Additionally, paste this code immediately after the opening tag: keuze trekkers tentje - Forum Wereldfietser

keuze trekkers tentje

hallo allemaal
ik wil wel heel graag een andere tent ik heb nu de cloud 2 maar,de ruimte is te klein de tassen kunnen in de voortent en dan kan ik er echt niet meer in.dus ik wil groter meer ruimte zo dat ik me er beter in kan verplaatsen ik heb wel het een en ander gezien en kwa prijs is prima maar wat vinden juli een leuke tentje,er zit wel kwa kilo's verschil in maar ik fiets toch vrij vlak wijnig klim werk hier ff een paar linken van tentjes die ik heb gezien op internet dan in het echt.maar welke zou ik nou eens nemen
http://www.decathlon.nl/tent-quickhiker ... 45651.html
3 persoons
http://webshop.fietsvakantiewinkel.nl/k ... a-250.html
is wel een stuk zwaarder
of deze
http://webshop.fietsvakantiewinkel.nl/k ... a-350.html
heer heb je natuurlijk een zeef van ruimte bijde tenten heb ik gezien bij bever,maar kwa gewicht zijn ze behoorlijk de 1ne 4 kilo de ander 5 kilo maar welke zou ik nou eens nemen ik ben alleen kan moeilijk een keuse maken daarom vraag ik juli mening
gr marcel
1 persoons met hoeveel tassen, of ben je met meerdere mensen? Nagedacht over ondergrond en weersomstandigheden?

Wellicht kan je eens kijken naar de Wild Country Zephyros 2/ Lite (Terra Nova):

http://www.kampeermarkt.com/Wild_country/
ik heb 5 tassen mee ben alleen
gr
Misschien een tipi?
Je zou kunnen overwegen om je tassen zodanig in te pakken dat ze niet alle 5! In je tent hoeven te staan, ik zorg dat ik alleen de kleding in de tent heb , de rest kan aan de fiets blijven hangen. Qua ruimte zou ik een koepel overwegen zodat je links en rechts spullen kwijt kan. Bv een northface merlin 33. Deze heeft ons jarenlang prima gepast met ons tweeën dus alleen is het net een paleis.

Succes met verder zoeken.
Binnen wat je voorstelde, zou ik voor de Quickhiker van Decathlon gaan. Ik heb er geen ervaring mee, maar die tent krijgt goede beoordelingen, de prijs in acht genomen.
zou ik voor de Quickhiker van Decathlon gaan. Ik heb er geen ervaring mee, maar die tent krijgt goede beoordelingen, de prijs in acht genomen.
komende zondag ga ik die tent eens bekijken kwa gewicht is die ook goed ja en de prijs ook.
Beste Marcel,
Zie toevallig je vraag over een tentje en dat je o.a. Vango bekeken hebt.
In deze serie gebruik ik zelf de Vango Pulsar 200. Is wat lichter dan de andere, niet duur, ruim genoeg voor 1 persoon (officieel 2 persoons) en de tassen passen prima in de voortent. En de fietsvakantiewinkel verkoopt ook een precies pas grondzeil!
Succes!
Anja
Ik gebruik al weer heel wat jaren met genoegen de Vangoo Banshee, twee persoons. Ik reis alleen met ook vijf tassen. De tent staat erg snel en is heel snel in te pakken, is goed te ventileren en de kwaliteit doek en grondzeil is uitstekend. Ik zag hem onlangs weer voor 170 euro in een webshop staan en zou hem zo weer kopen.
Ik zou zelf ook de voorkeur geven aan de Quickhiker van Decathlon, al zien de Vango Omega's met hun enorme ruimte en extra grondzeil er ook goed uit.

Mijn eigen eerste lichtgewicht tentje was een North Face Tadpole 2, die heeft ook een kleine luifel. Doordat de ingang echter aan de zijkant zit, hoef je niet over de tassen onder de luifel te klimmen om je tent in te gaan. Ik denk dat dat bij die Quickhiker óók kan.

Bij de Vango Omega's is ruimte onder de luifel natuurlijk helemaal geen probleem. Je sleept 1,5 kg extra mee, maar je krijgt daar wel een zee aan ruimte voor terug.
Als je veel tijd in je tent doorbrengt, en misschien niet te veel hoeft te klimmen, is die zeker ook aantrekkelijk.
kijk de Vango 350 is een gigantiese tent je kan bijna in de voortent staan maar 5 kilo vind een beetje overbodig,of je moet niet te veel mee nemen en je moet zo iezo niet in de bergen rijden maar daar kom ik niet hoor.

de Vango 250
is best prima te doen en ik wil gewoon ruimte om me heen moet me kond kunnen draaien,dan is dit een prima tent maar de

Vango 200
is ook een mooie tent kan ook een 2 kanten open en niet zo zwaar als de vango 250

de Quickhiker van Decathlon is ook een leuk tentje maar niet zo'n grote voortent is wel lekker licht

Vangoo Banshee
is te klein hoor
ik kan altijd moeilijk keuse maken ben alleen als je met zu'n 2en ben kan je over praten maar ik kom er wel uit denk ik hoor
Je zoekt een twee- of driepersoontent met voorportaal, voldoende ruimte voor een aantal fietstassen en voor jou om comfortabel te zitten. Gewicht is – naar wat ik begrijp – minder relevant, maar lichter is beter. Max. budget is 200-250 euro.

Er zijn al een aantal opties genoemd. De Vango Omega 250/350 is een mooie, ruime tent, maar ook zwaar. Decathlon ken ik vooral als budgetmerk en zou ik, gevoelsmatig, maar ook gezien je budget, niet snel overwegen. Maar goed, dat is persoonlijk. De tip(i) van de tovenaar zou weleens aan je eisen kunnen voldoen. Ruim, behoorlijk licht van gewicht, kwaliteit op orde en valt binnen het budget. Een vergelijkbare tent is de Sil Hexpeak 6.

Vango heeft ook het type Pulsar in assortiment. Te vergelijken met de Omega. Weliswaar minder ruim maar ook een stuk lichter. Kijk verder ook eens naar de tentjes van Robens. Ik heb zelf de Voyager 2 en die bevalt goed. Kan ik je zeker aanbevelen. Nordisk en Wild Country hebben ook leuke, betaalbare tenten.

Succes en laat even weten wat het geworden is.
de keuze heb ik genomen en heb de Vango omege 250 gekocht vanmiddag een hele mooie tent veel ruimte ook in de voor tent,nu ff kijken waneer ik hem ga inslapen ff een goed weekend uitzoeken hopelijk deze maand als het zo ff kan
gr marcel