Additionally, paste this code immediately after the opening tag: thermoskan in bidongrootte - Forum Wereldfietser

thermoskan in bidongrootte

Elk Wereldfietserweekend kom ik wel weer een hebbeding of weetje tegen waarmee ik me op mijn fietstochten zou kunnen verbeteren.
Wat is de beste thermoskan in bidonhoudermaat voor Sigg halve liter flesjes en waar vind ik die? Je hoort van mensen die zestien uur later dan dat ze water hebben gekookt nog heet water kunnen uitschenken.

Bart
BartO schreef:
zo 02 sep, 2018 13:50
Elk Wereldfietserweekend kom ik wel weer een hebbeding of weetje tegen waarmee ik me op mijn fietstochten zou kunnen verbeteren.
Wat is de beste thermoskan in bidonhoudermaat voor Sigg halve liter flesjes en waar vind ik die? Je hoort van mensen die zestien uur later dan dat ze water hebben gekookt nog heet water kunnen uitschenken.

Bart
Hier: https://sigg.com/thermo-bottles/sigg-ho ... -5l-bottle
Ik heb deze thermosfles in een versie met een theeziftje in de dop. De fles houdt zeer lang warm, sluit goed af en past in een standaard bidonhouder.
Klean Kanteen maakt erg gevaarlijke isolatiebidons! Je gooit er kokend hete thee in en als je hem uren laten opent, verbrand je je mond. Ook voor ijskoude drankjes heerlijk.
Toen wij langs de Mekong fietsten deed ik er 's ochtend ijs in en 's middags was het nog steeds ijs en ijskoud.
De Klean Kanteen Insulated 20oz past prima in en bidonhouder en kan ik van harte aanbevelen.

Inmiddels voor mijn vrouw en zoon ook voor ieder één gekocht.

Zie ook: https://www.wereldfietser.nl/phpbb/view ... te#p313776
Bij Blokker hadden tot voor een paar jaar een simpele en passen thermoskan tegen een zacht prijsje. Voldeed prima voor mij. Helaas zie deze kannen nu niet meer bij Blokker in het schap. Waar kan ik deze kannen nu nog kopen? Geen dure merken dus.
De RVS-thermoskan van de HEMA is ook heel best.
Als die rammelt in de houder, maak je een hoes van stof van een oude joggingbroek ofzo.
De truuk is, zolang de thermoskan vol zit zonder lucht blijven de meeste kannen (met dubbelwandige vacuumwand) goed warm/koud.
Zodra je eruit gaat drinken en er lucht bij zit, daalt/stijgt de temp. van de vloeistof redelijk vlot.
Voor 12,5 euro istie van jouw isoleerkan

En als je bij de kringloop binnenloopt heb je kans dat er ook nog één ligt voor een euro.
@Bert: bedoel je dit model van Blokker? https://xxlnutrition.com/nl/nld/xxl-nut ... ttle-500ml

Die heb ik ook ooit bij Blokker aangeschaft en nog in gebruik. Prima warm- of koelhouder. Of deze van xxlnutrition even goed zijn, weet ik niet.
Fietsertje71 schreef:
zo 02 sep, 2018 19:34
De RVS-thermoskan van de HEMA is ook heel best.
Als die rammelt in de houder, maak je een hoes van stof van een oude joggingbroek ofzo.
De truuk is, zolang de thermoskan vol zit zonder lucht blijven de meeste kannen (met dubbelwandige vacuumwand) goed warm/koud.
Zodra je eruit gaat drinken en er lucht bij zit, daalt/stijgt de temp. van de vloeistof redelijk vlot.
Dat is niet omdat er lucht bij komt maar omdat de warmtecapaciteit van minder vloeistof minder is en het warmtevrrlies even groot blijft omdat de wandoppervlakte gelijk blijft.
was1951 schreef:
zo 02 sep, 2018 20:31
@Bert: bedoel je dit model van Blokker? https://xxlnutrition.com/nl/nld/xxl-nut ... ttle-500ml

Die heb ik ook ooit bij Blokker aangeschaft en nog in gebruik. Prima warm- of koelhouder. Of deze van xxlnutrition even goed zijn, weet ik niet.
Nee, was veel simpeler
Wow, voortaan altijd hete thee onderweg zonder water te hoeven koken! Bedankt voor alle reacties.

Bart
Wat vinden jullie van de contigo’ s? Hier twee van 450 ml in gebruik, en twee van 750 (in europa toen niet verkrijgbaaar, aanbieding uit USA laten komen.
129040B0-92AF-4080-81CA-35796B7995CF.jpeg
129040B0-92AF-4080-81CA-35796B7995CF.jpeg (25.17 KiB) 3612 keer bekeken
000024297
Polling schreef:
vr 07 sep, 2018 15:35
Wat vinden jullie van de contigo’ s?
Wat vind je er zelf van?

Groet,
Tom.
Ik ben heel tevreden met de contigo’s, vooral de grote. Qua breedte passen ze in een bidonhouder, de grote zijn wat lang, en daardoor alleen in een goede, strakke houder goed te vervoeren zonder angst dezete verliezen. Wij gebruiken ze voor wrm een paar uur, om onderweg koffie te drinken) maar vooral voor koud, en dt blijft de hele dag erg lekker.