Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Beschermfolie voor gps - Forum Wereldfietser

Beschermfolie voor gps

Hallo,

ik gebruik een Garmin Etrex 35 Touch om me te leiden tijdens mijn fietsavonturen.

Zoals bij zovele touchscreenapparaten, plakt ook daar een extra beschermhoesje op.

Of ik moet bijna zeggen 'plakte'. Het ding is na vele jaren trouwe dienst de strijd tegen het oprukkend stof aan het verliezen.

Mijn vragen:

- Hoe nodig is zo'n beschermfolie eigenlijk? Is het aangetoond dat zoiets nuttig is, of is het enkel ontworpen om de verkoopcijfers aan te zwengelen. Zijn er fietsers die het niet gebruiken en geen problemen hebben.

- Zelfs op de website van Garmin vind ik geen folie te koop. Misschien verkopen zij het niet? Enig idee waar ik dat zou kunnen vinden?

Lieven
Kun je niet gewoon een simpel folietje kopen voor een smartphone en die bijsnijden?
De folie is bedoeld om het scherm mooi te houden, volgens mijn persoonlijke mening vooral nuttig voor de volgende eigenaar.
Folie is wat mij betreft niet nodig. Heb dat in ieder geval nog nooit gebruikt.
Bij de 1e Etrex had ik geen folie. Jammer van die kras die nooit meer weg ging :x

Bij de 2e Etrex heb ik voor een habbekrats (2 euro?) op Amazon 3 folietjes gekocht. Ben blij dat ik dat heb gedaan. :D
Een touchscreen van Garmin schijnt wel wat te kunnen hebben.
https://youtu.be/C0Ab2lr4WVI
Totlater schreef:
ma 03 jun, 2019 15:11
Een touchscreen van Garmin schijnt wel wat te kunnen hebben.
https://youtu.be/C0Ab2lr4WVI
Dat filmpje verklaart niet de kras op mijn vorige Etrex30.
Dat filmpje verklaart niet de kras op mijn vorige Etrex30.


Inderdaad. De link naar het filmpje van de Oregon 600 was bedoeld als vergelijk met de Etrex 35 touch die de TS heeft. Een Etrex 30 heeft een minder stevig scherm.
Totlater schreef:
ma 03 jun, 2019 17:55
Dat filmpje verklaart niet de kras op mijn vorige Etrex30.
Inderdaad. De link naar het filmpje van de Oregon 600 was bedoeld als vergelijk met de Etrex 35 touch die de TS heeft. Een Etrex 30 heeft een minder stevig scherm.
Je hebt gelijk, ik had dat over het hoofd gezien.
Bij mij is het er ook af.
Ik heb een hoesje van stof gemaakt waar het bevestigingskoord door loopt.
Dit koord zit aan mijn stuurtas vergeet ik de gps er ook niet af te halen en schuif ik het hoesje er om.
Misschien een ideetje voor je.

gps f.PNG
gps f.PNG (639.59 KiB) 2340 keer bekeken
Bedankt voor alle reacties. Hier kan ik mee aan de slag.

Lieven
Ik zag bij Action 5 folietjes voor 79 cent. Dat is nog veel per vierkante meter.