doen dan de 6 maanden die ik ze nu gebruikt heb.

Heeft iemand ervaring met garantiezaken regelen met Vaude headquarters of een ander contactpunt tijdens het 'onderweg zijn' ? Is dit een troosteloze bedoening, kan ik maar net zo goed wel nieuwe tassen kopen of moet ik het toch nog even proberen?

Tips en suggesties in hoe nu verder zijn welkom :) Dank alvast!
Heb je Vaude al ingelicht?
Heb je Vaude al ingelicht? Of je handelaar waar je ze gekocht hebt?
Ja, dat was dus Amazon.de die niet reageert op emails. en Vaude zelf kan ik niet contactgegevens vinden. Daarnaast verwijzen die je weer door op hun website naar waar je ze gekocht hebt. Net als de dealer in Riga, die niets kon betekenen want dan moest ik zijn waar ik ze gekocht had. (waarom ben je dan een dealer?/waar is de service!?)
als nood,,, de bekende ty raps gebruiken. je kunt ze ook terugsturen naar huis en ter plekke ortliebs kopen. dan kun je de reis vervolgen zonder stress...
Als nobbiomatic. Zonde van je energie en tijd. Dit ga je vanaf daar niet oplossen, dus haal diep adem, neem je verlies en koop daar iets. Bewaar even de bonnetjes en maak wat foto's van het onheil, wellicht kan je reisverzekering nog iets dekken. Mocht je er toch werk van willen maken, stuur de kapotte tassen inderdaad naar huis en neem het stokje daar straks op.
Dit soort dingen op zo'n afstand oplossen kost jou kennelijk nu al meer moeite dan de tassen kosten. Dus voor dit moment: als terugsturen naar huis al duur is maak er dan een boel duidelijke foto's van, koop die Ortliebs en geniet van je reis.
Gewoon nieuwe tassen kopen. Jammer maar helaas. Vaude kan het niet oplossen; allemaal teveel gedoe, onhandig en ver weg.

Daarnaast heb ik toevallig ook Vaude tassen gehad en mijn ervaring daarmee was weinig positief. Binnen anderhalf jaar en daarin 9 weken fietsvakantie was het ophang systeem stuk. Kapot en niet meer te repareren. Vaude gaf 3 jaar garantie maar toen de tassen eenmaal stuk waren, gaven ze niet thuis. Ik zou de tassen hebben overbelast (wat domweg gewoon niet waar was) en de tassen zouden en niet geschikt zijn voor zwaar gebruik. 9 weken fietsvakantie over verharde wegen, in guesthouses slapen en de tassen nooit vol doen, daar zou een gemiddeld tasje toch tegen moeten kunnen? Niet dus. Eigenlijk gaf Vaude aan dat hun tassen niet geschikt zijn voor gebruik.

Gelukkig heb ik met aandringen bij Bever wel het aankoopbedrag terug gekregen. Al kostte dat ook nog wat moeite.
Vaude heeft een importeur in Japan. Die zou je kunnen bellen.


Mizutani Bicycle Co., Ltd.
2-37-16 Adachi, Adachi-ku,
J-120-0015 Tokyo
Tel.: 0081 3 3840 2151
Fax: 0081 3 3840 2158
sales@mizutanibike.co.jp
www.mizutanibike.co.jp
Hallo Janneke,

Wij hadden met een van onze sets Vaude tassen precies hetzelfde.
Al na een aantal paar weken scheurde van deze gloednieuwe tassen ook de achterplaat uit. We hebben eerst geprobeerd e.e.a. te repareren met duct tape, tie wraps en sjorbanden maar dat lukte niet.
Na tussenkomst van de Nederlandse winkel waar we de tassen gekocht hadden heeft Vaude Duitsland uiteindelijk een nieuwe set tassen naar een Warmshowers adres in Chili gezonden. Maar van harte ging het niet..
Met de nieuwe tassen hebben we overigens zonder enige problemen 25.000 km verder gefietst.

Ronnie
Herken het probleem absoluut niet. Rijden al jaren met vaude. Maar mocht ik dat probleem wel hebben dan is de keuze snel gemaakt. Snel een nieuw setje kopen en lekker verder reizen.
IK herken het probleem ook niet rij al een aantal jaren met Vaude tassen nooit geen problemen.
Misschien zijn de hakensystemen tassen van Vaude nu van lagere kwaliteit dan een aantal jaren geleden? Ik heb geen ervaring met Vaude, maar bij Ortlieb zijn de ophangsystemen nu minder bom-proof dan 10 jaar geleden.
Ik herken het probleem ook niet. Heb Vaude tassen vanaf 2006. Op wat schuurgaatjes na nooit problemen mee gehad en al minstens 50000km mee gereden en ik sjouw heel wat mee.

Ronald van der Perk
Bij een vriend van mij ging die plaat van een Vaudetas er een paar jaar geleden aan het begin vd fietsvakantie al af (het bevestigingspunt liet los), overigens wel nadat hij ergens achter was blijven haken (slecht ontwerp dus wat mij betreft). Heb het voor hem hersteld met boutjes en moertjes. Daarna heb ik daar vaker over gelezen. Het lijkt erop (maar ik heb niet vergeleken) dat de kwaliteit wat achteruit is gehold.
Volgens mij is Janneke al lang weer fietsen.
Ik snap het probleen niet. koop gewoon nieuwe en fiets lekker verder. een kennis van mij kreeg in spanje problemen met zijn magura remmen en kocht toen v brakes en wil geen magura meer.

mario
supermario schreef:Ik snap het probleen niet. koop gewoon nieuwe en fiets lekker verder.
Ik snap dan weer niet dat mensen zo weinig inlevingsvermogen hebben dat ze niet zien wat voor de ander het probleem kan zijn.
Janneke schreef:Ik twijfel heeeeel erg of ik niet gewoon in Tokyo nog een set Ortlieb tassen op de kop moet tikken (m'n man rijdt al 8 jaar met zwaar beladen onverwoestbare Ortliebs rond...), maar ik vind het echt niet kunnen. Zonde van het geld en die dingen horen het gewoon langer te doen dan de 6 maanden die ik ze nu gebruikt heb.
Lijkt me toch duidelijk. De vaststelling dat iets wat men kocht met het idee dat het jaren zou meegaan het zo snel opgeeft is niet prettig. Het verlangen om dat via garantie te regelen vind ik perfect voor te stellen.

Bovendien is het ook vanuit milieu-oogpunt bizar als men het niet als een probleem beschouwd dat zo'n spullen na een half jaar al het stort op of de verbrandingsoven in belanden.

Renaat
Ik heb wel inlevingsvermogen, maar ben nu eenmaal praktisch ingesteld.

Als iets tijdens je vakantie stuk gaat moet je het proberen te maken lukt dat niet, koop dan andere en fiets lekker verder. Je komt misschien maar een keer in je leven in Japan.

Mario
+1