Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Achtertassen aan lowrider (hoe laag hangen Backrollers?) - Forum Wereldfietser

Achtertassen aan lowrider (hoe laag hangen Backrollers?)

Ik wil eens experimenteren met achtertassen aan de voordrager (Tubus Tara). Ik zou hiervoor Ortlieb Backrollers aan willen schaffen.

Ik maak me een beetje zorgen dat ze te laag komen te hangen, wat een probleem kan zijn bij scherpe bochten oen stoeprandjes. Kan iemand mij vertellen hoe laag deze tassen hangen? Ik ben op zoek naar de hoogte van de Ortlieb tassen, gemeten van de haak tot de bodem van de tas.

PS. Laten we niet nog eens gaan discussiëren over dat minder bagage altijd beter is. Ga er maar vanuit dat ik hier een reden voor heb ;).
perik schreef:Ik wil eens experimenteren met achtertassen aan de voordrager (Tubus Tara). Ik zou hiervoor Ortlieb Backrollers aan willen schaffen.

Ik maak me een beetje zorgen dat ze te laag komen te hangen, wat een probleem kan zijn bij scherpe bochten oen stoeprandjes. Kan iemand mij vertellen hoe laag deze tassen hangen? Ik ben op zoek naar de hoogte van de Ortlieb tassen, gemeten van de haak tot de bodem van de tas.

PS. Laten we niet nog eens gaan discussiëren over dat minder bagage altijd beter is. Ga er maar vanuit dat ik hier een reden voor heb ;).
Voor mij geen discussie over minder bagage, ik heb een hekel aan wassen en kou. Op deze foto back rollers op een Ergo voordrager. Geen probleem met bochten en stoeprandjes of stuur stabiliteit. http://www.ericopdefiets.nl/2007Donau/s ... c0174.html of http://www.ericopdefiets.nl/2007Donau/s ... c0249.html
In Patagonie heb ik met twee achtertassen voor gefietst. Vaak over slecht wegdek en dat was geen enkel probleem.

(Fijn om eens te lezen dat ik niet de enige ben met veel bagage:-)
ook met achtertassen van ortlieb op mijn voordrager lowriders gereden
dat is omdat wij op de tandem voor en achter grote tassen nodig hebben
en dat was geen probleem
wat ik zelf wel deed is een extra spanbandje om de tas zodat hij vaster tegen de drager gesnoerd zit
dat komt het stuurgedrag ten goede vind ik
Alleen als je ook geregeld off road gaat zou ik het niet aanraden, want dan kan je nog minder diepe geulen door. Ik heb zelfs de kleine tassen er al een of twee keer afgereden op een slecht landweggetje.
Ik heb het zojuist even opgemeten en ik kom uit op 35 cm. vanaf de haak gemeten. Maar dat was wel bij een lege tas, een volle komt misschien nog iets lager te hangen.

Edit: Ik heb de kleine tassen ook nog maar even opgemeten en het scheelt maar 2 á 3 cm. Het extra volume komt dus grotendeels uit de breedte .
Veel dank!
Heb bij mijn trip in Patagonië 3 maanden met achtertassen als voortassen gefiets. Alles bijna offroad. Geen probleem gehad. De rugzijde van de achtertassen is net zo hoog en breed als de rugzijde van de voortassen. Dussen ze komen niet lager te hangen. De achtertassen zijn alleen dikker waardoor ze als ze gevuld zijn verder naar buiten uitsteken. Daar moet je wel rekiening mee houden. Daarnaast zijn ze hoger te vullen. Als je er al je lichte spullen indoet is dat geen enkel probleem. Veel succes
nijpe schreef:De rugzijde van de achtertassen is net zo hoog en breed als de rugzijde van de voortassen. Dussen ze komen niet lager te hangen. De achtertassen zijn alleen dikker waardoor ze als ze gevuld zijn verder naar buiten uitsteken.
Jij hebt kennelijk andere front- en backrollers dan ik:
Afbeelding
De rails van de achtertassen zijn niet voor niets langer. (geldt ook voor de huidige versies)
Die 2 à 3 cm van Abacus zie je op mijn foto vrij duidelijk.
Gelukkig heb ik niet zoveel bagage bij me dat ik ook aan de voorkant grote tassen nodig heb; oef!
Waar rij je mee? 26", 28" of 29" wielen? Dat maakt ook nog wel wat uit natuurlijk.
Ik heb 26 inch wielen. Vorige week een weekendje weggeweest met Ortlieb Backrollers aan de Tara voordrager. Geen enkel probleem gehad! Geeft mij genoeg vertrouwen om er volgende week mee op vakantie te gaan.
Moet kunnen. Voor off road gebruik zou ik dan de OMM Ultimate lowrider kiezen: daar kan de tas op verschillende hoogtes gehangen worden.
Twee weken op vakantie geweest met de backrollers als voortassen. Een keer, tijdens een snelle afdaling in een scherpe bocht met de tas over de grond gegaan. Dus helemaal 100% werkt het niet. Maar al met al kan dit dus gewoon.

Afbeelding
Colle foto! En fijn dat het allemaal goed is gegaan.
Bij mij ook geen probleem maar zorg er wel voor dat je het gewicht we aan beide zijde zoveel mogelijk gelijk houd.
Klaas de Pelgrim