Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Pocket Earth - Forum Wereldfietser

Pocket Earth

Weet iemand hoe je binnen Pocket Earth het zo kunt instellen dat je GPS-pijl in het midden van je scherm blijft en de kaarten tijdens het fietsen verschuiven?
Het icoontje dat midden onder in het scherm staat en wat lijkt op een vizier aanklikken. Je kunt het testen door bijvoorbeeld even te swipen naar een andere locatie en hem dan aan te tikken. PO zal dan naar je huidige locatie navigeren. Zodra je het icoontje hebt aangeklikt wordt deze blauw ten teken dat centreren naar de huidige locatie actief is.
Hebben jullie ook dat bij navigatie de aanwijzingen te snel uitgesproken worden? Kan geen instelling voor de stem vinden.

Groet,
Ruud
Ik ben erg enthousiast over pocket earth als app voor het overzicht naast mijn eTrex.
Alleen... Ik kan het gemist hebben, maar iets met hoogtelijnen op de kaart, is dat voorzien? Zelfs de Col de Bonette kon ik er niet makkelijk op herkennen :shock:
ruudvp schreef:Hebben jullie ook dat bij navigatie de aanwijzingen te snel uitgesproken worden? Kan geen instelling voor de stem vinden.

Groet,
Ruud
Voor mij zou Pocket Earth niet de eerste keus zijn als ik gespoken navigatie zou willen.
De kracht van PO zit meer in het goedkope kaartmateriaal, en de handige manier om sporen te importeren en te volgen.
snowfreakyvon schreef:Ik ben erg enthousiast over pocket earth als app voor het overzicht naast mijn eTrex.
Alleen... Ik kan het gemist hebben, maar iets met hoogtelijnen op de kaart, is dat voorzien? Zelfs de Col de Bonette kon ik er niet makkelijk op herkennen :shock:
Er is een add-on te koop met offline topografische info. Als je die hebt, zie je wel hoogtelijnen. (En in tekst hoe hoog het is.)
Thnx! Die had ik al.. Alleen nog niet naast de standaard map actief gezet. Woehaaa, morgen naar huis, .. 8) :oops:
Ik heb die offline topografische kaarten ook gekocht maar zie geen hoogtelijnen. Had ik iets moeten installeren? Over drie weken dwars door Zwitserland, lijkt dan wel handig, iemand een tip hoe dat moet?
Arie63 schreef:Ik heb die offline topografische kaarten ook gekocht maar zie geen hoogtelijnen. Had ik iets moeten installeren? Over drie weken dwars door Zwitserland, lijkt dan wel handig, iemand een tip hoe dat moet?
Als je de Topografische informatie hebt gekocht, dan zou dat volgens mij moeten werken. Heb je de kaart van Zwitserland al gedownload voor offline gebruik?
Zo ja, zoom dan eens in op een gebied waar bergen zijn. Hoogtelijnen verschijnen pas bij een bepaald zoomlevel.
Nog een reactie op antwoord van CoolRX van 6 juli: de door jouw genoemde functionaliteit is mij bekend, maar ik ben op zoek naar de optie dat de bij bewegen de gps pijl gecentreerd blijft en de kaart zelf met je meebeweegt. Nu schuift bij bewegen de gps-pijl op een gegeven ogenblik van het beeld af. Als dat gebeurt moet ik handmatig de gps-pijl weer centreren door op het "vizier"te tikken, dus ik vroeg me af of dat ook automatisch kan.
bedankt voor de tip, als ik inderdaad diep genoeg inzoom komen de hoogtelijnen vanzelf, en heel dicht op elkaar! ik denk dat ik vergeten heb het downloaden van de topografische kaarten aan te klikken, je moet ze denk ik beide downloaden. :)

Ik loop nog tegen een ander puntje aan. Vorig jaar kon je de kaarten of kaartdelen die je nodg had voor een bepaald spoor dat ik dan imorteerde in 1 klik downloaden, dan had je alles wat je nodig had. Volgens mij kan dat nu niet meer. Is er iemand die weet hoe je dat op kunt lossen zonder dat je stukje bij beetje alle kaarten bij elkaar gesprokkeld hebt?
Afbeelding
De verschillende modes voor GPS activiteit


Afbeelding

De verschillende instellingen die van toepassing zijn op dit Topic. (Contourlijnen kun je dus ook expres uitzetten)

En niet geheel onbelangrijk, Pocket Earth moet toestemming hebben om de locatie-service te kunnen gebruiken. (Op een iPhone regel je dat via Instellingen -> Privacy -> Locatievoorzieningen)
Hallo, hoe kan ik mijn Gpx file van Basecamp naar Pocket Earth krijgen.
Welke stappen moet ik door lopen om het daar te krijgen. Naast Pocket Earth heb ik ook ZipBrowser app op mijn Iphone staan.
Groet Ton
antonio18 schreef:Hallo, hoe kan ik mijn Gpx file van Basecamp naar Pocket Earth krijgen.
Welke stappen moet ik door lopen om het daar te krijgen. Naast Pocket Earth heb ik ook ZipBrowser app op mijn Iphone staan.
Groet Ton
Als je het GPX bestand ongezipt naar je iphone stuurt, op welke wijze dan ook, dan kun je het bestand in je iphone "exporteren naar" of "openen met" of "kopieer naar" Pocket Earth. Pocket Earth zal daarna vragen hoe je het bestand wil importeren.

