Additionally, paste this code immediately after the opening tag: bagage-elastieken - Forum Wereldfietser

bagage-elastieken

Ik ben op zoek naar goede bagage-elastieken, het liefst met uiteinden zolas hier beneden. Lengte van de elastieken ca. 75 cm (oftewel 30 inch)
Afbeelding
Wie kan me hieraan helpen :?:

Ik heb bij Ibex Ropes in Engeland geinformeerd, maar die leveren ze slechts per 150 stuks.... en ik heb er maar 6 nodig....
Dus als iemand geinteresseerd is in 144 bagage-elastieken... :D

Ik zou zulke elastieken nooit nemen.
De bagage blijft altijd wiebelig op de dragers zitten.
Dus minder stabiel.
Want elastiek blijft rekken.
gevaarlijk.
Ik gebruik nylon spanbandjes met een klemmetje.
Die kan je heel strak aantrekken.
Het klemmetje zorgt dat het op elke gewenste lengte vast blijft zitten.
Verkrijgbaar bij elke buitensportzaak.
niko

De dingen die jij zoekt zijn verkrijgbaar per onderdeel en meter elastiek bij Zwitser.
Amsterdam, Prinsengracht tegenover Westerkerk.

Ik gebruik een bagagenetje, verkrijgbaar bij motorzaken en de betere fietsenwinkels. Deze netjes zijn super handig voor alles wat je op je bagagedragen mee wilt nemen. Het netje kan ik op 6 plaatsen vasthaken, m'n natte spullen kan ik er te drogen onder hangen en de fles wijn zet ik vast door het elastiek er dubbel omheen te draaien. Daarnaast kan ik zoveel of zo weinig mee nemen als ik wil. Ook dozen met etenswaren blijven perfekt op de plek zitten.

Groet, Rena :wink:

Ik heb ook zo'n bagagenet, ideaal gewoon. ondertussen is het wel aan vervanging toe (na 8 fietsvakanties), ik moet dan blijkbaar eens een motorzaak binnenstappen want in de fietswinkel waar ik ze kocht ligt het niet meer.

nikopaul schreef:Ik zou zulke elastieken nooit nemen.
De bagage blijft altijd wiebelig op de dragers zitten.
Dus minder stabiel.
Want elastiek blijft rekken.
gevaarlijk.
Ik gebruik nylon spanbandjes met een klemmetje.
Die kan je heel strak aantrekken.
Het klemmetje zorgt dat het op elke gewenste lengte vast blijft zitten.
Verkrijgbaar bij elke buitensportzaak.
niko
Niet mee eens. Ik gebruik al jaren tevreden elastieken spinnen.

Juist met spanbanden gaat het bij mij juist los zitten. Tenzij je elke uur af wilt stappen om de bandjes aan te trekken.

Of dat het wiebelig is, ligt aan de dikte van het elastiek en de manier van opbinden.

Maar ja, zo heeft ieder zijn eigen techniek.

Marco

Wij gebruiken ook spanbanden en onderweg hebben wij eigenlijk nog nooit extra moeten spannen, maar goed, echt zwaar onverhard terrein met diepe kuilen zijn we dan ook nog niet tegengekomen.
:lol:

El & El

Marco de Wit schreef:
nikopaul schreef:Ik zou zulke elastieken nooit nemen.
De bagage blijft altijd wiebelig op de dragers zitten.
Dus minder stabiel.
Want elastiek blijft rekken.
gevaarlijk.
Ik gebruik nylon spanbandjes met een klemmetje.
Die kan je heel strak aantrekken.
Het klemmetje zorgt dat het op elke gewenste lengte vast blijft zitten.
Verkrijgbaar bij elke buitensportzaak.
niko
Niet mee eens. Ik gebruik al jaren tevreden elastieken spinnen.

Juist met spanbanden gaat het bij mij juist los zitten. Tenzij je elke uur af wilt stappen om de bandjes aan te trekken.

Of dat het wiebelig is, ligt aan de dikte van het elastiek en de manier van opbinden.

Maar ja, zo heeft ieder zijn eigen techniek.

Marco
Ik gebruik ook al een jaar 5 dezelfde dikke spin ( 8 weken per jaar ) en nooit problemen gehad.
Wil. :)
Ik ben echt een voorstander van een spin-achtig iets dus. Die zijn namelijk niet alleen als bagage-op-zijn-plaats-houder te gebruiken, maar ook als waslijn, mosquito-net ophangpunt, voor het vastzetten van je fiets op een boot enz. Het enige nadeel vind IK, dat er van die metalen haken aanzitten. Zoals deze dus:
Afbeelding
Ik heb nu al tien jaar deze plastic haken gebruikt, (deze dus)
Afbeelding
maar nu is de rek een beetje uit mijn elastieken... En dus aan vervanging toe. Maar ze bevallen zo goed, dat ik er ook wel een paar extra bij zou willen. Iemand die hier info over kan verschaffen, ze gezien heeft in de winkel, of een winkelier die ze (in grote getale) aan wil schaffen en mij dan een paar wil verkopen?
sonali schreef:Ik ben echt een voorstander van een spin-achtig iets dus. Die zijn namelijk niet alleen als bagage-op-zijn-plaats-houder te gebruiken, maar ook als waslijn, mosquito-net ophangpunt, voor het vastzetten van je fiets op een boot enz. Het enige nadeel vind IK, dat er van die metalen haken aanzitten. Zoals deze dus:
Afbeelding
Ik heb nu al tien jaar deze plastic haken gebruikt, (deze dus)
Afbeelding
maar nu is de rek een beetje uit mijn elastieken... En dus aan vervanging toe. Maar ze bevallen zo goed, dat ik er ook wel een paar extra bij zou willen. Iemand die hier info over kan verschaffen, ze gezien heeft in de winkel, of een winkelier die ze (in grote getale) aan wil schaffen en mij dan een paar wil verkopen?
Wil je ze voor 6 of 8 mm elastiek.?

Marco
8 mm
Wilde toch nog even kwijt dat ik via dit forum erin geslaagd ben de elastieken te bemachtigen!! Marco de Wit van Bike4Travel heeft ze voor me besteld, waarvoor hartelijk dank ! :D

Enkele jaren geleden heb ik bij Decathlon elastieken gekocht met zo'n Afbeelding
bevestiging. Ik ben daar heel enthousiast over. Niet meer die verschrikkelijke spinnen die altijd overal achter blijven haken.
Gerd
helemaal mee eens Gerd, het voordeel van deze:
Afbeelding
is dat ze ook nog eens makkelijk in elkaar gehaakt kunnen worden en dus kunnen dienen als waslijn oid. En ze breken niet, buigen niet en roesten niet. Allemaal voordelen tov die ijzeren haken dus.