Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Kan Plug USBlader op verstelbare stuurpen? - Forum Wereldfietser

Kan Plug USBlader op verstelbare stuurpen?

Ik vrees iets te impulsief een Cinq Plug usb-lader te hebben aangekocht. Weet iemand of dit past op deze Ergotec-stuurpen, of moet ik een andere stuurpen aanschaffen?
Stuurpen.png
Stuurpen.png (131.65 KiB) 2123 keer bekeken
cinq-usb-charger-plug-5-plus~2.jpg
cinq-usb-charger-plug-5-plus~2.jpg (14.81 KiB) 2123 keer bekeken
Bedankt voor jullie raad
Aksel
Helaas, daar ontkom je dus niet aan of de lader terugsturen natuurlijk. Je weet nu inmiddels wel welke hoek je stuur moet staan en hoe lang alles moet zijn. Weet alleen niet hoe hoog je usb lader uit de balhoofdbuis mag steken, dus dat wordt nog een andere uitdaging.
Ik zie denk ik een stuurpen voor een bedraad balhoofd en een lader die zo te zien in een ahead balhoofd past. Als dat zo is gaat dit sowieso niet lukken zonder ingrijpender maatregelen.
+1 ziet er uit als balhoofd met draad.
Dank voor jullie antwoorden! Inderdaad bedraad (terminologie is nieuw voor mij :? ):
bedraad+convertor.png
.

Ik begrijp dat er convertoren betaan, maar mijn vrees is dat kabeltje er niet langs zal kunnen (omdat die van binnenuit geklemd wordt). Iemand ervaring mee?

Met "ingrijpendere maatregelen", bedoelden jullie de vork zelf vervangen?

Nogmaals bedankt!
Aksel
Inderdaad een probleem met deze vorkbuis is het kabeltje en de USB plug kan ook niet bovenop, verder vraag ik me af wat de diameter is van de Cinq Plug usb-lader en of dat wel in de buis past.

Je vorkbuis/vork vervangen gaat waarschijnlijk ook niet, de diameter van je huidige vorkbuis is denk ik 1 inch (25.4 mm) en A-head stuurbuizen zijn 1 1/8 inch (28,6 mm)
Terugsturen en een Forumslader proberen? Die kan ook buiten de vorkbuis begreep ik.
Deze ook, ik denk dat voor deze gekozen is omdat het een kant en klaar produkt is en de forumslader op dit moment kant en klaar een lange levertijd heeft. Wat de prijs betreft ontloopt het elkaar niet zo veel.
Er is overigens een Forumslader versie waarbij het uitdrukkelijk niet de bedoeling is om hem in te bouwen. Deze heet de Kompakt versie. Dat lijkt mij de mooiste en beste oplossing. Zie op de webpagina van Jens During:

http://www.forumslader.de/fileadmin/use ... ompakt.pdf
De kompakt is wat volume betreft net zo groot als de ahead-versie (dezelfde onderdelen) de manier van assembleren is alleen anders. Je hebt er ook nog 1 waarbij je de aheadring er ook nog aan vast moet maken en die lijkt zeg maar het meeste op de Cinq.
Overigens zijn de installatiehandleidingen niet echt meer up-to-date te noemen, al wordt dat wel netjes vermeld op de site. (als je weet waar je moet kijken)

Ben me nu aan het oriënteren op wat Jens voor een ligfietser in Duitsland heeft gemaakt, en daar lijkt iets moois aan te komen (pro staat overigens voor Protected) als je alles doorleest.
https://www.velomobilforum.de/forum/ind ... -pro.55736