Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Msr tent hubba tour - Forum Wereldfietser

Msr tent hubba tour

Heeft er iemand ervaring met de MSR tent Hubba Tour 3 persoons? Het lijkt ons een ideale fietstent en lijkt een beetje op de mac pac citadel die het na 25 jaar heeft begeven.
Ik lees hier zoveel slechte berichten over msr tenten, dat ik een beetje begin te twijfelen.
De tent is niet echt goedkoop dus zou die toch wel van een goede kwaliteit moeten zijn?
Hoi Cootjel,
Geen ervaring net de Hubba Tour maar wel met de hubba hubba zowel de 2 persoons variant als de 3 persoons. Wij zijn erg tevreden. Prima kwaliteit. Goed doordacht. Enige waar wij even aan moesten wennen is dat de buitentent niet helemaal doorloopt tot aan de grond. Dat deed onze Hilleberg wel. Nadeel is dan dan je tassen een beetje zichtbaar zijn onder de tent door. Maar buiten dat: prima merk met prima tenten.
Hallo,
Ik heb een MSR hubba tour 1 en ben zeer tevreden.
Fijne voor hal voor bagage en bij slecht weer heb ik voldoende ruimte.
Zou hem zo weer kopen of aanraden om te kopen.

Martin
Wat ik mij altijd afvraag als ik een Hubba tour zie: Kan je niet beter een MSR HHubba tent kopen en dan een Gear-shed erbij?
Cootjel schreef:
zo 31 mar, 2019 16:45
Heeft er iemand ervaring met de MSR tent Hubba Tour 3 persoons? Het lijkt ons een ideale fietstent en lijkt een beetje op de mac pac citadel die het na 25 jaar heeft begeven.
Ik lees hier zoveel slechte berichten over msr tenten, dat ik een beetje begin te twijfelen.
De tent is niet echt goedkoop dus zou die toch wel van een goede kwaliteit moeten zijn?
Niet kopen. Veel slechte reviews over deze tent op internet. Zoals deze:

https://twowheelednomad.com/reviews/cam ... ur-2-tent/

Deze man heeft de tent ook getest en bleek niet waterdicht te zijn:

https://www.youtube.com/watch?v=WxDSzu63uec

Kijk beter naar een andere tent, want voor de prijs wil je geen miskoop doen.
Eureka Spitfire, Solo, evt Duo, 2 buiten deuren.
Makkelijke instap.
Lekker veel binnenruimte, geen condens want prachtige ventilatie, zó op te zetten, kost weinig.
1 Probleem: geen luifels, dus als t buiten regent en je moet er uit, dan ff snel, anders word je nat.
So what?!
Zo te zien is de Hubba Hubba anders geconstrueerd dan de Hubba Tour. De boogstok loopt van de eerste onder de buitentent en de binnentent hangt aan de boogstok. Bij de Hubba Tour hangen zowel binnen als buitentent aan de stok. Misschien dat dat het verschil in de mate van waterdichtheid bepaald, maar met de laatste methode mag het natuurlijk ook niet gaan lekken, zeker niet bij zo'n dure tent. Lijkt me dat je met seamsealen al een hele hoop ellende kunt voorkomen.
De Hubba Tour 2 heb ik net twee weken getest in Zuid-Afrika in de Western Cape. Voordelen: ruime voortent voor al de fietstassen van 2 personen en je kan ook uit de wind op de grond zitten. Het halve grondzeiltje in de voortent is ook handig: tassen staan schoon en droog en als je zelf de voortent inloopt dan loop je op het gras en wordt je tent minder vuil. Makkelijk op te zetten. Licht van gewicht. Tent is lang genoeg; we zijn 1,80 lang en we hadden ruimte over. Voldoende breed. Zet als het waait de voortent in de wind, want die heeft drie scheerlijnen.
De tent is wel waterdicht (i.t.t. reactie van Fiets-avontuur), maar wel goed opletten dat de binnen- en buitentent elkaar niet raken; daar kwam ik niet altijd uit. Ik heb hem ook gekocht om ook in Europa droog te kunnen kamperen, dus met tentstokken aan de buitenkant van de buitentent.
Nadelen: het is een drie seizoenentent en net iets te warm voor ZA. Ik heb het dan weer wel nooit koud gehad en ben een koukleum. Door relatief weinig ventilatie is er kans op condensatie, maar door de ingang met alleen de gaasdeur dicht te doen is dit minder.
Martinnn schreef:
za 06 apr, 2019 11:58
De tent is wel waterdicht (i.t.t. reactie van Fiets-avontuur), maar wel goed opletten dat de binnen- en buitentent elkaar niet raken; daar kwam ik niet altijd uit.
Het was niet mijn menig. Ik plaatse links van andere fietsers die er problemen mee hadde. Fijn dat jij geen problemen had, maar dat verandert niets aan dat er mensen zijn die er wel problemen mee hebben. Ook op de officele msr site staan vertellen mensen dat ze er problemen mee hadden:

https://www.msrgear.com/tents/hubba-tour-2

De tent krijgt 3 van de 4 sterren. Ik was ook geinteresseerd en daarom kijk ik op het interent naar test.

Jij zegt dat het wel waterdicht is. Was het in een zware storm of lichte regenbui? Ook zeg je dat je neit altijd kunt voorkomen dat de binnentent de buitentent raakt? Lijkt me toch een probleem.

Geen kritiek naar jouw toe, maar er zijn verschillende meninge over deze tent.

Nog een citaat van de MSR site van mensen die hem in Wales hebben gebruikt:

Firstly the inner and the flysheet pitch so close together that they touch given the slightest bit of condensation, and water drips in, this is amplified when it rains. Secondly the porch area is not waterproof, both the flysheet and the seams leak. Every time we have tried this tent we have woken up to discover something was wet. There are several reviews emerging online which have all discovered the same problems I am desperately trying to return this product. It is a shame because the layout/space and ease of setup is great.
Dank je Fiets-avontuur voor je reactie. De tent was waterdicht tijdens een normale regenbui. Dat de binnen- en buitentent elkaar raken en dat dat vochtdoorslag geeft (nat binnendoek, maar geen natte vloer) is iets waar anderen dus ook last van hebben. Dat zou inderdaad niet mogen bij zo'n tent.
Zelf hebben wij naast onze Hilleberg Nammatj 3 gt nu een MSR Zoic 3 voor warm weer. De Nammatj is een fantastische tent maar erg warm en benauwd. De Zoic heeft daarentegen een binnentent die helemaal van gaas is en dat was erg fijn in Italie, maar uiteraard frisjes in het noorden. Voor warme gebieden vind ik de Zoic veruit te prefereren en hij is ook lekker licht. We hebben op de terugtocht in Duitsland een nacht met flinke regen gehad en de tent lekte niet en gelukkig was het niet koud. Al met al vond ik althans deze Zoic redelijk degelijk, maar onvergelijkbaar met de Nammatj. En hij was met een kleine 400 euro veel goedkoper. Voor een tent die veel te lijden zal hebben van uv licht is dat wel een voordeel.
Tocht hebben zulke tenten ook beperkingen. Ik zou op een berg in Schotland toch echt liever onze Nammatj hebben. En de Zoic is een tent waarbij je de binnent eerst opzet. Bij opzetten of afbreken in de regen heb je dus wel een probleem.
Kortom, horses for courses.