Additionally, paste this code immediately after the opening tag: powerbank? - Forum Wereldfietser

powerbank?

Wie heeft er ervaring met een powerbank voor een mio cyclo?

Tijdens lange tochten komt het wel eens voor dat we het laatste stuk zonder navi moeten fietsen omdat de accu leeg is.

Iemand tips?
Ik weet niet wat voor Mio Cyclo je hebt maar volgens mij moet deze ook gewoon kunnen werken aangesloten op een powerbank.
Zoek op dit forum maar eens op "powerbank" en je bent weer een avondje zoet.
Ik zelf gebruik een powerbank van 10.400 MAh in combi met mijn Garmin Oregon 600: 1 week functionaliteit. Heb ook een 15.000 versie, maar die is net weer wat groter en zwaarder (allebei MrHandsfree overigens) voor in mijn stuurtas.
Je zult wel weer een discussie oproepen om te kiezen voor een naafdynamo. Kan ook.
Primair: welke Cyclo en kan deze werken met externe 5V (usb-) voeding denk ik is de afweging.
Idd maakt niet zoveel uit welke powerbank je kiest, ze hebben allemaal een standaard USB aansluiting (sommigen hebben misschien ook een 12V aansluiting etc maar die heb je niet nodig voor een fietscomputer of telefoon).

Dus je kan gewoon selecteren op prijs / gewicht / capaciteit / bouwkwaliteit etc.

Zelf een WakaWaka Power + als powerbank, de capaciteit is niet zo groot maar je kan 'm desnoods opladen op zonne-energie (duurt wel 1-2 dgn).

Verder vind ik de producten van het eveneens Nederlandse Xtorm / A-Solar erg goed, goede bouwkwaliteit / doordacht.

En als je echt voor iets goedkoops wil gaan kan je bvb hier terecht voor een echte "Blitzwolf" of ander vaag Chinees merk ;-)
het opladen doe ik savonds in hotel/pension indien nodig.
dus het hoeft niet al te ingewikkeld te zijn.

mio 505

dus eigenlijk alle powerbanks zijn geschikt????

voor mij belangrijk of en welke je het beste kan gebruiken zonder dat het de mio schade aanricht?
carmenopdefiets schreef:dus eigenlijk alle powerbanks zijn geschikt????
Klopt, zolang er maar een USB poort op zit is het in orde! En welke je ook kiest, je hoeft niet bang te zijn voor schade :-)

Als het goed is zit er in de Mio een 1500mAh accu dus zelfs met een kleine powerbank zoals deze zou je 'm helemaal moeten kunnen opladen (ga je ook je telefoon etc opladen of kom je meerdere dagen niet langs een stopcontact dan zou ik er eentje kiezen met meer capaciteit).
die xtorm ziet er mooi klein en strak uit,
bedankt voor de tip :)
Graag gedaan, ik heb destijds die met 4000mAh batterij cadeau gedaan aan mijn vriendin en het zijn echt prima dingen!
Niall schreef:Klopt, zolang er maar een USB poort op zit is het in orde! En welke je ook kiest, je hoeft niet bang te zijn voor schade :-)
Eh, dat is wel een beetje kort door de bocht… voor schade aan je aangesloten apparaat hoef je inderdaad niet zo bang te zijn. Maar er is op powerbank-gebied nogal wat bedenkelijk in elkaar gezette Chinese rommel te koop. (Onbewaakt) opladen kan tot zéér vervelende situaties leiden.
Naast de "Chinese rommel" schijnen de originele van Xiaomi van prima kwaliteit te zijn. Wel opletten dat je geen namaak van dit merk aanschaft.
Hey,

Een tijdje geleden heb ik een gelijkaardige vraag gesteld op het forum.

http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewt ... io#p229091

Ik gebruik nu een powerbank TP-Link 10.400 mAh zonder problemen voor mijn GPS Mio Cyclo 310 tijdens mijn BRM brevet ritten. Zo kan ik de hele tijd op GPS rijden.

