Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Tracks inkorten gps - Forum Wereldfietser

Tracks inkorten gps

Kan iemand mij gewoon in jip en janneke taal mij zeggen hoe je bv de benjaminse route naar rome op een gps 60cs zet,op het toestel kun je nl maar max 20 tracks zetten.graag stap voor stap
En ze mogen (volgens mij) ook maar maximaal 500 punten zijn.
Wat je dus eerst moet doen is je totale track inkorten naar 10.000 punten.
Gebruik je Basecamp of MapSource?
Heb je echt de 60Cs (niet de 60Cx), dan ben je naast je beperking van het aantal tracks (en per track het max. aantal punten van 500) ook nog beperkt om kaartmateriaal mee te nemen. Ik geloof dat het interne geheugen 56 Mb is.
Ik zie op de site van Benjaminse dat de tracks nu als afzonderlijke, korte gpx-bestanden in een zip-file worden aangeboden. Totaal 48 stukken (bestanden).

Zoals Hans al aangaf zou je eerst een totale track moeten hebben en die kun je dan splitsen (Mapsource, RTWTool) naar afzonderlijke tracks, maximaal 20 maar ik zou veiligheidshalve van 18 uitgaan. Die afzonderlijke tracks zou je dan moeten filteren naar max. 450 punten. Welk detail je dan overhoudt per track is even de vraag.

Wat ik zelf zou doen (maar dat is wellicht iets voor gevorderden) met een 60Cs: 1 track maken.
Dan met behulp van IMGfromGPX van de gehele track een transparante kaart maken. Daarnaast de Fenix-Europe kaart op mijn computer installeren. En dan met behulp van Mapsource de track inladen, de Fenix-Europe kaart selecteren en dan "Kaarten rond track selecteren", dan overschakelen naar de transparante kaart (van IMGfromGPX) en deze ook in Mapsource selecteren. Dan bij kaarten checken of je beneden de 56 Mb blijft (volgens mij moet dat lukken) en dan vanuit MS de gecombineerde kaart naar je gps verzenden. Komt dan als 1 gmapsupp.img op je toestel. In je toestel beide kaarten aanvinken.
Heb je altijd samen met een kaart de track in beeld op je gps. Je moet wel zelf in de gaten houden een volgende dag welke kant je ook weer op moet. Risico van per ongeluk tracks verwijderen op je gps (had ik in Basel met mijn 60Cx) is er ook niet. Je houdt op deze manier nog wel de mogelijk om max. 20 andere tracks op je gps te zetten.

Een optie is ook nog om de gehele track met max. 10.000 punten als Activelog op je gps te zetten, maar je hoeft maar even iets verkeerds te doen of je bent dan alles kwijt. Zou ik zelf niet doen.
Alle tracks die je nodig hebt downloaden voorzover je dat al niet gedaan hebt.
http://www.javawa.nl/rtwtool.html downloaden en installeren, hiermee kun je de tracks oa aan elkaar plakken.
Een andere veel meer tijdrovende manier is ze in een teksteditor aan elkaar plakken of hetzelfde te doen met het copy commando (vooral dat laatste is niet aan te bevelen)
Als je het geheel tot iets van 20 bestanden hebt weten te reduceren (in totaal zijn het een stuk of 50 gpx bestanden geloof ik) dan zul je het aantal punten per nieuwe gpx moeten reduceren, dat kan geloof ik ook met de rtwtool.
Naast dit forum is google of bijvoorbeeld duckduckgo je antwoordgever.
Ik gebruik basecamp en het is de 60csx
60Csx: dan heb je het betreft kaartmateriaal wat gemakkelijker. Dan gewoon openfietsmap-EU neem ik aan.
Verhaal van tracks blijft overeind, zoals ook Peter aangaf en RTWTool kan ook filteren.
(ook met 60Csx zou ik zelf die transparante kaart maken, al is het maar als backup)
Als iemand een vraag stelt om in Jip en Janneke taal uit te leggen hoe men tracks moet inkorten wil het wel zeggen dat diegene niet over de vaardigheden beschikt om dit zelf te doen. Inkorten of veranderen houd altijd ergens een gemis of gevaar in dat de track niet meer klopt.
Wat ik heb gedaan in 2013 met de Rietsma route: ik heb op mijn oude Garmin Etrex gewoon 20 tracks ingeladen, en dan onderweg in Italie ( bij vrienden ) er 3 gewist en de resterende 3 erop gezet. Ik ben in Italie een Duitser tegengekomen die vanuit Athene terug naar huis ( Dortmund ) fietste. Hij hadt onderweg al zijn tracks per ongeluk gewist en was een fietsenzaak in Perugia binnengestapt en er alles terug kunnen opzetten. Dit maar om te zeggen dat er onderweg, met wat communicatie, er een oplossing te vinden is. Als er onderweg een pc te vinden is met Basecamp is er geen probleem. Wij fietsers zijn toch plantrekkers, he.

Philmar
Als je alle tracks van Benjaminse op zo'n oude GPS wilt hebben, kan dat het beste door er een transparante kaart van te maken, bvk met http://www.javawa.nl/imgfromgpx.html
Dit is echter niet simpel voor Jip en Janneke uit te leggen, althans ik kan dat niet.

Op youtube staat een Engelstalig filmpje:

De tovenaar schreef: Op youtube staat een Engelstalig filmpje:
Ik was al voornemens ergens komende maanden een apart filmpje over imgfromgpx te gaan maken; bovenstaande versterkt dat voornemen. Als er geen haast mee is: even geduld; ik hoop eea uiterlijk eind maart online te hebben. Evt even abonneren op www.youtube.com/mrgpsnl en je krijgt vanzelf bericht.
Philmar schreef: Wat ik heb gedaan in 2013 met de Rietsma route: ik heb op mijn oude Garmin Etrex gewoon 20 tracks ingeladen, en dan onderweg in Italie ( bij vrienden ) er 3 gewist en de resterende 3 erop gezet.
Maar dan nog is het belangrijk ervoor te zorgen dat je oer track niet boven de 500 punten uit komt. Want je merkt onderweg pas dat hij ineens ophoudt bij 500 punten.
Dit overkwam mij dit jaar nog met mijn 62, waarvan ik dacht dat hij geen limiet had in het aantal punten per track. Ik was abuis. Na 10.000 punten hield het toch echt op en moest ik verder puzzelen om mijn gewenste route te volgen.

A3: als het echt niet lukt, wil im ze wel voor je splitsen. Maar wel eerst zelf proberen hoor. :wink: