Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Decoratie ortlieb tassen - Forum Wereldfietser

Decoratie ortlieb tassen

Ik zou graag mijn ortlieb classic tassen wat vrolijker maken en minder uniform.

Ik heb nog heel wat patches liggen van vanalles en nog wat. Nu ben ik niet zeker hoe ik deze het beste aan de fietstassen hang. Zoals bij een rugzak lijkt me niet verstandig want ik wil geen naald door de stof van de tassen heen halen. Ik dacht aan shoe goo, zoiets als seam grip, een klein laagje langs de randen van de patch zodat deze zich stevig hecht aan de tas.

Zijn er mensen die dit ook al eens gedaan hebben en betere ideeën hebben om dit te doen hoor ik het graag.
Ik ben érg benieuwd wat in de ogen van Nosferatu ‘vrolijker’ is…
In de eerste zin van de tweede paragraaf staat toch duidelijk patches, van die dingen die je vaak op rugzakken ziet of bij de scouts op hun uniformen.

Wat een behulpzaam forum is dit toch...
Ha, ik denk dat ie meer je naam bedoelt, iets met vampieren en horror enzo. :wink:

Ik heb net ook een patch gekregen en die ga ik er gewoon oplijmen en mocht hij er dan af vallen (grote kans want het vriest) dan naai ik hem op de framebag want die is toch niet waterdicht dus dan maakt het niet uit. Ik heb een ehm .. hoe heet dat in het nederlands .. een Vägvisir gekregen, een soort kompas uit de Vikingtijd (of eigenlijk komt het uit IJsland). Die gaat niet alleen de tas opvrolijken maar ik kan dan gelijk niet meer verdwalen, hij geeft licht in het donker en beschermt me tegen kwade trollen, heel belangrijk natuurlijk. :D

Pas wel op met patches want het kan verslavend werken zoals een reactie in dit forum (even beetje scrollen dan kom je hem tegen). Deze opmerking zegt iig al genoeg:
'How my wife has put up with this bizarre patch fetish of mine is beyond me; in fact, this saint has even humored me by having agreed to sew, glue or iron all those patches on for me. But what she really should've been doing is looking for a patch patch for me, like those nicotine ones, to control my addiction.' :lol:
Ik weet niet hoe duurzaam je versieringen moeten zijn, maar op weg naar Santiago had ik een gewone sticker op mijn Ortlieb (Classic) geplakt. De vierkante sticker bleef, op de hoekjes na, ondanks de regen verrassend goed zitten.
Ik ben zelf een fan van TearAid, fantastisch spul. Dat kun je misschien op 2 manieren toepassen: 1. je naait de patch op een stukje TearAid en je plakt de patch op je tassen of 2. je naait de patch op je tas en plakt aan de binnenkant een TearAid voor de waterdichtheid. Overigens zou ik zelf de waterdichtheid van mijn tas niet op het spel zeggen voor versiersels, maar zo'n keuze is perdoonlijk.
Bedankt voor de reacties. En als de eerste reactie een verwijzing was naar mijn forumnaam dan had ik de clue niet begrepen :lol: . Interpretatie van tekst is zoveel moeilijker dan een echt gesprek.

De watedichtheid op het spel zetten ga ik zeker niet doen.

@yopie. Met wat voor lijm ben je van plan om de patch vast te maken?
:lol: Nooit eerder zo'n aardige bloedzuiger gezien!

Mogen we je fietstassen zien als ze versierd zijn?
Gewoon Bisonkit. Goed schoonmaken, beide delen insmeren, tien minuutjes wachten, vastplakken en goed aanduwen. Heeft bij mij een reis van een jaar overleefd.
Seamgrip zal ongetwijfeld ook goed werken.
eindgebruiker schreef:Gewoon Bisonkit. Goed schoonmaken, beide delen insmeren, tien minuutjes wachten, vastplakken en goed aanduwen. Heeft bij mij een reis van een jaar overleefd.
Seamgrip zal ongetwijfeld ook goed werken.
Als je voor Bison gaat, zou ik geen BisonKit gebruiken, maar BisonTix. Wel voldoende laten drogen (15-20 minuten) voordat je daadwerkelijk plakt!
Nosferatu schreef: @yopie. Met wat voor lijm ben je van plan om de patch vast te maken?
Weet het nog niet, dacht aan een superlijm die extreme kou aan kan want ik fiets ook bij -40 haha. Maar eigenlijk vind ik de Tear-Aid tip van Koffiekop ook interessant, dan alleen nog uitzoeken welke de beste is want er zijn vier verschillende soorten. Ik wil de patch dan eerst op de plakker naaien plus lijmen en die vervolgens weer op de tas plakken. Beetje dubbelop maar mijn ervaring is dat in extreme kou alles krimpt en breekt.