Voor alle zekerheid sluit ik de Mio aan op de 1A- uitgang en niet op deze van 2A.
Geen idee of 2A aansluiting schadelijk zou zijn voor de Mio.

https://www.artencraft.be/nl/tp-link-10 ... 0woddWMDZA

Piet
Alien schreef:Opladen met bedenkelijk in elkaar gezette Chinese rommel kan tot zéér vervelende situaties leiden
Misschien is het idd wel een beetje kort door de bocht van mij maar je moet wel bijzonder veel pech hebben denk ik hoor als zoiets je overkomt?!

Zelfs nog even Gegoogled op dit onderwerp en denk dat ik mag concluderen dat schade aan een telefoon / ander portable elektrisch apparaat door een niet deugdelijke powerbank extreem zeldzaam is...

Maar eh dat even terzijde, natuurlijk ga ik persoonlijk ook liever voor een gerenommeerd merk ;-)
cabonga schreef:Voor alle zekerheid sluit ik de Mio aan op de 1A- uitgang en niet op deze van 2A. Geen idee of 2A aansluiting schadelijk zou zijn voor de Mio.
Voor zover ik kan nagaan is het geen enkel probleem om je draagbare gadgets op te laden met de 2A USB poort, het op te laden apparaat "beslist" namelijk zelf hoeveel ampere het nodig heeft / aankan (misschien dat iemand met meer kennis van elektronica hier wat meer over kan zeggen)
een mogelijkheid is om een gps of smartphone te nemen die een grotere accu heeft. de huidige generatie smartphones kan met gemak vier dagen tot een week met een acculading.
Niall schreef:
Alien schreef:Opladen met bedenkelijk in elkaar gezette Chinese rommel kan tot zéér vervelende situaties leiden
[…] denk dat ik mag concluderen dat schade aan een telefoon / ander portable elektrisch apparaat door een niet deugdelijke powerbank extreem zeldzaam is...
Dat is dan ook precies níet wat ik zei en je legt mij hier woorden in de mond.
Excuses! Ik heb je antwoord inderdaad verkeerd gelezen :-P
Mocht je voor een powerbank van Xtorm kiezen - kijk dan een sbij INg rentepunten. Ik heb de mijn 15.000 daar het goedkoopste gevonden. En ben er erg tevreden over. Kan ik 1x mijn tablet mee opladen.
Alfred schreef:de originele van Xiaomi
+1 voor Xiaomi.

Ik heb er eentje van 10.000 mAh, had m voor iets van € 12 in huis, prima ding!
Ook ik sluit me aan bij Xiaomi,

Ik heb een jaartje in Xiaomi powebanks gehandeld en ik heb in al die tijd geen problemen ondervonden,

Tip is om te bestellen bij geekbuying.com zij zijn een paar euro duurder meestal maar ze controleren op originaliteit en leveren doorgaans vrij vlot voor een chinese webshop

(en nee ik geen belang in dat bedrijf :D )
Hier ook een Xtorm die prettig is maar wel klein, maar ook een grote intocircuit. Dat is een erg fijne powerbank die bovendien een display heeft waar je kunt zien hoeveel prik er nog inzit en wat ie aan het doen is. Die heb je ook in verschillende 'sterkten'.
Ik was kort geleden op zoek naar een powerbank voor onze apparatuur: 2 smartphones en een speakertje. Ik kwam er achter dat er wel degelijk flinke verschillen tussen powerbanks zijn. Zo hebben slechts zeer weinig van deze apparaten een passthrough-mogelijkheid: dat betekent dat hij tijdens het opladen zelf ook weer een ander apparaat op kan laden. Handig als je in een hotelkamer zit met maar 1 stopcontact en je niet halverwege de nacht op wil staan om de powerbank uit het stopcontact te halen en je telefoon er in te doen. Verder vond ik het belangrijk dat de powerbank snel kon opladen, en dat hij twee USB-uitgangen had. Ik kwam uiteindelijk uit bij de Xiaomi Powerbank van 20000 mAh, online te vinden voor zo'n 50 euro.