Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Benjaminse Maastricht Rome garmin gps60csx - Forum Wereldfietser

Benjaminse Maastricht Rome garmin gps60csx

Wil deze zomer Maastricht Rome gaan fietsen,wil de Benjaminse gaan volgen.Als gps heb ik een garmin 60csx heeft iemand deze route kant en klaar om zo op dit toestel te zetten,heb nl niet de kennis om dit zelf te doen,of is het niet mogelijk om deze route in 1x op het toestel te zetten?
Eerst een vraag: wil je Reitsma of Benjaminse? Via de Stichting Recreatief Fietsen kon je kant en klare open fietsmap kaarten op sd kaartje kopen met routes er al op geladen. Ik zie die nu niet meer, en of die on jouw (oude?) gps passen weet ik evenmin.
In de 60Csx kun je inderdaad een geheugenkaartjes stoppen. Dus als je die nog kunt bestellen, dan ben je in een keer klaar.
Wil reitsma fietsen,heb geprobeerd dit op mijn 60csx te zetten maar dit lukt me niet,zou idd een kant en klare kaart willen hebben
Zo ingewikkeld is het niet. Je hebt op je GPS twee dingen nodig:
- de kaarten van het gebied waar je doorheen fietst
- de tracks van de route.

Voor de kaarten kun je gebruik maken van de gratis openstreet map kaarten, die je bijvoorbeeld via http://garmin.openstreetmap.nl kunt downloaden. Op die site kun je de kaarten van hele landen downloaden, de bestanden zijn dan direct beschikbaar en kun je zonder te wachten downloaden. Je kunt ook een kaart samenstellen van een specifiek gebied. Dat is iets ingewikkelder en het duurt een tijd voor de kaart gemaakt is (enkele uren tot drie dagen). Bij de downloads heb je de keuze om een .exe file te gebruiken. Dit bestand installeert de kaart op je computer, waarna je heb ik Mapsource of Basecamp kunt gebruiken. Het alternatief is dat je het gmapsupp.zip download. Dit is een bestand dat je direct op je GPS kunt zetten. Je kunt de kaart dan echter niet op je computer bekijken.
Als je de kaart op je computer hebt geïnstalleerd, dan kun je via de standaardfunctionaliteit van Mapsource/Basecamp de kaart naar je GPS sturen. Dat is met behulp van de handleiding erg eenvoudig.

De tracks voor de Benjaminse route of de Reitsma route zijn allebei op internet te vinden. Deze kun je ook downloaden en in Mapsource bekijken en eventueel in delen knippen. Ook deze tracks kun je met Mapsource naar je GPS sturen.

Er zijn overigens varianten op de OSM-kaarten van bovengenoemde site. Boven freizeitkarte. Het is wel aardig om te kijken welke je het meest geschikt vindt.
Je 60Csx heeft maar nog beperkte mogelijkheden om goed om te gaan met de nieuwste osm-kaarten of het nu openfietsmap of freizeitkarte o.i.d. is. De Light-versie van openfietsmap is voor je toestel aantebevelen). Daarnaast is er een beperking van het aantal tracks wat je op je toestel kunt plaatsen.
Ik heb zelf nog een 60Cx waarmee ik dezelfde tocht in 2008 heb gefietst met alle tracks op de gps (max. 20). Door een stomme actie heb ik in Basel de tracks gewist waardoor ik niks meer op mijn toestel had. Ik ben er wel uitgekomen met behulp van de routeboekjes. Dat terzijde.
Wat ik je adviseer met een 60C(s)x is om de gehele tocht in tracks op je pc te hebben (gpx) en deze met behulp van JaVaWa IMGfromGPX als transparante kaart op je gps te zetten in combinatie met andere kaarten. Dan heb je de hele tocht als een transparante kaart over andere kaarten ter beschikking. Ook al gebruik je de echte tracks is die transparante kaart een goede back-up. Ook al schakel je ander kaarten uit je kunt dan de tocht als track op je gps blijven zien via die kaart. Je moet wel zorgen dat je deze kaart dan met Mapsource samen met andere kaarten (OFM, Freizeit, CN o.i.d.) als 1 (één) gmapsupp.img op je gps zet.). Je kunt dit dan in combi met tracks gebruiken (of korte routes) maar in feite ben je dan onafhankelijk van je individuele tracks (die je soms (ongewenst) kan wissen, of dat je tegen een maximum loopt).
FransD schreef:[…] Bij de downloads heb je de keuze om een .exe file te gebruiken. Dit bestand installeert de kaart op je computer, waarna je heb ik Mapsource of Basecamp kunt gebruiken. […]
Nu ga je er wel zonder meer van uit dat het een Windows computer betreft.
Pfff denk dat ik maar eens ga kijken voor een toestel,dit gaat boven mijn pet allemaal
Wim schreef:Eerst een vraag: wil je Reitsma of Benjaminse? Via de Stichting Recreatief Fietsen kon je kant en klare open fietsmap kaarten op sd kaartje kopen met routes er al op geladen. Ik zie die nu niet meer, en of die on jouw (oude?) gps passen weet ik evenmin.
Die zijn idd niet meer beschikbaar, Michael is er mee gestopt.
a3 schreef:Pfff denk dat ik maar eens ga kijken voor een toestel,dit gaat boven mijn pet allemaal
Waar woon je?
Misschien is er iemand in de buurt die je kan helpen?
Beste, ik heb de Reitsma route naar Rome gereden in 2013. Ik heb een Garmin Etrex Legend HCx, dus al een oudje. Ik heb er thuis ( Antwerpen ) 20 tracks opgezet, en vermits er 22 of 23 tracks zijn, heb ik in Italie bij een vriend, een 20 km voor Assisi er een paar gewist en er de ontbrekende opgezet. Ik had ook de routeboekjes, leuk voor informatie onderweg, maar via de tracks rijden is meer ontspannend. Ik heb dit allemaal met een Mac, ook in Italie, gedaan.
Een beetje zoeken en verdiepen, het is leuk en leerzaam en zet je altijd aan om meer te weten komen.

