Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Pasta afgieter - Forum Wereldfietser

Pasta afgieter

Ik ben op zoek naar een pasta afgieter. Loes had zo’n ding maar ik kan hem nergens vinden.

Het is een halve maan met gaatjes en een handvat met scharnier zodat je hem makkelijk kunt opbergen.

Ik heb gegoogled maar niets kunnen vinden. Het knaagdier heeft hem ook niet.

Iemand suggesties?
Wij hebben al twee jaar een pannenset van twee stuks met een deksel waar in een gedeelte van de deksel gaatjes zitten voor het afgietsen. Hij bevalt prima en is van Primus, de primetech. Deze heeft ook nog een speciaal systeem waardoor de warmte wordt verdeeld en koken dus efficiënter gaat. Microvezeldoekje ertussen tegen het rammelen dat dient als vaatdoek. Een aantal vliegen in een klap dus. - ieder een bord, makkelijker gerechten bereiden zoals pasta en saus en een vergiet, compact verpakt in een zakje dat meegeleverd wordt. ….

https://www.primusshop.nl/primus-primet ... 1.3-liter/

Bijlagen

HansvanderVeeke schreef:
di 17 sep, 2019 13:48
Ik heb gegoogled maar niets kunnen vinden. Het knaagdier heeft hem ook niet.
Iemand suggesties?
Zoek in shopping op afgietdeksel.

Onze kampeerpannenset van Bo Camp heeft ook gaatjes in de deksel, maar die kan ik niet los te koop vinden.

Is dit wat? : https://www.google.nl/shopping/product/ ... el+kampeer
Bij AliExpress zoekterm - vakantie vergiet - laat onderstaande zien. /J

Bijlagen

Bedankt voor de reacties tot nu toe. Maar ik wil been nieuwe pannenset kopen want mijn huidige is nog prima maar hij heeft alleen geen gaatjesdeksel.

@Peter: dat zijn en hoop verschillende vergieten zeg. Maar niet erbij wat ik zoek.

@Leon: een extra deksel meenemen probeer ik te vermijden.

Ik hoop dat Loes dit leest en een foto kan plaatsen.
J de Groote schreef:
di 17 sep, 2019 15:03
Bij AliExpress zoekterm - vakantie vergiet - laat onderstaande zien. /J
Ja, dit is het idee. Maar dan met een scharnieren handvat en van plastic.
Heb je een deksel waar je een paar gaatjes in wil of kan boren Hans ? :idea:
Deze gebruik ik.
Tweede regel. (Tenminste op groot scherm.)

Geen scharnier, maar wel handig.

https://trangia.se/en/other-accessories/
HansvanderVeeke schreef:
di 17 sep, 2019 15:06
@Leon: een extra deksel meenemen probeer ik te vermijden.
Het idee is dat je het andere deksel kunt thuislaten.
Ik heb deze set. Zoals je ziet zit daar geen deksel bij maar een soort van koekepannetje. En dat is lastig afgieten. Een extra los deksel past weer niet in de set. Vandaar dat ik op zoek ben naar het ding wat ik zoek :roll:
Hans, kan me niets herinneren maar ga nu direct mijn kastjes doorzoeken.
Bye,
Niets gevonden wat er in de verste verte maar op lijkt. Ben je niet in de war met Anke. Zij heeft altijd de meest geweldige dingen bij zich.
Hans, ik heb dezelfde pannenset als jullie, met daarbij de Trangia multi-disc waar Peter Molog naar verwijst. Met een vijl heb ik 'm kleiner gemaakt, zodat ie in de koekenpan past. Naast pasta- en rijstafgieter fungeert ie als deksel en snijplank.
Loes van den Bergen schreef:
di 17 sep, 2019 17:41
Niets gevonden wat er in de verste verte maar op lijkt. Ben je niet in de war met Anke. Zij heeft altijd de meest geweldige dingen bij zich.
Nee, ik vergis me. Jij had de rasp. Ria had de past afgieter.
Poeh, gelukkig. Dacht dat mijn geheugen vervroegd met pensioen ging ...
eindgebruiker schreef:
di 17 sep, 2019 17:52
Hans, ik heb dezelfde pannenset als jullie, met daarbij de Trangia multi-disc waar Peter Molog naar verwijst. Met een vijl heb ik 'm kleiner gemaakt, zodat ie in de koekenpan past. Naast pasta- en rijstafgieter fungeert ie als deksel en snijplank.
Moest je er veel van af vijlen?
En past hij nu in de koekenpan of zit hij erboven?
IMAG1127.jpg
(De koekenpan heb ik nu niet bij me, maar die past er nog overheen)
Hans wij hadden eerst ook jouw setje maar de hele beschermlaag was er van af gesleten en daarm hebben we een nieuwe set gekocht als hierboven. Eigenlijk gebruikte we de bakpan eigenlijk nooit, bakken gaat heel goed in een van de pannetjes. Is dat niet een idee voor je, nieuwe deksel/afgieter met gaatjes kopen, en de bakpan thuislaten? Jullie hebben al ieder een mega rol achterop, daar mogen geen xtra spullen meer bij :wink:
Allen bedankt voor de hulp en het meedenken, ik ga voor de oplossing van Gaele (mits hij me nog wil zeggen hoeveel mm hij rondom af moest vijlen) en als ik hem kan vinden voor een redelijke prijs.

F&D: Wij gebruiken het bovenste pannetje best wel regelmatig. Om vlees in te bakken, gebakken aardappels maar ook voor het maken van een tosti. En de mega-rollen kan best nog wat bij :)