Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Hilleberg Enan? - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Hilleberg Enan?

En .. mocht je er niet al te veel voor uit willen geven, dan is de Eureka! Solitaire Aluminium ook, denk ik, helemaal geen slechte optie:
daulagari schreef:
ma 27 aug, 2018 23:54
En .. mocht je er niet al te veel voor uit willen geven, dan is de Eureka! Solitaire Aluminium ook, denk ik, helemaal geen slechte optie:
Daar heb ik ook even naar gekeken en qua prijs is het natuurlijk de beste koop die je kunt maken. Maar de voornaamste nadelen bij de reviews waren toch het gebrek aan goede ventilatie en de robuustheid. Vooral de ventilatie vind ik een te belangrijk issue om te negeren.

Ik zoek daarom toch nog even verder en stuitte zelfs op een mooie gids van Willem Jonkman die naast algemene tips ook uitgebreid ingaat op adviezen voor het kopen van een tent:

https://www.wereldfietser.nl/docs/de-ee ... kantie.pdf
Ik zie net dat een model van de Enan in de aanbieding is bij Denig van € 715 voor € 425. Nu weet ik niet wat de gangbare prijs is op dit moment maar dat is toch aardig wat korting op de hoogstwaarschijnlijk adviesverkoopprijs van de fabriek.
_Peter_ schreef:
vr 31 aug, 2018 17:06
Ik zie net dat een model van de Enan in de aanbieding is bij Denig van € 715 voor € 425.
Dat was dan van korte duur want hij staat er nu helaas weer op voor 715 Euro ;-)
mightytheo schreef:
vr 31 aug, 2018 20:48
_Peter_ schreef:
vr 31 aug, 2018 17:06
Ik zie net dat een model van de Enan in de aanbieding is bij Denig van € 715 voor € 425.
Dat was dan van korte duur want hij staat er nu helaas weer op voor 715 Euro ;-)
De kleine lettertjes stonden niet onderaan dit keer maar ergens midden in:

"Op alle tenten zit 100% garantie - zelf de tent afbreken - reserveren niet mogelijk - alleen showroom modellen - alleen op 1 en 2 september - alleen in onze winkel"

Ze hebben er dus waarschijnlijk maar 1 en je moet ervoor naar Amsterdam en dan ook nog op tijd zijn denk ik.
Ik ga hier efkes op aansluiten met mijn eigen tent-vraag.
Ik ben op zoek naar iets als de Hilleberg Akto maar dan 10cm hoger.
Ik wil graag rechtop kunnen zitten in een tent waar ik een paar maanden mee onderweg zal zijn dus daarvoor heb ik 100cm hoogte nodig. Ik heb bovengenoemde tenten gecheckt maar die zijn allemaal 90/95cm.
Voor de rest vond ik da akto perfect: gewicht 1.7 kg, genoeg ruimte, buitentent 1200 kerlon, grondzeil 70D..

Voorlopig vind ik dus niet in dezelfde stijl maar 10cm hoger.

Tips?
Ik ga hier efkes op aansluiten met mijn eigen tent-vraag.
Ik ben op zoek naar iets als de Hilleberg Akto maar dan 10cm hoger.
Ik wil graag rechtop kunnen zitten in een tent waar ik een paar maanden mee onderweg zal zijn dus daarvoor heb ik 100cm hoogte nodig. Ik heb bovengenoemde tenten gecheckt maar die zijn allemaal 90/95cm.
Voor de rest vond ik da akto perfect: gewicht 1.7 kg, genoeg ruimte, buitentent 1200 kerlon, grondzeil 70D..

Voorlopig vind ik dus niet in dezelfde stijl maar 10cm hoger.

