Additionally, paste this code immediately after the opening tag: hartslagmeter in combinatie met fietscomputer bekabeld - Forum Wereldfietser

hartslagmeter in combinatie met fietscomputer bekabeld

hoi folks,


ik ben op zoek naar een hartslagmeter -liefst in combinatie met een bekabelde fietscomputer- zodat er geen storingen ontstaan met de reeds aanwezige garmin 60csx gpx. en evt. drinkflessen.

ik heb al her en der gezocht, maar zie alleen fietscomp. zonder kabel- maar daar ben ik huiverig voor.


wie helpt mij op weg =bij voorbaat DANK !!!


hart. gr.

wim a te h alias gries doef :P :P :P
Misschien is het een idee om een hartslaghorloge te kopen? De Garmin (ik ken hem niet) kan waarschijnlijk wel de (gemiddelde) snelheid voor je bijhouden.

Zelf gebruik ik al jaren naar alle tevredenheid een Polar CS200, een draadloze fietscomputer met hartslag en cadans. Deze komt van de racefiets en ik heb er een 2e houder en sensor bijgekocht. Alleen als ik langs boerderijen fiets (?????) valt het signaal wel eens weg wat een bekend probleem schijnt te zijn.

Enige reden om niet voor draadloos te gaan is als je geen ~500m op je tripafstand kunt missen of als je een jaar weg bent en de batterijen van je sensoren op kunnen gaan. Deze kun je doorgaans niet vervangen waardoor je elke 3000u+ een nieuwe sensor moet kopen (ze zijn wel te vervangen als je een beetje handig bent).

Edit: Overigens zijn er ook verschillende frequenties waardoor storing geen probleem mag zijn.
Ik zou eens op zoek gaan naar draadloze apparaatjes die communiceren via het ANT+ protocol, zelf heb ik hier in combinatie met de Etrex30 en de O-synce fietscomputer (cadans en snelheid (doet ook hartslag maar vindt ik zelf niet nodig)) goede ervaringen mee.
Bijkomend voordeel is dat veel smartphones (Samsung en Sony weet ik) dit protocol ook in hun toestellen hebben verwerkt. Je zou dus alle info die verzonden wordt ook in kunnen lezen op je smartphone om dat later weer weer te geven.
Daarnaast zijn de sensoren niet beperkt in de 60cm tussen zender en ontvanger.

kijk maar eens op http://www.thisisant.com
Bekabeld zou ik achterwege laten, hedendaags nergens meer voor nodig. Ant+ werkt probleemloos.

Bij persoonlijke voorkeur:

Polar soft strap heart-rate monitor.
Garmin snelheid/cadanssensor.

Te gebruiken in combinatie met de meeste moderne smartphones, en anderszins met een Ant+ fietscomputer.