Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Benjaminse Maastricht Rome garmin gps60csx - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Benjaminse Maastricht Rome garmin gps60csx

ik ben zelf in het bezit van de garmin 60 csx en gebruik hem al jaren -wandelen fietsen- ik zou geen ander toestel willen hebben
afgelopen jaar dresden heen en teug:1950km in 24 dagen

en geen km omgereden.

perfekt toestel- maar je moet er mee leren omgaan/gebruiken
youtube filmpjes van mr gps etc. zijn waardevol ook cursusboekjes.

ook van mijn kant: woon je in de regio Valkenburg Limburg- wil ik je best met het gebruik van de garmin een eind op weg willen helpen

SUCCES
:) :) :)
Heb alles van benjaminse gedownload via de site en op basecamp gezet,nu krijg ik niet alles op de 60csx ,wat moet ik dan doen?
de 60 csx kan maximaal 20 tracks met ieder maximaal 500 punten op toestel hebben - voor alle duidelijkheid de tracks moeten op het toestel komen en NIET op sd kaart staan.-
dus
eerst tracks filteren -met wingdb3 of javawa rtw tool naar 500 punten
dan kunje vervolgens
middels tracks samenvoegen (kopieren-plakken(de punten)(en weer filteren)
dit samenvoegen per twee tracks
neem hierbij tracks die mekaar opvolgen en qua afstand niet te lang en die door
rustig gebied gaan.

wat je ook kunt doen, maar dat vereist wel discipline: op het toestel allereerst tracklog uitzetten.
een aantal tracks wat je teveel hebt en die mekaar opvolgen aan elkaar koppelen
totaal aantal punten mag maximaal 10,000 zijn en dit bestandje als eerste als active log 0.gdb !! op het toestel zetten en dan vervolgens de overige 20 tracks.
maar hierbij moet je tijdens de reis wel van de tracklog gegevens afblijven-bij tripcomputer-menu-reset=het vinkje bij:wis tracklog weghalen. doe je het niet en ben je onderweg en doet tracklog weg, heb je vervolgens dat stuk niet meer,
dus hiermee oppassen.
in je thuisomgeving met een track hiermee oefenen !!

SUCCES !!!

ps hoop dat bovenstaande duidelijk is -anders................................ :) :) :)
Met http://www.javawa.nl/imgfromgpx.html van Javawa maak je van alle tracks één transparant kaartje die je in Basecamp kan laden en tezamen met bv de Openfietsmap naar je GPS zendt. Heb je geen limieten van trackpunten e.d.
a3 schreef:nu krijg ik niet alles op de 60csx ,wat moet ik dan doen?
Ik denk, in algemene zin, dat het zaak is om duidelijker te zijn tegen welk probleem je precies aanloopt. Dus niet 'het lukt niet' maar 'ik wil dit bereiken, ik doe dat, maar ik krijg die en die melding c.q. uitkomst'.
Nu is het iets te veel gissen.

(waarbij ik denk dat de gissing overigens wel de goede kant op gaat en te maken heeft met de lengte van de route c.q. het aantal tracks cq trackpunten.
gries doef schreef: eerst tracks filteren -met wingdb3 of javawa rtw tool naar 500 punten
Hier spreekt een ervaren gebruiker; vermoedelijk ook nog werkend met mapsource ;)

Als je werkt met basecamp kan dat eenvoudig binnen Basecamp zelf:
Dubbelklik op de tracknaam; klik op 'filter' en stel het maximum aantal trackpunten in.
De tovenaar schreef:maak je van alle tracks één transparant kaartje
Is een uitstekende methode, met zo'n transparante map krijg je weliswaar geen aanwijzingen maar is het, heel rudimentair, een kwestie van het volgen van een lijntje. Ook als backup heel geschikt.

Maar tegelijk geeft a3 aan dat eea wat boven de pet gaat, en dan is dit, hoe eenvoudig uiteindelijk ook, misschien toch onnodig complicerend.

Ik zou a3 echt aanraden voor dit moment even wat afstand te nemen van 'de grote tocht' en komende weken gewoon wat te experimenteren met de basis; in eigen omgeving.
- zorgen dat je de open fiets map in basecamp hebt en daar wat mee stoeien, zowel routes als tracks
- die overzetten naar het toestel en ervaren wat het verschil is en hoe het in de praktijk werkt

Ergo: eerst even iets meer ervaring en inzicht opdoen; en vooral: vertrouwen in de techniek en eigen kunnen ermee.
a3 schreef:Heb alles van benjaminse gedownload via de site en op basecamp gezet,nu krijg ik niet alles op de 60csx ,wat moet ik dan doen?
Het interne geheugen is vrij snel vol, maar je kan de tracks toch op de SD kaart zetten, dat is de gemakkelijkste manier.
Iedereen bedankt voor de hulp het staat erop
Gefeliciteerd. Toch zou je er goed aan doen dit advies ter harte te nemen:
MrGPS schreef:Ik zou a3 echt aanraden voor dit moment even wat afstand te nemen van 'de grote tocht' en komende weken gewoon wat te experimenteren met de basis; in eigen omgeving.
- zorgen dat je de open fiets map in basecamp hebt en daar wat mee stoeien, zowel routes als tracks
- die overzetten naar het toestel en ervaren wat het verschil is en hoe het in de praktijk werkt

Ergo: eerst even iets meer ervaring en inzicht opdoen; en vooral: vertrouwen in de techniek en eigen kunnen ermee.
Dat voorkomt van de zomer een hoop frustratie en ellende.