Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Ervaring Berghaus Paclite Gore-Tex Regenbroek - Forum Wereldfietser

Ervaring Berghaus Paclite Gore-Tex Regenbroek

Hoi,

Heeft iemand ervaring (flink wat uren op het zadel) met de Berghaus Paclite Gore-Tex Regenbroek?

Het lijkt mij een mooie regenbroek, maar ik maak me alleen een beetje zorgen over slijtage op het zitvlak. Het is toch een vrij dun (paclite) materiaal.

Andere fiets-specifieke regenbroeken die ik heb bekeken lijken mij allemaal stukken minder fijn door geen of korte ritsen (waarom!?), maar hebben meestal wel een verstevigd zitvlak.

http://int.berghaus.com/on/demandware.s ... pid=432373
Ik heb er eentje voor woon-werk verkeer en binnenkort gaat ie mee op een fietstocht van Maastricht naar Toscane.

Vind 'm prima, maar heb 'm niet heel vaak nodig gehad, een keer of 20 a 30. Maar dan vond ik het wel heel fijn dat ik deze had :)

Ademt op zich goed, zeker met de ventilatie opening, maar zoals met alle regenbroeken het geval is: als het echt hard regent of als het warm is, loop je toch kans dat het transpiratie vocht uiteindelijk niet helemaal afgevoerd kan worden, zodat je benen toch wat klam worden. Van dat laatste niet veel last van gehad trouwens, omdat de woon-werk afstand maximaal 25 minuten was.
Geen ervaring met deze, wel met de Berghaus
Men's Drift Full Zip Overtrouser
Colour: Black
Size: L

Voornaamste bezwaar is dat de pijpen eigenlijk aan de korte kant zijn, dat is een Berghaus-dingetje. Ben met 1,85 m en 75 kg te mager voor XL maar te lang voor L.
Geen enkel probleem, sterker nog een zeer goede keuze. Ik gebruik hem al een aantal jaren tijdens fietsvakanties in combinatie met een Brooks zadel.
Toevallig heb ik ook een paclite broek van Berghaus, misschien een ouder model want zo'n 2 jaar geleden tweedehands gekocht op het Waterlooplein (voor ietwat minder dan die €160 :D). Vind het mijn beste en prettigste regenbroek, heb geen ervaring met echt uren achter elkaar, maar het is degene die het minst snel klammig gaat voelen, of het beste "ademt", maar een broek ademt niet, dat doe ik. Deze heb ik ook altijd mee voor woonwerk verkeer als het geen zomer is dan heb ik een 3/4 Vaude bij mij. Geen extra verstevigd zitvlak, maar ik zie ook geen slijtage tot nu toe. Wat erg prettig is zijn de heeeel lange ritsen, daarmee kun je ze altijd over welke schoen dan ook heen aantrekken, en dus ook als ventilatie gebruiken, maar ventilatie en waterdicht gaat niet altijd even goed samen.
gr Jeroen
timmeh schreef:Hoi,

Heeft iemand ervaring (flink wat uren op het zadel) met de Berghaus Paclite Gore-Tex Regenbroek?

Het lijkt mij een mooie regenbroek, maar ik maak me alleen een beetje zorgen over slijtage op het zitvlak. Het is toch een vrij dun (paclite) materiaal.

Andere fiets-specifieke regenbroeken die ik heb bekeken lijken mij allemaal stukken minder fijn door geen of korte ritsen (waarom!?), maar hebben meestal wel een verstevigd zitvlak.

http://int.berghaus.com/on/demandware.s ... pid=432373
yup

jaaaaren geleden gekocht, samen met het jack wat er bij hoort, bij Futurumshop
tamelijk veel gebruikt in zomer en winter voor woonwerkverkeer 45 km per dag

ritsen zijn idd heel praktich :D
geen (noemenswaardige) slijtage aan het zitvlak
er dringt geen water door
heel tevreden over deze aankoop :D

Dirk
Top bedankt voor de reacties. Ik ga deze broek ook aanschaffen.
even voor de duidelijkheid, broekspijpen zijn indd te kort voor langere mensen 1,80 >. Daarnaast hangt t kruis laag. Waarom dat altijd is bij regenbroeken ?? Al met al dus minder comfortabel. Broekspijpen onderkleding worden in ieder geval nat tot aan knieen. Verder is het opbergnetje net te klein.
Vaude heeft wel lengte en extra lengte maten op een aantla modellen, maar ik zou toch eerst eens gaan passen, de ene xxl is de andere niet.