Additionally, paste this code immediately after the opening tag: open source map op micro SD en op GPS map 62S - Forum Wereldfietser

open source map op micro SD en op GPS map 62S

Beste medefietsers,
ik dacht het toch eindelijk voor elkaar te hebben, maar helaas lukt het me niet om een open source kaart op mijn Garmin GPSmap62S te krijgen.
Hopelijk is er iemand die kan helpen.
Wat heb ik gedaan:
-kaart gedownload
-vervolgens osm_generic_gmapsupp.zip uitgepakt met 7zip naar de map "Garmin" op een micro SD kaart.
-SD kaart in Garmin en dan zie ik deze kaart niet in de kaart selectie.

als ik de SD kaart in mijn computer stop dan zie ik een bestand met de naam: osm_generic_gmapsupp, in dit bestand zit een bestand met de grootte van zo'n 514mb en met de naam: gmapsupp.img.
Mijn gevoel zegt dat dit de kaart is, maar waarom is hij dan niet zichtbaar in mijn kaartselectie?

bedankt voor de reactie
Geerhard
geerhard schreef:als ik de SD kaart in mijn computer stop dan zie ik een bestand met de naam: osm_generic_gmapsupp, in dit bestand zit een bestand met de grootte van zo'n 514mb en met de naam: gmapsupp.img.
Mijn gevoel zegt dat dit de kaart is, maar waarom is hij dan niet zichtbaar in mijn kaartselectie?
Zo te lezen heb je de gmapsupp.img niet goed uitgepakt als op de SD kaart nog steeds een osm_generic_gmapsupp.zip staat. De gmapsupp.img moet in een garmin map, deze zip file niet.

Gebruik Javawa Device Manager maar om te checken wat er fout is gegaan: http://www.javawa.nl/jdm.html
Waarschijnlijk bij het unzippen gekozen voor de mogelijkheid een "ge-unzipte" map op de SD te plaatsen. De gmapsupp.img moet direct in de garmin map staan.

Ik weet niet of het uitmaakt dat jouw map Garmin heet (met een hoofdletter G). Bij mijn weten hoort dat garmin te zijn (onderkast g).
Hoofdletter maakt denk ik niet uit, de reden is de gmapsupp die nog ingepakt in de osm_generic_gmapsupp.zip op de SD kaart staat.
Denk ik ook hoor, maar het consequente gebruik van de hoofdletter G in dit verband viel me op. Better safe than sorry :wink: .
Beste Tovernaar en travelmaster,
bedankt voor jullie hulp. De kaart staat op de SD kaart. Ik heb gmapsupp.img in de map "garmin" gezet en osm_generic_gmapsupp van de SD kaart verwijderd. De naam van Garmin gewijzigd in garmin.
Et voila, kaart was te zien op mijn GSM.
Bedankt voor jullie hulp.

Volgende stap is om Archies campings van Spanje op dezelfde SD kaart te krijgen, als jullie nog tips hebben. Deze zijn altijd welkom.

groet
Geerhard
Kijk voor Archies even hier: http://forum.gps.nl/viewtopic.php?f=49& ... &start=150 en dan met name vraag van inge1 (is ook op dit forum actief) en de antwoorden daarop. Ook vind je daar weer een verwijzing naar een topic op dit forum.

Verder: de formele foldernaam is Garmin, maar bij de moderne toestellen maakt het volgens mij niet meer uit of het g of G is.