Additionally, paste this code immediately after the opening tag: iemand ervaring met Deacthlon merino? - Forum Wereldfietser

iemand ervaring met Deacthlon merino?

Ontving een foldertje in de bus nav een Decathlon die eerdaags in de buurt geopend gaat worden.
Mijn oog viel op een t-shirt van merino, prijs 20 euro, zo te zien betreft dit de normale prijs en geen openingsaanbieding.

Is er toevallig iemand die ervaring met merino van Decathlon heeft?
Nee, geen ervaring met die merino. Ik heb wel ervaring met Decathlon, er zijn er hier inmiddels zes in een straal van 40 km.
Bij Decathlon hebben ze best veel spullen van mooi materiaal, maar je zult er hoe dan ook naar toe moeten want veel van kun kleding heeft een matige pasvorm. Hoewel ik toch een behoorlijk standaard lichaamsvorm heb, heb ik vaker dan eens een shirtje aangetrokken om het daarna meteen achterstevoren aan te trekken omdat ik dacht dat het achterstevoren zat.
De shirts zijn niet 100% merino, zoals sommige icebreakers, daardoor slijtvaster. Verder voelt het prettig, gaat niet stinken, de standaard voordelen van merino, maar het is waar van de pasvorm!
Wat ik heb is inderdaad 70% wol 30% acryl. Zeer slijtvast. Maar, aan de dunne kant, daarom typisch ondershirts, of zomerdracht.
Mijn vriendin en ik hebben beide twee stuks Merino ondershirts met lange mouwen die al twee jaar lang veel gebruiken tijdens fietsvakanties. Zeer tevreden over. Werken goed in allerlei weersomstandigheden, beschermen tegen de zon, kunnen overdag of 's nachts worden gedragen en gaan niet snel stinken.
Ik draag bijna dagelijks Merino shirts, zowel op de fiets als thuis tijdens vrije tijd. Voldoen voor mij perfect en hebben de reeds genoemde voordelen ... behalve de prijs :shock:
Je kan voor 20 euro niet dezelfde kwaliteit verwachten die bvb Icebreaker biedt.
Mijn Merino's komen dan ook niet van de Decatlon.
Anderzijds kun je voor 20 euro ook niet sukkelen en altijd eens eentje proberen.
Wie weet win je de hoofdprijs ...
Ik kocht vroeger ook altijd Icebreaker. Na 3 maanden zitten ze vol gaatjes.
Voor de prijs mochten ze wel iets steviger gemaakt worden.
m_nu schreef:Ik kocht vroeger ook altijd Icebreaker. Na 3 maanden zitten ze vol gaatjes.
Voor de prijs mochten ze wel iets steviger gemaakt worden.
Ja, dat is ook onze ervaring. De gaten vallen er spontaan in en dat bij shirts die al snel €60 kosten. Het is goed dat er nu wat meer concurrentie komt.
In Nieuw Zeeland hangt de nieuwe zomercollectie icebreaker in de winkel. Vanwege de klachten over de vele gaatjes hebben ze de shirts sterker gemaakt door 5% nylon toe te voegen. Overigens hebben we niks gekocht daar want icebreaker is zelfs duurder dan hier.
Beetje apart om mijn eigen vraag te beantwoorden :D
.......maar paar weken geleden een Merino shirt bij Deacthlon gekocht.

- materiaal 70% wol (de Franse site spreekt over merino, de Nederlandse over wol, net als het etiket) en 30% acryl
- omschrijving Decathlon: heren t-shirt met lange mouwen voor trekking techwool 155 donkergrijs Quechua

Zoals in een aantal reacties reeds aangegeven werd is de pasvorm enigszins afwijkend. De schouders vallen relatief smal, de mouwen daarentegen vallen lang. Mijn advies is daarom om in de winkel te passen, bestellen via internet zal snel tot teleurstellingen kunnen leiden.
Shirt is intussen een aantal keer gewassen en lijkt zich goed te houden.

Al met al een aanrader, zeker wat betreft de prijs/kwaliteit-verhouding.
Leon schreef:veel van kun kleding heeft een matige pasvorm.
Inderdaad, ik snap daar niks van gezien hun doelgroep.

Het is erg vaak lang en smal. Ik ben echt een duursporter, maar ik heb ook pas issues met hun hiking broeken gehad die over mijn voeten kwamen en ik mijn adem moest inhouden.... en dat was XL (ik ben 1.71m). Bovenkleding is altijd prima voor mij, maar ik ben slank, kan me niet voorstellen dat de gemiddelde Nederlander daar in gaat passen.

