Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Korte review; Quechua Quickhiker ultralight III - Forum Wereldfietser

Korte review; Quechua Quickhiker ultralight III

Ik heb deze tent recent gekocht en gebruikt op een fietsvakantie in de Auvergne. Ik ben er erg tevreden over. Ik heb er 180 euro voor betaald (kortingsbon van 10%).

Ik ben vooral te spreken over prijs/kwaliteit. De tent weegt 2.5 kilo en dat is voor mij een prima gewicht. De tent is erg makkelijk op te zetten.

Het is een 3 persoons tent maar dat lijkt me erg krap. In- en uitkomen vond ik ook wat lastig maar ik ben dan ook 1.90. Dit lag vooral aan de vorm/positie van de ingang van binnen- en buitentent.

Sowieso is Decathlon een prima zaak voor goedkope kampeerspullen en kleding.
Ik vind 2,5 kilo nogal veel.
Is dat zo'n tent van Decathlon die vanzelf overeind springt?

Decathlon in Frankrijk is handig voor gastankjes. Ze hebben alle soorten. Ze zitten in alle wat grotere plaatsen. Alleen zijn de locaties niet altijd aantrekkelijk voor fietsers.
2,5kg voor een goedkope twee persoons (drie persoons volgens de fabrikant) tent vind ik heel behoorlijk.

Als je het Duits een beetje machtig bent dan is er ook een uitgebreidere review met plaatjes.

Zo te lezen niet een tent die automatisch uitvouwt, maar een boogtent die "op te zetten in 1,5 minuten doordat de bogen al aan de tent bevestigd zijn".
Zwaar? In mijn zoektocht was dit toch 1 van de beste qua prijs/gewicht/ruimteverhouding. Hebben jullie suggesties, mijn fietsmaat zoekt nog een nieuwe.
bert sitters schreef:Is dat zo'n tent van Decathlon die vanzelf overeind springt?
Decathlon heeft sinds een aantal jaren ook andere tenten dan hun bekende popuppers. Ik heb ze wel eens uitgebreid bekeken en sommige modellen zien er goed uit voor hun prijs. Alleen jammer dat de aantrekkelijkste modellen voor fietsers dit jaar grijs zijn, dat vind ik geen leuke kleur. Volgend jaar zijn de modellen vast weer allemaal anders.
Ik heb deze tent bij Decatlon Amsterdam bekeken. Inderdaad een erg leuk model voor weinig geld. Ik twijfel over de ruimte tussen binnen en buiten tent. in de showroom kwam de binnentent aan de achterkant onder de buitentent uit. Ik lees daar ook over op het duitse forum.
Buitentent is wat minder waterdicht dan gebruikelijk 2000 ipv 3000.

Heb je al flink regen op deze tent gehad?

Groet Jaap
Ja, een stortbui van 3 uur lang. Dat was een hele goede test :shock: Alles kurkdroog. 8)