Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsnavigatie - Forum Wereldfietser

Fietsnavigatie

Hallo

Even een vraag: Ik wil routes maken voor mijn garmin etrex.
Is dit mogelijk met een zgn. ,,chroombook " met os besturingsysteem?

Gr. Rudie
Om routes te maken zijn er diverse sites op het web, dat is denk ik geen probleem.
Wat wel lastiger kan zijn is hoe je alles op je Garmin krijgt. Ik ken Chrome OS niet en weet niet of Garmin compatible is met dit besturingssysteem. Mijn Openfietsmap icm Garmin Basecamp of Mapsource draait daar zeker niet op.
Kijk eens hier https://www.routeconverter.de/supported-formats/de of je Garmin erbij staat. Die routeconverter kan heel veel bestandsformaten aan. Je kunt kiezen uit diverse kaarten om je routes te maken (zelfs OpenCycleMap) en ze dan in het bestandsformaat dat jouw Garmin aankan, opslaan. Hoe je dat dan op je Garmin krijgt weet ik niet. Handleiding goed nalezen?
Ik zie het probleem niet. Misschien dat Chrome OS niet de Garmin wil herkennen als je hem aansluit op de Chromeboek, maar een gpx(route) bestand op een SD kaartje zetten moet toch wel lukken denk ik. Vervolgens schuif je dat kaartje in de Garmin...en ga je fietsen. Tenminste, zo werkt het bij mijn Etrex 30 wel. Een kaartje van 4 Gig zal al meer dan voldoende zijn denk ik, en dat kost niets meer tegenwoordig.
Misschien dat Chrome OS niet de Garmin wil herkennen als je hem aansluit op de Chromeboek
Dat zou een probleem kunnen zijn. Als dat nl het geval zou zijn (weet ik niet, want ik heb geen chromebook), kan je geen track van je Etrex op je chromebook zetten. Een Etrex schrijft nl altijd de tracks naar het interne geheugen en niet naar de SD kaart.

Rudie, heb je al een Chromebook, en zie je dan twee drives als je je Garmin aan je computer hangt? Dan is er geen probleem. Of heb je nog geen Chromebook en overweeg je er een aan te schaffen?
captain_fabulous schreef:
ma 05 feb, 2018 09:31
een gpx(route) bestand op een SD kaartje zetten moet toch wel lukken denk ik. Vervolgens schuif je dat kaartje in de Garmin...en ga je fietsen.
Dit is zelfs de methode die ik zou aanraden. De firmware van Garmin is zo gammel en foutgevoelig dat ik zo weinig mogelijk gebruik maak van het interne geheugen. Als de boel dan crasht, kun je het SD-kaartje er uit halen en kijken of het apparaat dan weer normaal opstart.

Handleidingen over welke mappen je moet maken op je SD-kaartje zijn goed te vinden op internet.

Groet,
Walter