Succes,

Philmar
Donateurs van de Europafietsers kunnen daar kant en klare kaarten op SD kaartjes voor diverse delen van Europa bestellen. De tracks moet je er nog wel zelf op zetten, maar heel moeilijk is dat niet.
En hou er even rekening mee: wil je een lijntje volgen (track/spoor) of wil je aanwijzingen van afslagen met piepjes en andere signalen (route, "TomTom").

Indien het laatste: niet doen. Kies voor een track.
Wim schreef:Donateurs van de Europafietsers kunnen daar kant en klare kaarten op SD kaartjes voor diverse delen van Europa bestellen. De tracks moet je er nog wel zelf op zetten, maar heel moeilijk is dat niet.
Die kaartservices van de Europafietsers is echt toppie. Ik gebruik die kaarten al jaren zonder problemen op mijn GPS map62s. De tracks zijn eenvoudig te downloaden vanaf de site van Reitsma. M.b.v. Basecamp kan je de tracks controleren en kopiëren naar het SD kaartje van je GPS

Succes
Heb besloten om een nieuw toestel te gaan kopen waar alles wat eenvoudiger op te zetten is,iemand suggesties welk toestel?
Het ligt niet aan het toestel. Bij andere toestellen zul je ook Bascamp of MapSource moeten gebruiken om er kaarten, routes en tracks op te zetten.
a3 schreef:Heb besloten om een nieuw toestel te gaan kopen waar alles wat eenvoudiger op te zetten is,iemand suggesties welk toestel?
Niet doen dat is geld weggooien. Er zijn veel online cursussen o.a. op de site van Nederland Fietsland. http://www.nederlandfietsland.nl/alles- ... en-met-gps Verder is er bij Basecamp een hulpknop met ook allerlei filmpjes die e.e.a. verduidelijken. Zelf heb ik heel veel plezier gehad van het boekje de "GPS wijzer" , te koop bij o.a. Waypoint Op de site van Waypoint is ook een helpfunctie en er is een heel goed forum.
a3 schreef:Heb besloten om een nieuw toestel te gaan kopen waar alles wat eenvoudiger op te zetten is,iemand suggesties welk toestel?
Ik heb zelf ook een garmin gps60csx ergens achterin de kast liggen. De leercurve is behoorlijk stijl maar als je over de top bent, schijn je in een geweldige wereld te komen. Op http://www.mywaypoint.nl/ staan veel goede tips en anders eerst een cursus volgen om hoger op de curve te komen en zelfs erover heen. De eenvoudige toestellen met een lage minder steile leercurve bieden weer net-niet-wat-jij-wil. (auto TomTom achtige toestellen waar geen fietsroutes in kunnen en OSF kaarten)

Ik heb veel plezier met een routeboekje en kaart, maar vooral mijn mond waarmee in de weg of de plaats waar ik ben kan vragen.
Ik wil je best een keer helpen om alles op de GPS te zetten, maar ik weet niet of je in de buurt van mijn woonplaats (Wageningen) woont.
a3 schreef:Heb besloten om een nieuw toestel te gaan kopen waar alles wat eenvoudiger op te zetten is,iemand suggesties welk toestel?
Wat je eventueel zou kunnen overwegen is bijvoorbeeld aanschaf van een etrex touch25: daar is 'af fabriek' immers al een OSM gebaseerde fietskaart van W-europa geïnstalleerd, bovendien uitgebreid met adressendatabase en hoogtedata.

Echter:
De techniek van kaarten laden is eigenlijk voor alle toestellen hetzelfde. Niet heel ingewikkeld, maar je moet je even weten. Hetzelfde geldt voor het laden van routes en tracks (en het begrijpen van het verschil tussen een route en een track).

Voor jouw toepassing is de gpsmap60 beslist een zeer geschikt toestel; ik zou je adviseren inderdaad eerder te investeren in een cursus dan in een nieuw toestel. Niet alleen bespaart het een hoop geld; meer inzicht zal ook helpen bij evt vragen die je onherroepelijk ook onderweg tegenkomt.

Naast de al genoemde opties attendeer ik nog op http://www.mrgps.nl/gps/outdoorcursusdvd/