Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Snelheid en kaart tegelijk op GPS - Forum Wereldfietser

Snelheid en kaart tegelijk op GPS

Even een GPS vraagje:
Kan ik mijn Garmin 60CSx zo instellen dat ik op het kaartscherm ook de snelheid kan zien?
Nu moet ik voor de snelheid eerst naar een andere page (en vice versa)

Bedankt alvast

Erik
Ja, dat kan met een 60csx. Ga naar het scherm met de kaart, toets op <menu>, en dan op <datavelden>. Daar kun je het aantal datavelden invullen die je wilt zien op het kaartscherm. Ik heb deze op 2 staan. Je kunt met <wijzig datavelden> dan kiezen om de snelheid in één dataveld te zetten. In het tweede dataveld heb ik de tijd staan.

Pieter
Hoi Pieter,

Dank voor je duidelijke aanwijzingen. Ik had het in 10 seconden ingesteld. Absoluut record zonder iets kapot te maken :)

Erik
erikveenstra schreef:Hoi Pieter,

Dank voor je duidelijke aanwijzingen. Ik had het in 10 seconden ingesteld. Absoluut record zonder iets kapot te maken :)

Erik
Handig he? Zo heb ik dagafstand en hoogte ingesteld, geloof ik.
@Erik: sorry dat ik het schrijf, maar als ik je vraag lees heb ik de indruk dat je de mogelijkheden van je toestel niet kent.
Via deze link kun je een heel mooie handleiding (niet die van Garmin) binnenhalen die voor je toestel geschikt is.
Ik heb zelf nog een 60Cx, mooi (beste ?) toestel maar inmiddels zijn beperkingen voor wat betreft recent kaartmateriaal en snelheid e.d.
Ha Kees, het probleem is juist dat ik de mogelijkheden wel ken, maar niet benut en met een goede reden :)
Ik heb ook de dikke gebruiksaanijzing in huis, maar zoals bij zoveel apparaten, zoals mijn digitale camera, heb ik hoogstens 10% van de mogelijkheden nodig en ik ben te gemakzuchtig en te weinig geinteresseerd in technische mogelijkheden om me er diepgaand in te verdiepen. Het gaat er mij vooral om dat ik ergens kom met de fiets waar ik nog nooit eerder ben geweest. Dat laatste doel lukt me goed met meestal een goede kaart en soms een GPS. Dit levert me veel plezier en vaak ook een gevoel van geluk. Zonder GPS had ik die mooie onverharde paden in Malawi en Bolivia niet gevonden, maar de enige kenis die ik daarvoor nodig had was het apparaat aan en uitdoen :D

Erik
Prima Erik.
Dat van die dikke gebruiksaanwijzingen herken ik wel momenteel. Bezig met een nieuwe spiegelreflexcamera: 416 pagina's :|
(maar ik ben techneut en wil dan toch wel alles weten :shock: )
erikveenstra schreef:heb ik hoogstens 10% van de mogelijkheden nodig en ik ben te gemakzuchtig en te weinig geinteresseerd in technische mogelijkheden om me er diepgaand in te verdiepen.
Tegelijk geldt echter 'wat je niet kent kun je niet missen'.

Op bsis van wat je omschrijft heb ik de indruk dat je detailkaarten van de regio had geladen, en dan heb je je toch al behoorlijk verdiept.

Zoniet: zie http://garmin.openstreetmap.nl/.
En: als je bij het aandoen van het toestel direct op de kaart uitkomt, heb je je ook al verdiept in het wisselen van het startscherm. Normaal kom je namelijk op het "satelliet"scherm uit :wink: .

Ok, nerd-modus off.
Ha, ha wat een grappige reacties naar aanleiding van mijn vraag.
Het selecteren en aanvragen van detailkaarten bij open street map was inderdaad even puzzelen, maar dit is toch gelukt. Aanwijzingen bij OSM zijn redelijk duidelijk.
Dat je ook meteen de kaart als startscherm kunt krijgen is nieuw voor mij. Dat ga ik dus ook nog even proberen.
Graag geen nieuwe tips meer, anders ga ik over mijn 10% grens heen :wink:
Erik
:D :D :D