Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Kampeerpan met keramische laag? - Forum Wereldfietser

Kampeerpan met keramische laag?

In mijn keuken gebruik ik geen teflon meer maar een keramische pan tegen het aanbakken. Nu wil ik dit ook met kamperen. Zeer zeker omdat mijn Teflon kampeer pannetje nogal wat materiaal loslaat. Wie heeft al ervaring met zulk soort pannen bij het kamperen. Maar zijn ze niet erg kwetsbaar juist door de keramische laag?

Dank alvast!
Ik heb zelf een pan en een koekenpan van Bo-camp omdat ik ook gecharmeerd was van keramiek, de handvatten afneembaar zijn en de pannetjes niet al te duur zijn.

Afbeelding

Wat betreft de binnenkant geldt natuurlijk bij het koken hetzelfde als de pannen die je thuis hebt: geen stalen of scherpe voorwerpen gebruiken.

Wat betreft vervoer in de fietstas is het opletten wat je in de pan doet, geen harde voorwerpen of die verpakken in bijv. een stoffen zak. Verder opletten dat de inhoud niet kan gaan heen- en weer bewegen. De buitenkant doe ik minder voorzichtig mee en is ook al beschadigd maar dat vind ik geen probleem

Heel veel ervaring heb ik er nog niet mee dus maar op zich zie ik geen problemen.

Voor de volledigheid: De pan weegt 290 gram, de koekenpan 250 gram en het handvat 75 gram
Ik heb een set pannen van gsi (gecoat alumium) ook anti aanbaklaag. Deze zijn me afgelopen vakantie goed bevallen. Is inderdaad wel opletten om de binnenkant niet te beschadigen.
Inge1 schreef:Ik heb een set pannen van gsi (gecoat alumium) ook anti aanbaklaag. Deze zijn me afgelopen vakantie goed bevallen. Is inderdaad wel opletten om de binnenkant niet te beschadigen.
Maar dat is toch de teflon? Dat wil ik dus niet meer.

http://www.kampeermarkt.com/GSI-Bugaboo ... per-S.html
Ja, dat klopt even niet aan gedacht.

Dan zoek je dus iets als de primus prime tech pannen die hebben een keramische binnenlaag.
Zelf heb ik bi-metalen pannen. De binnenkant is rvs en de buitenkant aluminium, voor een goede geleiding. Merk: Sigg. Ik heb ze al 20 jaar, maar ik weet eigenlijk niet of zoiets nog te koop is.
Sigg maakt bij minn weten geen pannen meer.
Althans geen pannen voor gebruik door fietskampeerders :wink:
Ze zijn nog steeds verkrijgbaar:http://www.qvist.nl/trangia-binnenpan-1-0-d.html
Hard geanodiseerd aluminium is een andere optie. Trangia heeft ze. Dit is heel degelijk, en erg praktisch bij het afwassen. Vergeleken met tefon is de anti aanbak functionaliteit minder goed, maar zeker beter dan ongecoat.