Maar zoals je zegt, soms is het dus wel weer heel normaal... passen is echt wel een noodzaak bij Decathlon.
Pasvorm van de grote retailers hangt in mijn beleving vaak samen met land van herkomst van de ontwerper/winkelketen:
- Lidl/Aldi geeft bij mij altijd een bierbuik gevoel, gecombineerd met kabouterbeentjes. Dus shirts een maat kleiner, broeken een maat groter + riem
- Decathlon heeft last van juist een gebrek daaraan: te slanke en kleine maten dus een maat groter kopen voor alles
Vandaag ook de icebreaker shirts gepast bij Bever. Echter wat mij altijd opvalt dat voor de iets grotere, zwaardere vrouw helaas :wink: de dames shirts altijd zo kort zijn. Zeker als je ook nog een beetje voorover buigt op de fiets. Gewoon maar een heren model gepakt en ja hoor zat perfect. De mouwen zijn iets ruimer en langer, yeah en de lengte is beter. Dus tip voor wat stevigere vrouwen met voorgevel, de herenshirts passen ook. Als je dan een effen shirt neemt of met unisex print, dan herinnert alleen het woord homme in het merkje er nog aan dat het een herenshirt is.
Heb maar 1 merino shirtje van de decathlon, maar na een paar keer wassen zat deze wel erg strak. Zat tot die tijd prima en fijn.

Kan toeval zijn, maar mijn icebreaker shirts zijn al veel vaker gewassen en zitten nog redelijk goed.

Dus misschien iets wat groot kopen bij Decathlon?
Een paar weken geleden een merinowol shirtje gekocht bij de nieuwe vestiging van Decathlon in Rotterdam. De pasvorm was voor mij redelijk al zou het onder de oksels wel iets ruimer kunnen. De stof is 70% wol en 30% acryl. Prijs slechts €19,95
Afgelopen weekend dat shirt getest op een warme dag en een forse inspanning geleverd van 100km in de Eiffel. Conclusie, dit shirt ga ik de dag erna niet meer aantrekken, stinkende oksels. Absoluut niet te vergelijken met Icebreaker, dat zou na deze inspanning nog niet stinken. Vooralsnog dus geen vervanger van de Icebreaker shirts al vraag ik mij wel af of dit shirt minder gestonken zou hebben als het onder de oksels iets ruimer was geweest.

Meer reacties en ervaringen welkom
Ronald van der Perk schreef:... al vraag ik mij wel af of dit shirt minder gestonken zou hebben als het onder de oksels iets ruimer was geweest.
Dat lijkt me een volslagen logische gedachte.
Het is de afgelopen week overogens wel heel erg zweterig geweest.
De gele/groene is momenteel zelfs slechts 9.99!

Persoonlijk vind ik ze zelfs fijner dan het icebreaker shirt dat ik heb.

Beide shirts stinken niet, maar ikzelf ga meer stinken van de icebreaker (mogelijk door de nylon).

Kopen die zooi! 8) :lol:
Hoi allemaal,

Ik heb geen ervaring met Decathlon of Icebreaker (behalve dat mijn schoonvader van Icebreaker, als een soort Steve Jobs, zijn dagelijkse uniform heeft gemaakt :D en er zeer tevreden over is). Wel heb ik ervaring met Bergans Merinowol. Ook daar snel gaatjes. Gezien jullie ervaringen, denk ik dat het aan de 100% wol ligt. Goed om te weten! Ik was al een beetje teleurgesteld in Bergans :oops:

in het kader 'Weet wat je koopt': Radar heeft een uitzending gemaakt over de behandeling van (merino)schapen in Australië/Nieuw Zeeland, waar de meeste wol vandaan komt. Gruwelijk om te zien! Wat worden die dieren slecht behandeld bij oa het scheren.

Icebreaker stelt alleen van gecertificeerde boerderijen af te nemen (van horen zeggen). Bergans heeft nooit gereageerd op mijn vraag waar hun wol vandaan kwam en wat zij deden om misstanden met hun producten te voorkomen :|

Groetjes,
Zonnewende
Zojuist een tweede Decatlon merino (70%) shirt lange mouwen aangeschaft.
Voor de, bijna ongeloofwaardige, prijs (aanbieding) van 15 euro:

https://www.decathlon.nl/p/t-shirt-trav ... 30&c=BLAUW