Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Gebruikerservaring MapOut (navigatieapp) - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

Gebruikerservaring MapOut (navigatieapp)

nicolevelo schreef:
zo 30 jun, 2019 13:37
Ik dacht ook aan zoiets. De gpx file die ik gebruikte vind je hier: https://www.biroto.eu/de/radweg/norwege ... rt00002952
Ik zie op die GPX dezelfde rechte lijn. Kennelijk is er (nog) geen geschikte fietsroute (vanwege de vele tunnels?). Op de OFM houdt de fietsroute ook op. Misschien is het alternatief een stuk per trein of ferry af te leggen?
De tovenaar schreef:
zo 30 jun, 2019 21:04
nicolevelo schreef:
zo 30 jun, 2019 13:37
Ik dacht ook aan zoiets. De gpx file die ik gebruikte vind je hier: https://www.biroto.eu/de/radweg/norwege ... rt00002952
Ik zie op die GPX dezelfde rechte lijn. Kennelijk is er (nog) geen geschikte fietsroute (vanwege de vele tunnels?). Op de OFM houdt de fietsroute ook op. Misschien is het alternatief een stuk per trein of ferry af te leggen?
Ik zag het ook. Heb net de vraag gesteld op een draadje over Noorwegen. Misschien kan iemand die deze route gefietst heeft een antwoord geven.
Reactie verplaats naar de Noorwegen thread, daar meer op zijn plek.
Niall schreef:
do 11 okt, 2018 19:46
1DA9C99D-9E68-413E-B918-8C8321BF8965.jpeg
MapOut manual schreef:Figure 2.14: Start a new tour by double-tapping, an A-marker appears — Tap on a new location, the shortest path is calculated and a B-marker is placed — Alternatively, drag the B-marker over streets — The finished tour
MapOut manual schreef:MapOut tries to automatically snap your tour on the road network whenever possible. If no roads are on the map and snapping is not possible, a dashed line is shown.

Additionally MapOut limits the distance for automatic routing to around 5 km / 3 miles — if you tap larger distances a dashed line is shown as well.
In mijn ervaring met de app (oa vakantie in Spanje / Portugal / Italië) trekt MapOut net zo graag een lijntje over een snelweg als een onverhard pad? Het is gewoon geen “echte” routeplanner en je moet zelf alles goed nalopen voordat je gaat fietsen wil je niet voor verassingen komen te staan :)
En als eerst je bij overlays de bycicle network selecteert? Pakt de app dan nog steeds de snelweg?
De app pakt die weg die je zelf aanklikt. Het is geen navigatiesysteem zoals je dat in de auto hebt. Je kun gewoon precies aanklikken waar je wilt fietsen. Als je voor de snelweg kiest dan kan dat. Als je voor een bospaadje kiest dan kan dat ook.
Je kan overlays aanzetten (mtb, fiets, lopen, etc) en daar keurig je route overheen plannen.
Marco,

Ik ben me net aan het verdiepen in pocket Earth en kreeg als tip om de Boutens in mazout te maken en te importeren in Pocket eath. Na het lezen van jouw post ben ik even gaan pionier in mapout en dat werkt wel superintuitief. Fijn ook dat je niet een hele map hoeft te downloaden, maar die stukken kunt pakken die je nodig hebt.

Ik zie alleen negens de optie om een gemaakte track te exporteren naar elders (importeren werkt super eenvoudig met enkel het mailen naar een @mapout.me adres). Kun jij vetellen waar de exporteer functie zit?

gr
Christel
Op het hoofd scherm ga je naar tour organizer. (Rechts onder icoon). Klik de route aan. Rechtsboven staat het icoontje (soort ballonnetje) vanwaar je meer functies krijgt waaronder exporteren.
MapOut op mijn iPad: via “Share” kun je exporteren.

Groet,
Tom.
71705428-ED89-4D8E-BF42-FA204D5E2CAA.jpeg
Mapout is nog steeds mijn favoriete navigatie-app op de iphone. Gpx via mail verzenden en klaar.
Nu wil ik er graag ook de campings van de Archies site bijvoegen. Hoe doe je dat met de mapout app?
nicolevelo schreef:
zo 28 jun, 2020 12:51
Mapout is nog steeds mijn favoriete navigatie-app op de iphone. Gpx via mail verzenden en klaar.
Nu wil ik er graag ook de campings van de Archies site bijvoegen. Hoe doe je dat met de mapout app?
Op de website van Archies kun jet het desbetreffende zip bestand downloaden naar je iPhone.

https://www.icreatemagazine.nl/worksho ... en-iphone/

https://www.iculture.nl/tips/zipbestan ... hone-ipad/

Vervolgens pak je die uit en kies je de map POI, GPX_eXchange en dan het bestand van het land wat je wil installeren. Dit laatste doe je door het bestand lang in te drukken en ‘deel’ te kiezen. En deel het met je MapOut app.
Dankjewel Totlater. Het is gelukt nu.
Beetje stof van dit topic afblazen. Zojuist Heb ik de Mapout app geïnstalleerd. Ik ben om, althans, ik wil om zijn. Zo’n groot kaartje op je stuur is natuurlijk wel fantastisch!

