Additionally, paste this code immediately after the opening tag: eTrex 30: afstandsteller resetten - Forum Wereldfietser

eTrex 30: afstandsteller resetten

Hallo,

ik heb me een eTrex30 aangeschaft met de bedoeling om ons gereden route vast te leggen.
Ik heb al wat geoefend en de afstandsteller staat op 450 km.
Ik zou die graag resetten, bij het begin van de reis, op 0.
Ik vind wel hoe je tripgegevens moet verwijderen maar heb niet gevonden hoe je het totaal aantal kilometers moet resetten.

Iemand die dit weet en mij kan helpen?

Alvast bedankt,
Sabien
afstandsteller of ook wel odometer genoemd kan je niet resetten

dagteller (of tripteller) kan wel op nul gezet worden
Oeps, dat is wel jammer. Want ik weet graag hoeveel kilometer we in de hele reis hebben gereden en wanneer bv. de magische 1000 wordt overschreden.


Bedankt voor je antwoord.

Sabien
Als ie op 1450 staat, ben je aardig in de buurt :wink:
http://support.garmin.com/support/searc ... 0000000%7D

Oftewel, hoe voer je een master reset uit van je apparaat. Voor mij niet nodig dus kan je niet vertellen of het ook doet wat het moet doen.

Je bent als het goed gaat wel alle instellingen kwijt.
Sabien schreef:Ik zou die graag resetten, bij het begin van de reis, op 0.
Kijk eens hier bij Master reset ::
support.garmin.com/support/searchSupport/case.faces?caseId={d10af480-1fc5-11e1-73d0-000000000000}
Link ff kopiëren naar je browser!
Mocht je willen resetten - dan kun je dat het beste dacht ik via Basecamp doen.
Er zit wel een reset optie in Basecamp deze is er echter alleen om de instellingen van basecamp zelf terug te zetten naar de standaard waarden.
Dan even bij mrGPS kijken in zijn instructie fimpjes - staat het in genoemd. Weet dat hij aangaf dat je het beste niet via het apparaat kunt resetten
Volgens Garmin zelf kun je de ODO-meter alleen via een master reset op nul zetten, en het geldt kennelijk voor veel meer modellen dan de eTrex-serie.
Klopt, de GPSMAP62 heft hetzelfde euvel.
Vind ik jammer want ik ben niet geinteresseerd wat het apparaat aan total kilometers gedaan heeft. Het zou mooi zijn als er meerdere tellers in zaten di eje zelf kunt resetten.
Ik laat automatisch tracks opslaan per 24h en dan kan ik die in basecamp gewoon uitlezen. Of achter elkaar knippen plakken, dan heb ik ook de totale afstand.
@Eridanos - hoe doe je dat? Hoef ik het zelf niet uit te zoeken want dat is inderdaad een erg handige manier van...
Inge1 schreef:@Eridanos - hoe doe je dat? Hoef ik het zelf niet uit te zoeken want dat is inderdaad een erg handige manier van...
Inge

welk model gps heb je?
jasmon schreef:
Inge1 schreef:@Eridanos - hoe doe je dat? Hoef ik het zelf niet uit te zoeken want dat is inderdaad een erg handige manier van...
Inge

welk model gps heb je?

Ik heb de 62s, maar de etrex 30 kan dit ook:

Setup -> Tracks -> track log = On
back
Recording method = Auto
back
Recording interval = 1s of wat je wilt
back
Auto archive = day (24h)

In het nederlands heten tracks geloof ik sporen (ik laat hem altijd op engels)

In basecamp moet je vervolgens je gps aansluiten en uitlezen, dan staan de tracks erin. Je kunt ze samenvoegen door ze te selecteren en dan 'merge' of samenvoegen. Je krijgt dan 1 bestand / track.
Tevens gebruik ik deze om te synchroniseren met mijn fotos voor de locatie.
ik heb inmiddels de etrex 30 - mooie zo goed als nieuw (vermoed een demo toestel) kunnen kopen via waypoint.

Eridanos - dank voor de instelling - ga ik straks zo zetten. Top!
Eridanos heeft al de instellingen gegeven in de taal "Engels"

Op zijn "Nederlands", met nog wat toelichting:
Op je Etrex 30 via icoon "Sporen" , keuze dan:
- spoorlog: niet opnemen; opn. niet tonen (wordt dan niet getoond op kaart), opnemen, tonen (wel op kaart dus)
- Opnamemethode: afstand (registratie wanneer je je x meter verplaatst); tijd (idem maar dan per x seconden); Auto (deze heeft de voorkeur, gps (software) bepaald wanneer een trackpunt wordt geregistreerd. Veel bochten: veel punten, rechte stukken: minder punten).
Eridanos geeft per 1 sec. aan. Die gebruik ik alleen op mijn 60Cx bij opnames voor openstreetmap. Geeft veel punten en grote bestanden. Voor normaal gebruik adviseer ik stand Auto(matisch).
- Interval: van vaakst tot minst vaak. Voorkeur is Normaal.
(Wanneer opnamemethode op Auto staat geeft Vaakst extra veel punten en minst vaak een minimum aan punten).
- Autoarchiveren: Indien Vol; Dagelijks, wekelijks. Als je kiest voor spoorlog opnemen dan is een zinvolle keuze: dagelijks.
- kleuren: kun je ook een keuze in maken. (later altijd te veranderen).
Kees - dank voor de nederlandse versie. Ik had de meeste instellingen al goed staan. Alleen het archiveren bleek op vol te staan - heb die naar dagelijks veranderd.
Mag ik hier op inhaken? Ik heb een 60CSX en ben net terug van 721 km door Zuid-Frankrijk (verslagje volgt nog, als ik de foto's heb geordend).

Bij thuiskomst heeft de 60csx het begin van de tracks overschreven door de tracks die ik aan het eind liet opnemen. De 60CSX kan maar een maximum van 20 logs aan, ofzo.

Ik wil thuis gewoon de volledig door mezelf gereden track kunnen zien, zonder dat er zaken worden overschreven. Is dat met de eTrex 30 of 64S opgelost/verbeterd?

Edit: ik zie dat alle tracks wel te benaderen zijn via de geheugenkaart. Da's dus tóch gelukt :)!
Ik heb mijn Etrex-30 ingesteld op AutoArchiveren : Dagelijks.
Toch zie ik dat bij de Tripcomputer de Trip-km-teller niet dagelijks op 0 start, maar een aantal ritten over verschillende dagen bij elkaar pakt. Wat moet ik doen om deze Trip-km-teller op 0 te zetten?