Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Klein kopje...? - Forum Wereldfietser

Klein kopje...?

Dag iedereen,

Voor mijn fietstripjes heb ik een kleine percolator voor mijn koffie.
Er komt 75ml espresso uit het kannetje.

Nu ben ik op zoek naar een klein kopje (liefst met oortje) van zo'n 100/150ml.
Zijn die er eigenlijk?
Voor al heb andere drinken heb ik 3x 750ml bidonnen, dus daar drink ik geen koffie uit. :wink:

Alvast bedankt voor het meedenken.
Je wil natuurlijk niets breekbaars, dus een gewoon espressokopje valt af. Deze bestaan echter ook in metaal. Jaren geleden heb ik ooit zulke kopjes bij de Blokker gekocht. Mepal (van dat standaard campingservies) heeft ook espressokopjes in het assortiment.
Als je goed inpakt, kun je volgens mij best breekbare kopjes meenemen.
Ervan uitgaande dat TS een koffieliefhebber is, denk ik niet dat hij graag z'n koffie uit plastic drinkt. WIj nemen altijd speciaal breekbaar spul daarvoor mee. Vele malen lekkerder. Maar goed, wij zijn ook met 2 kinderen dan op pad en is gewicht nèt even minder interessant.
Ik heb :oops: een plastic koffie kop van Mepal. Deze is er eentje met emotionele waarde en komt uit het campingservies van mijn ouders. Deze is wat groot voor 2x 35ml en het koelt te snel af.
Maar een metalen espresso kopje, dat is misschien wel wat! Ik wist niet eens dat het bestond.
0,06 liter is misschien wat klein:
https://www.bol.com/nl/p/weis-espressok ... 0002921032
Kijk eens bij aliexpress bij "stainless steel espresso cups"
Leon schreef:
vr 15 mar, 2019 17:05
0,06 liter is misschien wat klein:
https://www.bol.com/nl/p/weis-espressok ... 0002921032
Merci Leon,

Los in mijn roos, ik sleur al jaren met mijn saeco kopje, het gewicht nam ik er graag bij, maar telkens dat oorreke eraf ....:-)

merci merci
Maar, 200 gram voor een kopje?? :? Dat zal niet kloppen denk ik.
Wel een supergaaf kopje, zeg. Mét oortje! :D
jwkeij schreef:
vr 15 mar, 2019 20:32
Maar, 200 gram voor een kopje?? :?
Dat is dan ook voor het kopje van 0,1l hè. Van 18 centimeter hoog. Mét het schoteltje!

Carl
Carl schreef:
vr 15 mar, 2019 21:32
jwkeij schreef:
vr 15 mar, 2019 20:32
Maar, 200 gram voor een kopje?? :?
Dat is dan ook voor het kopje van 0,1l hè. Van 18 centimeter hoog. Mét het schoteltje!

Carl
Best lachen die specs ja, Daarom moet je bij online shoppen uiteindelijk altijd op typenummer shoppen en de produktdata van de website van de originele fabrikant halen, dwz het produkt kennen. Of je bestelt, stuurt terug, bestelt, stuurt terug...
Welke perculator is dat? :)

Ik heb een klein kunstof thee/koffiekopje van 27 gram waar 240ml in gaat. Prima formaat voor onderweg, vast ook wel voor een bodempje van 75ml espresso.
kampeerkopje_k.jpg
Bij toeval op de kop getikt bij de Xenos! :D Zal wel vaker in het assortiment zitten.
Mijn huidige kopje voldoet wel. (nagenoeg dezelfde specificaties) Maar voor alleen koffie vind ik m wel wat groot.
Vandaar mijn vraag.
Met dank aan Leon voor de link!
Ik heb een klein kopje....... van de kringloop! :D Voor € 0,25 was ik klaar.
Wel 80 gram zwaar, maar die 40 gram extra gewicht neem ik voor lief. :lol:
https://www.instagram.com/p/BvE7Obgg2al/