Ik zit nog wel met wat vragen... ik heb geen usb naafdynamo lader en liever wil ik daar ook niet aan. Kan iemand mij vertellen hoe snel je IPhone leeg is, als je deze app draait? Is een powerbank als reserve dan voldoende, of ben ik een fossiel uit het tijdperk waar mensen nog dachten zonder supersonische (en dure laadapparatuur) te kunnen?

Ben benieuwd!
molenaar schreef:
zo 11 apr, 2021 22:35
Beetje stof van dit topic afblazen. Zojuist Heb ik de Mapout app geïnstalleerd. Ik ben om, althans, ik wil om zijn. Zo’n groot kaartje op je stuur is natuurlijk wel fantastisch!

Ik zit nog wel met wat vragen... ik heb geen usb naafdynamo lader en liever wil ik daar ook niet aan. Kan iemand mij vertellen hoe snel je IPhone leeg is, als je deze app draait? Is een powerbank als reserve dan voldoende, of ben ik een fossiel uit het tijdperk waar mensen nog dachten zonder supersonische (en dure laadapparatuur) te kunnen?

Ben benieuwd!
De app werkt ook op 'vliegtuigmodus', daarmee bespaar je al heel wat batterijduur.
Oké en een dag fietsen op een volle accu, is dat dan mogelijk of totaal onhaalbaar? En onderweg foto’s maken.

*snap trouwens niet hoe het komt dat ik net via een heel oud account was ingelogd :shock:
Mijn ervaring met MapOut op een (al wat oudere) iPhone is dat de batterij in combinatie met een simpele powerbank het een hele dag volhoudt.

Oriëntatie van de app staat dan op “course up”. Scherm staat continu aan op volle felheid en geen vliegtuig stand.
Hoi Redmiller,
Een hele dag fietsen met een nieuwe iPhone gaat net wel/net niet.
Als je de iPhone met Mapout (waarschijnlijk hetzelfde voor andere apps) op 'batterij bespaarmodus' laat staan en je fietst van 9:00h t/m 16:00h dan gaat het net. Paar fotootjes nemen lukt nog wel. Maar eerlijk gezegd zou ik zeker een extra accupack meenemen. Als hij bijvoorbeeld koud is dan gaat het zeker niet.
Wij hebben deze zomer heel veel geniet gehad van MapOut op de iPad. 's Avonds in MapOut de route voor de volgende dag(en) maken en dan de GPX overzetten op MicroSD kaart voor de eTrex. Zo rijd je met een goedkoop toestel dat weinig energie verbruikt maar hebt toch veel overzicht bij het maken van de route.
Bedankt voor de reacties! Ik ga het eerst eens proberen met een powerpack van 15.000mAh. Mocht dat niet afdoende zijn, dan kan ik altijd nog een Son naafdynamo doen.

Wel super relaxed zo’n groot scherm dat tenminste leesbaar is...
Aart. schreef:
ma 12 apr, 2021 21:47
Bedankt voor de reacties! Ik ga het eerst eens proberen met een powerpack van 15.000mAh. Mocht dat niet afdoende zijn, dan kan ik altijd nog een Son naafdynamo doen.

Wel super relaxed zo’n groot scherm dat tenminste leesbaar is...
[/quote

Met 15000mah kun je je iphone een keer of 4 opladen :D
bdr schreef:
ma 12 apr, 2021 11:31
Wij hebben deze zomer heel veel geniet gehad van MapOut op de iPad. 's Avonds in MapOut de route voor de volgende dag(en) maken en dan de GPX overzetten op MicroSD kaart voor de eTrex. Zo rijd je met een goedkoop toestel dat weinig energie verbruikt maar hebt toch veel overzicht bij het maken van de route.
Inderdaad, zo doe ik het ook. Bovendien noteer ik langs welke steden ik kom en evt. de bezienswaardigheden onderweg.