Additionally, paste this code immediately after the opening tag: RVS bidons - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

RVS bidons

Ivo Miesen schreef:
do 04 jul, 2019 09:11
Als je een plastic bidon laat vallen en iemand anders rijdt er overheen dan schiet de dop los en ben je alleen de inhoud kwijt.
Dat losschieten gaat niet lukken met een schroefdop denk ik... bij "plopdoppen" misschien wel.
Metalen bidons zijn mooi maar beschadigen lelijk als je ze laat vallen. Een plastic bidon van mij plofte open zoals Ivo zei maar bleef prima, ondanks dat het mijn auto was waarmee ik er over heen had gereden.
Fedor schreef:
vr 05 jul, 2019 21:48
Ivo Miesen schreef:
do 04 jul, 2019 09:11
Als je een plastic bidon laat vallen en iemand anders rijdt er overheen dan schiet de dop los en ben je alleen de inhoud kwijt.
Dat losschieten gaat niet lukken met een schroefdop denk ik... bij "plopdoppen" misschien wel.
Ook bij schroefdoppen. Het plastic vervormt waardoor de schroefdraad ovaal wordt en minder goed houdt. De dop zal denk ik iets minder snel losschieten maar schiet nog altijd los.
Ik weet helaas niet meer of de (gelukkig plastic) bidon waar ik vorig jaar overheen reed een plopdop of schroefdop had. Losschieten deed die gelukkig.
Ik ben tevreden met deze fles van, naar het schijnt, afbreekbaar plastic. Water houdt een neutrale smaak, ook als het warm is. Doordat je er in kunt knijpen vind ik een zachte bidon net wat makkelijker drinken dan een van rvs/alu.