Additionally, paste this code immediately after the opening tag: fietscomputer mzt hoogtemeter - Forum Wereldfietser

fietscomputer mzt hoogtemeter

Ik wil graag een nieuwe fietscomputer kopen, met hoogtemeter deze keer.
Wie heeft er ervaring mee en welke merken of type kunnen jullie aanraden ?
Ik vind op internet wel iets van het merk VDO (79 tot 99 euro) en ciclosport (79 tot 149 euro). Zijn deze merken goed of zijn het low budget dingen die niet lang meegaan en niet erg accuraat werken ?
Alle tips meer dan welkom 8

gr,
koen

Hoi Koen,

VDO en Ciclosport zijn geen "slechte" merken hoor. Bovendien had het buitensportblad "Op Pad" vorig jaar een test van hoogtemeters, waarbij opviel dat ze bijna allemaal redelijk accuraat konden meten, ook de goedkoopsten. Soms was wel de toegankelijkheid een crime.
En heb je verder die post gezien over de Lidl hoogtemeter op 12/12 voor 29,95 ?

Mijn vrouw heeft de MC 1.0+ van VDO. Zelf heb ik een casio horloge met hoogtemeter en kan dus vergelijken: de VDO werkt sneller en is even accuraat.
Het ding is draadloos en op zeker moment gaf de computer snelheden boven 30 km niet meer aan, maar de fabrikant heeft na een e-mail met beschrijving van de klacht gratis een nieuwe sensor opgestuurd. Probleem verholpen.
De service lijkt dus goed te zijn (mag ook wel voor dat geld).

Hoi Koen,

heb zelf een VDO MC1.0 en ben er erg tevreden over.
Het is een mooie robuuste computer, die mijns insziens niet 1,2,3 kapot gaat. Heb hem nu een anderhalfjaar geprobeerd, zonder enig probleem. Hij doet echt wat ik er van verwacht had. :D
ps geen polsbandje er bij kopen, das weggegooid geld

Ik heb een ciclomaster 434 met hoogtemeter. Het is een prima ding, die de hoogte goed weer geeft. Ook leuk zijn de gemiddelde percentages die ook aardig kloppen. Het is altijd weer schrikken als je een 20% helling tegen komt.

Het aparaartje verbruikt wel wat batterijen (elk jaar een nieuwe). Hiervoor had ik een avocet waar ik veel minder tevreden over was. Na een half jaar heb ik hem afgedankt.

Wel merk ik dat af en toe het contact met het houdertje niet zo goed is, maar dat had ik voorheen ook bij de cateye.


Hij is bij de hartslag shop redelijk voordelig

http://www.hartslagmetershop.nl/nl/dept_663.html

Voor 89 euro is hij voor jou (ik heb geen aandelen in dit bedrijf)

Groet

Luddo

Hallo Koen

Ik heb al ruim 4 jaar de Ciclomaster CM414 Alti en deze bevalt mij goed. Ik vervang jaarlijks uit voorzorg de batterijen van de teller en de houder(ontvanger). In de zender zit nog steeds de orginele batterij. Een fijn tellertje dat vrij nauwkeurig is met stijgingspercentages en hoogtemeting.

Groeten

Harry

Welke van de hoogtemeters kun je thuis op de computer aansluiten en geven dan hoogte profiel van de tocht? En kun je ze per dag opslaan in de hoogtemeter?

dat is de ciclomaster CM 436 M, punt was wel dat het geheugen niet zo groot is, slechts 64 uur opslag. Voor lange fietsvakanties dus niet zo geschikt.

Er zijn ook hartslagmeters met hoogtemeter en fietscomputer. Ik geloof dat deze wat groter geheugen hebben, maar deze zijn weer een stuk duurder.

[quote="luddo"]dat is de ciclomaster CM 436 M, punt was wel dat het geheugen niet zo groot is, slechts 64 uur opslag. Voor lange fietsvakanties dus niet zo geschikt.

[quote]

hoi,

bedankt allemaal voor de vele tips :D !
het lijkt erop dat vdo en ciclomaster dus toch best betrouwbaar zijn.
En een stuk goekoper dan een suunto horloge, maar dat heeft waarschijnlijk ook veel met desing te maken.

zo een print out van je hele reis is natuurlijk wel heel interessant, maar 64 uur geheugen :?
ik veronderstel dat die 64 uur effectief gefietste uren zijn, maar goed, dan ben je nog maar een dag of 10 weg. Wil je het dan ergens opslaan, moet je waarschijnlijk telkens in een internetcafeetje die hele software instaleren. Misschien moeten ze maar eens een fietscomputer uitvinden die kan communiceren met je i-pot; dan heb je gelijk alles bij je, je muziek, fotos en dan ook de gegevens van je route, lijkt me best leuk.

goed, ik weet ondertussen wel wat de kerstman mag brengen (of die goede sint vanacht :) )