Stuur bijvoorbeeld het GPX bestand maar eens ongezipt in een emailtje die je op je iphone kunt openen. Bij mij opent mijn iphone het gpx bestand als ik deze aanklik direct in Pocket Earth. Als dat niet het geval is kun je het pictogram 2 seconden aangeraakt houden, dan verschijnt het optie menu. Als je de applicatie rij naar rechts veschuift zul je Pocket Earth in het lijstje zien staan. (Kopieer naar Pocket Earth staat er bij mij als actie)

Wat ik meestal doe is het GPX bestand ergens op een Cloud-opslag-provider zetten, zodat ik ze overal kan benaderen. (Dropbox, Google-Drive, Microsoft One-Drive, Apple-iCloud etc...)

Succes.
Het is al een ouder topic, maar het misschien wel handig om PE-gerelateerde zaken in één topic te verzamelen.

Mijn werkgever heeft me helaas gedwongen om van Android over te stappen naar een iPhone, en ik ben nu aan het kijken naar het veelbejubelde Pocket Earth. De eerste test die ik deed was een bekende route plannen: van huis (Dordrecht) naar werk (Ridderkerk). En ik moet zeggen dat daar toch wel een beetje vreemde route uit kwam. De meest optimale route die ik fiets is 12,6 km. Met PE kwam ik op 15,7 km uit. Dat komt o.a. doordat hij geen rekening houdt met wat ze bij de routeplanner van de Fietsersbond een 'doorsteekje' noemen. Door met de fiets de trap bij de Zwijndrechtse Brug te beklimmen snijd ik een halve km af.
Maar nog los daarvan pakt hij hier en daar toch stukjes route die ik alleen maar neem als ik expres wil omrijden. Helemaal merkwaardig is dat als ik de route omgekeerd plan, van werk naar huis, de berekende route 13,1 km is. Die route lijkt dan ook grotendeels op de route die ik zelf altijd neem.

Nou kan ik me voorstellen dat er misschien voor mij niet zichtbare blokkades in de OSM zitten die in de ene richting wel problematisch zijn, en in de omgekeerde richting niet. Maar misschien ook zijn er settings in PE die ik nog niet gevonden heb die de routering beïnvloeden. Is er een kenner hier aan boord die hier iets over kan zeggen?

Ik heb tot nu toe tijdens vakanties alleen genavigeerd door tracks op mijn Garmin eTrex 20 te volgen, maar als dat ding ooit de geest geeft is dat weer een heroverwegingsmoment, dus ik verdiep me toch geregeld in navigeren via de smartphone. En als dit soort 'rare' dingen al gebeuren op het korte stukje naar mijn werk, waarbij ik heel goed weet wat de optimale route is, vraag je je af hoe het met langere routes door onbekend terrein gaat.
Hoi Peter,
Ik gebruik PE niet vaak om routes te plannen, omdat ik dat liever op een PC doe. Waar ik het voornamelijk voor gebruik is het navigeren via een kruimelspoor. (Dus geen actieve route begeleiding) Dat laatste is op dit moment alleen mogelijk als je een route rijdt die op PE is gepland. Alles wat ikop mijn Garmin laad, laad ik ook op PE. Vaak heb ik die uitgezoomd staan, zodat ik zie waar in een gebied ik ben. (Mijn kaart zeg maar) Op de Garmin ben ik dan ingezoomd het spoor aan het volgen.
Er wordt gewerkt aan een versie waarbij je ook langs een kruimelspoor kunt navigeren. (Dus met aanwijzingen)
Zoals je zelf al aangeeft wordt de route bepaald door de MAP die je geladen hebt, en in het geval van PE is dat OSM.
Heb net een paar testjes gedaan, en inderdaad volgt deze keurig de eenrichtingswegen.
Je komt er wel, en ook functies als navigeren dichtbij lukt prima. (Helaas nog niet offline)
Nog 1 nabrander... Op dit moment worden de routes dus nog niet in PE zelf berekend, maar op een online server. Je hebt dus ook een internetverbinding nodig om met PE een route te kunnen berekenen.
Een route die je zelf in Pocket Earth hebt gemaakt opslaan onder 'Favorieten' is simpel: je vinkt de ster naast naast de naam aan. Maar: wat mij niet lukt is een route die ik heb geïmporteerd (bv. uit Basecamp) op te slaan.onder favorieten. Ik zie dan geen ster naast de naam. En als ik de naam aantik, krijg ik alleen een optie tot verwijderen. Ik doe vast wat fout. Maar wat?