Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Ortlieb stuurtas montage aan een E bike - Forum Wereldfietser

Ortlieb stuurtas montage aan een E bike

Vraag: (kan er geen draadje over vinden!)
Heeft iemand ervaring met de montage van een Ortlieb stuurtas aan een E bike. Bijvoorbeeld bij een Santos of de Batavus Razer. De displays van die fietsen lijken de montage van een stuurtas in de weg te zitten.
De Klickfix 0211EB ebike adapter is hier speciaal voor gemaakt. Deze iets bredere adapter is compatibel met de ortlieb stuurtassen en past op een stuur met het (Santos) GoSwissdrive Evo schermpje.
Ik ben er al uit, Ortlieb heeft hiervoor een speciale E-bike adapter:

Afbeelding
Jan_R schreef:De Klickfix 0211EB ebike adapter is hier speciaal voor gemaakt. Deze iets bredere adapter is compatibel met de ortlieb stuurtassen en past op een stuur met het (Santos) GoSwissdrive Evo schermpje.
Ik heb zelf hele goede ervaring met de Ortlieb standaard adapter, deze kun je namelijk loeistrak vastzetten met het kabeltje. Zijn er mensen die ervaringen hebben met de klckfix 0211EB ebike adapter t.o.v. de ortlieb E bike adapter? De Ortlieb E bike adapter zet je ook vast met zo'n stalen kabeltje.
Mijn echtgenote heeft al jaren naar volle tevredenheid een klickfixhouder en ortlieb stuurtas op haar e-bike
Ik heb slechte ervaringen met gebruik van een fietstas op een e-bike als fietsforens. Het betrof in mijn geval één, nogal volle, achtertas op een speed pedelec. Dus geen stuurtas, maar dan toch. Ik weet niet of je vraag betrekking heeft op een gewone e-bike of speed pedelec. Door de hoge(re) snelheid waarmee je rijdt, betekenen kleine oneffenheden in het wegdek al snel behoorlijke klappen waardoor het weggedrag er niet bepaald beter van wordt. En de fietstas zat daarbij goed vast, daar lag het niet aan.

Ik gebruik inmiddels naar volle tevredenheid een rugzakje op de fiets. Dat werkt veel beter, in ieder geval op de speed pedelec. Kun je ook overwegen.
Is er iemand die ervaring heeft met de ortlieb stuurtas bevestigd met de adapter aan een e-bike?
De stuurtas komt door de adapter wat verder van het stuur te zitten, heeft dit gevolgen tijdens het fietsen?
Inmiddels ruim 5.000 km ermee gefietst, ook off-road en over slechte Duitse fietspaden. Zit zeer stevig!

Cheers,

Gee
Wij hebben 2 e-bikes uitgerust met de Ortlieb stuurtassen en hebben daarvoor de speciale klikfix adapters moeten aanschaffen. Werkt perfect. Geen verschil. Wel even rekening houden met juiste stand bij montage. Dit ten behoeve van kaart lezen etc.