Additionally, paste this code immediately after the opening tag: eTrex 30: afstandsteller resetten - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

eTrex 30: afstandsteller resetten

De dagteller, heeft niets met wanneer je instelt dat er gearchiveerd moet worden. Om de tripteller te resettten, ga je in het scherm met de cijfers (gegevens) staan. (sorry geen plaatje voorhanden). Door op de menu toets (linkerzijde onderste toets) te drukken, kom je in een menu met de opties Reset, Grote cijfers, wijzig geg.velden, wijzig dashboard, en stel stnd.opn.in.
Klik op Reset en je komt in een submenu terecht kies hier Reset Tripgegevens en je wordt gevraagd of je zeker weet dat..., Ja Kiezen en de tripgegevens staan weer op nul. Er gaat niet echt iets verloren want alles is opgelsagen in de gpx-bestanden. Het is zeg maar het resetten van je fietscomputertje na een dag fietsen, de ODO wordt daar ook niet op 0 gezet.

Hoop dat het duidelijk is, voordoen is makkelijker dan opschrijven.
Je gps instellen op Autoarchiveren beeinvloed de opname van je Tripcomputer niet.
Kijk eens in de handleiding op blz. 20 (http://static.garmin.com/pumac/eTrex_10-20-30_OM_NL.pdf ) of bij http://www.allesovergps.nl/cursus.pdf , stap 11.
Bedankt voor de uitleg, Peter. Ik heb gezien dat het werkt.

Ik begrijp nog niet waarom Garmin voor zo iets gewoons als het op nul zetten van de tijd, afstand en klimmeters zoveel knopdrukken nodig maakt. Maar alla.
Als je de Trip computer op je scherm hebt staan kun je via de Menu-knop (links op het apparaat) de tellers resetten.

Peter
math schreef:Bedankt voor de uitleg, Peter. Ik heb gezien dat het werkt.

Ik begrijp nog niet waarom Garmin voor zo iets gewoons als het op nul zetten van de tijd, afstand en klimmeters zoveel knopdrukken nodig maakt. Maar alla.
In het maken van matige software is Garmin jammer genoeg niet de enige. Er zijn ook programma's waar als je op de help-knop drukt de melding krijgt dat er hulp beschikbaar is maar dat vervolgens niet toont, of aangeeft waar het te vinden is.

Het is maar goed dat ze geen fietsen maken.... :wink: Iedere maand een verplichte update omdat er een lek is gevonden....
Sorry, ik had even gemist dat er al een hele uitleg was gegeven.
Eigenlijk is hiermee ook het antwoord gegeven op de vraag van de Topic Poster Sabien. Ze moet niet een Master reset doen, maar de Tripcomputer resetten aan het begin van de reis. Als ze daarna geen reset meer doet, kan ze zien wanneer de magische 1000 wordt overschreden.
math schreef:Eigenlijk is hiermee ook het antwoord gegeven op de vraag van de Topic Poster Sabien. Ze moet niet een Master reset doen, maar de Tripcomputer resetten aan het begin van de reis. Als ze daarna geen reset meer doet, kan ze zien wanneer de magische 1000 wordt overschreden.
Dat is inderdaad ook een mogelijkheid alleen niet het juiste antwoord op de vraag, die ze stelde. De tripcomputer resetten is zoiets als de teller op nul zetten als je getankt hebt of zoals hier aan een nieuwe dag fietsen begint.
De totale km-stand pas je niet aan, tenzij je wilt voordoen dat je auto minder heeft gereden dan in de werkelijkheid.

Zoals eerder geschreven de software van garmin is niet zaligmakend, en dat geldt ook hier, waarom niet een optie om de gegevens van je vorige apparaat er bij te plussen zodat je weet hoeveel km je met je fiets hebt afgelegd (zoals op veel fietscomptertjes), de fiets gaat vaak langer mee dan de GPS. (bij mij dan)
Ik zie ook wel de problemen van de Garmin programmeurs. Ik heb 5 fietsen. Bij mij heeft wel elke fiets zijn eigen fietscomputer, maar nog lang niet zijn eigen Etrex. Dus als je de totaalafstand per fiets wilt bijhouden, moet je daarvoor weer een oplossing bedenken. Waarschijnlijk door nog vaker een knop in te drukken...

Als ik de baas van deze tak van Garmin zou zijn, zou ik vooral aan de nieuwe klanten denken die de Etrex op de eerste plaats als een upgrade van hun fietscomputer zien. Die klanten zijn gewend dagelijks hun tijd, gemiddelde snelheid en soms hoogtemeters te bekijken en te vergelijken. Die klanten moet je het niet te moeilijk maken.
Ook MrGPS legt die beginnersstappen niet goed uit.