Additionally, paste this code immediately after the opening tag: welke stuurtas aan Jones stuur? - Forum Wereldfietser

welke stuurtas aan Jones stuur?

Ik heb sinds kort een Jones stuur.
Ik zoek nu een geschikte stuurtas.

*De Orlieb stuurtas die ik had, heb ik erop gemonteerd gehad. Maar ik vind dat deze te ver naar voren uitsteekt en dat vind ik niet prettig.
*Ik ben 2 weken op vakantie geweest met de 'Jones stuurtas'. Klein vergeleken met de Ortlieb, maar op zich praktisch. Echter bleek deze niet waterdicht, dus heb ik deze teruggestuurd.

Ik zoek nu een geschikte stuurtas. Het hoeft van origine geen stuurtas te zijn. Het mag ook wat lager hangen bijv of een frametas zijn.

Mijn wensen:
*Niet te groot (dus geen echte 'bagagetas' zoals bij bikepacking) en niet te klein (die van Jones vond ik wel echt klein en de frametassen die je op de bovenbuis kunt zetten vind ik ook nogal klein). Een portemonnee, telefoon en zonnebril moeten er wel in passen.
*Waterdicht (harde eis).
*Hij hoeft niet perse makkelijk eraf te halen zijn. Vind het prima om hem erop te laten zitten, dan haal ik belangrijke spulletjes er wel uit.
*liefst met mogelijkheid om een kaart bovenop te doen (geen harde eis)

Ook creatieve oplossingen zijn welkom.
Ik gebruik nu bijv 2 'pofzakjes' voor zakdoek, zonnebril, snoepjes etc. Maar dat is extra opbergruimte en geen vervanging voor een stuurtas.

Ben benieuwd of jullie ideeen / tips hebben.

Hierbij de foto van mijn stuur. De Jones stuurtas heb ik dus niet meer..

Afbeelding
Heb je ook een foto van de zijkant van de fiets zodat we kunnen zien hoe groot en hoe vormgegeven de ruimte daar is en hoe de kabels lopen?
En het is misschien gek, maar een van de voordelen van een Jones stuur zijn denk ik dat je het op meer manieren vast kunt houden. Als die manieren geblokkeerd raken door een tas dan zijn die voordelen weg en is een ander stuur misschien veel goedkoper en handiger dan moeilijk doen om een tas te vinden die bij een Jones stuur past. Eenvoudige stuurtjes kosten nu eenmaal weinig, ook die van topmerken.
De Otrlieb accessory-pack is misschien een idee. Eigenlijk bedoelt voor de handlebar-bag van Ortlieb, maar je kunt 'm ook direct op je stuur zetten.
Ik weet alleen niet hoe hij verhoudt met de Jones-bag qua ruimte.

Misschien is een simpel harnas waarin je een drybag kunt plaatsen ook een optie? De toegankelijkheid van die tas is dan natuurlijk wel een stuk minder.
Hoi,
Ik ben net van een vlinderstuur naar dit Jones stuur gegaan, dus dit stuur is het uitgangspunt.
Hier nog 2 foto's:

Afbeelding

Afbeelding
De Jammer bag van Roadrunner bags (ik kocht hem online via hun webshop maar sinds kort in NL verkrijgbaar) vind ik heel fijn. Ik gebruik hem op meerdere fietsen, met racebocht en zonder. Afhankelijk van de grootte van je frame kan hij wel 'botsen' met een koplamp.
Worden die tassen van Road Runner bags ook in winkels in NL verkocht? Zou ze graag eens in het echt zien (en proberen).
Via https://roadrunnerbags.us en via (zelfde bedrijf denk ik) https://www.simplebikestore.eu/nl/brand ... nner-bags/. Beide in Rotterdam.

Mocht je bij Den Haag in de buurt wonen: ik heb (alleen) de Jammer bag.

Edit: ik zal even kijken of ik hem aan mijn loop bar kan hangen en een foto kan maken.

[Moderator: link aangepast]
Ortlieb heeft ook een klein (waterdicht) stuurtasje https://www.ortlieb.com/nl/ultimatesix-compact en anders google eens op "waterproof frame pack" , dan kom je een heleboel tassen tegen. Kijk bij afbeeldingen, de meeste zijn groot, maar dit is een kleinere https://www.apidura.com/shop/racing-frame-pack/, helaas niet goedkoop.
Of kijk eens op Aliexpress naar stuurtassen of bikepackingvtassen, oa waterdichte (?) van Rockbros (kloon van de bovengenoemde Ortlieb), Roswheel etc. voor hooguit een paar tientjes.
De Rockbross stuurtas is een goede optie omdat je die met riempjes aan het stuur bevestigt waardoor de tas niet zo ver weg staat. Natuurlijk dan wel verder te verwijderen. Overigens zijn er ook Klickfix beugels (Ortlieb past hier prima op) die je onder je stuur op je stuurbuis kunt monteren.Afbeelding
Alvast bedankt voor deze tips. Ik ga het eens bekijken.

Voor een framebag heb ik niet echt ruimte doordat ik een klein frame heb en twee bidonhouders (waarvan 1 grote santos bidonhouder waar ik vaak een thermosfles in doe).

Afbeelding
Ik gooi m erin! Kijk eens naar de Bar-Bag van Tim Tas Rek. Speciaal gemaakt voor Jones stuur.

Trouwens, ik had ook bijna een Jones stuur besteld. Alleen dan had ik ook andere remmen én shifters gemoeten. Werd toch wat prijzig.
leuk, bij mij om de hoek.
Ik heb hier ook naar lopen zoeken.
Een optie is de revelate design jones loop bar kit:
https://www.revelatedesigns.com/index.c ... LoopBarKit
Tezamen met hun sweetroll https://www.revelatedesigns.com/index.c ... /Sweetroll
Ben je wel €100 verder
Afbeelding
Mooie oplossing dacht ik zo. Alleen is het dan wel
- een Sweetroll
- Yakataga tasje
- Jones bevestiging
Tezamen 230,= Dollars. :cry: Dan moet je heel zeker van je zaak zijn dat het is wat je wilt.
Het is een beetje vogelen met de bekabeling maar het gaat goed bij mij (Roadrunner Jammer op Jones bar). Al is het op mijn racer makkelijker omdat daar de bekabeling onder het lint zit en dus uit de weg.

Bijlagen

@Sonny: dat ziet er goed uit. Behoud jij zo ook alle stuurposities? De tas zit niet heel dicht tegen het stuur aan, toch?
Met die Jones stuurtas was alle ruimte opgevuld en vond ik de ruimte om alle posities te kunnen gebruiken toch verminderd.
De combinatie van een niet helemaal vlak liggend stuur en de schuin hangende tas betekent dat je alle handposities nog hebt.

Bijlagen

Het wordt wel een uitdaging om dat met jouw kabelloop te bereiken want de kabels van de groene fiets op de foto's gaan naar de onderbuis, die bij jouw naar de bovenbuis.

Edit: ik zit net tv te kijken naar een blonde *** bij Max en realiseer me dat ik het woord challenge had moeten gebruiken in plaats van het oubollige uitdaging. Ik ben zooooo van voor 1984 ... :oops: :twisted:
@Leon. Bedankt voor je alertheid.

Ik heb nu via AliExpress een tasje gekocht voor 15 euro.
Ben benieuwd. Als ik het heb, zal ik er hier verslag van doen.