Tips?
tjolder schreef:
za 01 sep, 2018 12:47
Ik ga hier efkes op aansluiten met mijn eigen tent-vraag.
Ik ben op zoek naar iets als de Hilleberg Akto maar dan 10cm hoger.
Ik wil graag rechtop kunnen zitten in een tent waar ik een paar maanden mee onderweg zal zijn dus daarvoor heb ik 100cm hoogte nodig. Ik heb bovengenoemde tenten gecheckt maar die zijn allemaal 90/95cm.
Voor de rest vond ik da akto perfect: gewicht 1.7 kg, genoeg ruimte, buitentent 1200 kerlon, grondzeil 70D..

Voorlopig vind ik dus niet in dezelfde stijl maar 10cm hoger.

Tips?
MSR Hubba Hubba NX / 2 persoonsversie?

(Ik had de 1p versie, vond ik claustro en heb ik na 1 vakantie verkocht. Maar verder leek-ie me heel geschikt.)
Een meter hoog zie Hellsport Ringstind tentjes -bv de superlight 2 (1,3 kg).
Het model is vergelijkbaar met de Akto maar heeft een groter oppervlak en is 1 m hoog.
https://www.kampeermarkt.com/Helsport-R ... ght-2.html
of
De zwaardere maar goedkopere Hellsport Ringstind Pro 2
https://www.campz.nl/helsport-ringstind ... 77916.html
Dit model weegt 1950 gram en de binnentent heeft eveneens een hoogte van 100 cm.

En zoals de vorige poster aangeeft: kijk ook eens naar de MSR Hubba Hubba NX, qua gewicht (1720 gram) vergelijkbaar met de Akto. Plus ruime luifel en jawel 1 meter hoog. Hier bv https://www.kampeerwereld.nl/msr-hubba- ... del-06204/
(Enige nadeel van MSR vind ik dat je eerst binnentent op moet zetten en niet binnen- en buiten tegelijk. Veel mensen hebben daar echter geen moeite mee. En het zijn kwalitatieve goede tenten)

Succes met zoeken!

[edit: goede model Hellsport superlight genoemd, nl de 2 ipv 1-2]
Ik ben er uit ;-)

Het is de Hilleberg Enan geworden (mede dankzij de gebruikers reviews). Ik heb al een goede 2 persoonstent maar wilde een aanvullende solotent met een laag gewicht, zeer goede ventilatie en het liefst zo compact mogelijk. Deze tent voldoet hier allemaal aan al kijk ik nog steeds met verbazing hoe dun het tentzeil is (Kerlon 1000). Het betreft een demo model dat 2 dagen op een show is gebruikt maar dat vond ik niet erg.

Hartelijk bedankt voor jullie tips en bijdrage!
Gefeliciteerd met je aankoop. Showroom modellen zijn vaak mooi geprijsd, zo heb ik ook mijn Kaitum 3GT met fikse korting aangeschaft.
Uiteraard ben ik zoals altijd geïnteresseerd bij welke winkel je geslaagd bent, dus als je dat zou willen delen, graag. Verder hoop ik dat je tzt je eigen ervaringen met de tent zou willen delen.
Veel plezier alvast.
Veel plezier er mee!!
Fijn dat je eruit bent. En leuk te lezen dat het de Enan (in de aanbieding) is geworden.
Hoop dat de tent je goed gaat bevallen, veel kampeerplezier!
rockhopper schreef:
ma 03 sep, 2018 14:07
Uiteraard ben ik zoals altijd geïnteresseerd bij welke winkel je geslaagd bent, dus als je dat zou willen delen, graag. Verder hoop ik dat je tzt je eigen ervaringen met de tent zou willen delen.
Veel plezier alvast.
Sorry, ik had er overheen gelezen. De tent is aangeschaft bij Rene Vos in Gorssel. Goede zaak met ervaren mensen. Ik verwacht er overigens nog wel een grondzeil bij te gaan nemen.
Wat een toeval, daar komt mijn Hilleberg ook vandaan. Goede zaak inderdaad met goede aftersale service. Er ontbrak een haring bij levering, na een mailtje keurig een extra exemplaar mogen ontvangen.