Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Benjaminse routeboekjes passen niet - Forum Wereldfietser

Benjaminse routeboekjes passen niet

Onlangs heb ik voor mijn fietstocht naar Rome de Benjaminse routeboekjes aangeschaft. Nu blijkt dat deze absoluut niet passen in mijn plastic Ortlieb (Ultimate 6 M Classic) stuurtas kaarthouder. Dat in tegenstelling tot biivoorbeeld de Bikeline-', Santiago- of Groenewegboekjes van andere auteurs. Hoe op te lossen??
schaar?
De ringband loshalen, de boekjes bijsnijden, de boekjes kopieren naar een kleiner formaat of een stuurtas van Vaude aanschaffen zijn enkele van de opties.
Ze passen toch wel in de uitgevouwen kaartentas?
Ze passen wel, je moet alleen de kaartleeshoes op een bepaalde manier monteren (er zijn verschillende manieren). Beetje lastig om dit hier uit te leggen.

Oh ja, Paul komt altijd bij mij checken als er iets veranderd is aan stuurtasjes, dus ik weet het zeker en Paul ook:=-)
Als het aan de montage ligt, moet ik het kunnen oplossen zonder knip- of kopieerwerk!
Wat ik deed:
- maak de bovenste drukkers los van de hoes zodat de hoes langer wordt en stop daar het boekje in:

Afbeelding

- sluit de hoes en vouw het lege deel van de flap zo ver mogelijk onder het boekje terug. Fixeer het geheel met twee ptt-elastieken (die heb ik hier niet als voorbeeld, maar let op het dunne rode bandje:

Afbeelding

In ons geval zijn de diverse deeltjes zo in 8 weken in Rome gearriveerd.
Tsja, wij hebben het opgelost door de hoes met duct tape op het juiste formaat te plakken en na de route gereden te hebben, nooit meer iets van Paul Benjaminse te fietsen...

Veel succes!

Alfred
Hey Arnob, jij hebt een heel ander formaat van de boekjes? Heeft Benjaminse het aangepast of is dit juist een oud formaat? Mijn boekjes (3e/4e druk) zien er zo uit, die zijn met de Ortlieb kaarthouders nog wel te gebruiken. Het gaat allemaal net aan, maar het lukt wel zonder ze uit elkaar te halen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Eric Schuijt schreef:Ze passen wel, je moet alleen de kaartleeshoes op een bepaalde manier monteren (er zijn verschillende manieren). Beetje lastig om dit hier uit te leggen.

Oh ja, Paul komt altijd bij mij checken als er iets veranderd is aan stuurtasjes, dus ik weet het zeker en Paul ook:=-)
Eric, mag "Tammel" met het probleem bij jou in de winkel langs komen?
@Anders:
Het formaat lijkt niet gewijzigd, maar jij hebt een moderne hoes op een moderne tas met een iets andere bevestiging. Het opbergen van de gids werkt hetzelfde, het geheim zijn de PTT-elastieken. En mijn gidsje is niet uit elkaar gehaald, maar sommige pagina's zijn gewoon losgeraakt in het gebruik. De gevulde hoes steekt wel iets over de tas heen maar dat wasvoor mij nooit een probleem.