Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Powerbank voor gps - Forum Wereldfietser

Powerbank voor gps

Op mijn naafdynamo heb ik een gelijkrichter gemonteerd (van Corad M172), die levert ca 5V gelijkstroom.
Nu wil ik die koppelen aan mijn gps, echter kan deze niet omgaan met wisselende stroom leverantie.
Nu heb ik daar een powerbank tussen geschakeld, die als buffer dienst zou moeten doen. De powerbank die ik heb gebruikt kan helaas niet gelijktijdig op- en ontladen.
Is er iemand die mij kan vertellen welke powerbank ik moet gebruiken die wel gelijktijdig kan op- en ontladen?
Zoiets heet bij de meeste fabrikanten een "pass through" mogelijkheid alhoewel het niet altijd duidelijk bij de specificaties wordt vermeld...

Zie ook het volgende topic: powerbank?

Hier een kort lijstje van enkele voorbeelden (er zijn er vast en zeker veel meer):

Xtorm AL420 (destijds bedrijf een e-mail gestuurd, blijkbaar ondersteunt alleen dit model "pass through charging")

Alle Zendure powerbanks

Xiaomi 10.000mAh powerbank
Wat je ook kan doen is de powerbank opladen daar waar de telefoon niet geladen wordt. (meestal is een volledig opgeladen powerbank goed voor drie a vier keer je telefoon laden)
En daar waar je pauze aan het houden bent laad je de telefoon op. Ik zou er niet een nieuwe powerbank voor kopen.
Ik heb deze zomer de goal zero venture 30 gebruikt. Die onderstuend gelijktijdig opladen en stroom leveren en is lekker robust.

Met de 0.5A die de naaf dynamo levert laadt hij niet helemaal op in een dag fietsen (7200 mAH capaciteit), maar wel voldoende om iPhone 6 een keer op te laden. Mijn GPS (Garmin Edge 1000) gebruikt overigens meer stroom als hij op externe power draait want dan gaat het scherm op volle sterkte. Door de GPS op batterij te laten werken met een energie zuinige instelling en aan het einde van de dag een uurtje te laten laden hoefde ik 's nachts niet bij te laden op het camping toilet..

ook de iPhone tijdens het fietsen op vliegtuig modus zetten helpt een boel met energie verbruik en is heerlijk rustig!
Grappig, lijkt een beetje op dit draadje: http://forum.gps.nl/viewtopic.php?f=3&t=48038
Bedankt voor de antwoorden, hier kan ik wel mee vooruit
Zelfde vraag... Iemand nog andere tips? Ik surf al heel wat af, maar een kleine powerbank met passthrough laden is niet makkelijk te vinden :-(. De Zendure A1 leek me heel geschikt, maar lijkt niet leverbaar in Europa. Ik zoek wat kleiners en goedkopers dan zo'n Xiaomi 10000.
Ik heb goede ervaringen met deze powerbanks*. Kan je eventueel met twee usb bronnen tegelijk opladen zodat je van elke gelegenheid ten volle kunt profiteren om de accu op te laten.

En vervolgens kan je 4 apparaten tegelijk van stroom voorzien, dus niet alleen je GPS, ook terwijl ie zelf wordt opgeladen. Mooie USB hub dus.
Formaat is goed, wat aan de lange kant, maar passend is alle tasjes en vakjes die ik tot dusver heb geprobeerd.
Vermogen (20 ah= 20 000 mah) is lekker veel, genoeg om een tablet EN een smartphone van 's morgenvroeg tot 's avonds laat op gang te houden.


*
https://www.mobisun.com/en/easyacc-2000 ... obisu.html
Deze is maar €17: https://banggood.app.link/J6v8PPOWMN

Ik gebruik hem zelf en hij voldoet uitstekend, is trouwens niet zo groot hoor.