Additionally, paste this code immediately after the opening tag: knooppunten planner - Forum Wereldfietser

knooppunten planner

Ik wil graag meedoen met de pinkstertocht en zie dat de route al is opgegeven als een aaneenschakeling van de te volgen knoopunten. Ik zou het handig vinden om dit al vooraf in mijn smartphone te zetten, al dan niet met gesproken of visuele route-aanwijzingen. Dit voorkomt om bij ieder knooppunt te hoeven afstappen om de informatie bij het knooppunt zelf te bestuderen
Nu zie ik dat er al apps zijn zoals Fiets! waarmee je een routeplanning kunt invoeren door de knooppunten 1 voor 1 aan te prikken in de app. Ik heb dat even geprobeerd maar vond het lastig dat het dan toch een zoekplaatje wordt om de knooppunten snel te vinden, ook bij sterk inzoomen kon ik ze niet altijd snel vinden.
Mijn vraag: is er niet een handigere app waarbij de knoopunten gewoon 1 voor 1 kunt intypen en de app ze daarna zelf gaat zoeken en qua route aaneenrijgen ?
Of heeft iemand andere tips om er pragmatisch mee om te gaan zonder meteen met dure GPS-apparatuur aan te komen?
Dat 1 voor 1 intypen is een beetje moeilijk omdat er meerdere knooppunten verdeeld over het land hetzelfde nummer hebben.
Ik gebruik Fietsknoop, de betaalde versie (€4,50 per jaar). De gratis versie is goed genoeg om te proberen.
Te gebruiken op de tablet en de smartphone, zowel voor iOS als android.
Je kunt ook de route op de computer maken (groot scherm) en vervolgens naar je phone mailen.

Groet,
Tom.
wimap schreef:
ma 16 apr, 2018 23:05
Ik zou het handig vinden om dit al vooraf in mijn smartphone te zetten, al dan niet met gesproken of visuele route-aanwijzingen. Dit voorkomt om bij ieder knooppunt te hoeven afstappen om de informatie bij het knooppunt zelf te bestuderen
Als je de nummertjes op een blaadje op je stuur plakt hoef je toch alleen maar bij elk knooppunt het bordje te zien dat wijst naar het volgende knooppunt?
Ik geef toe dat het handig is om een kaart bij je te hebben voor het geval dat de werkelijkheid niet klopt in vergelijking met de kaart.
Ha, ik dacht dat ik de enige was die soms met nrs, op een blaadje of een stuk tape, fietst.
Nee hoor, ik plak een stripje papier met de knooppuntnummers op de bovenbuis van mijn fiets. :D

Werkt perfect!
Tape of een briefje is natuurlijk héél slim, daar had de TS vast niet aan gedacht :(
Het ging toch expliciet om een smartphone oplossing?

Groet,
Tom.