Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Wat/wie is nu eigenlijk een bikepacker? - Pagina 4 - Forum Wereldfietser

Wat/wie is nu eigenlijk een bikepacker?

oef....zou heel graag mee willen maar volgens mij zitten we al vol....
Regen voorspeld, wellicht maak je kans met een reservelijst plekje ;)
Gelukt :D
Gave portretten Marco. Of je nu met je reflexcamera of met een compactje fotografeert, je stijl blijft herkenbaar.

Wel gek hoe elkeen op een andere manier naar dezelfde beelden kijkt: zelf vind ik bvb dat de zes portretten van de openingspost vooral veel overeenkomsten vertonen. Merkwaardig is ook de gelijkenis met de foto's uit dit artikel. Als je wat naar beneden scrolt zie je vier portretten van ‘bikepackers’ in dezelfde pose ;-).

Al bij al vind ik dat de setup van fietsen en tassen ook niet essentieel verschilt van wat ik bij andere fietsreizigers zie.
Marco fotografeerde al eerder wereldfietsers met hun fiets. Hier een van die foto's, althans een stukje daarvan, gevonden op een website van weer een andere wereldfietser:
Afbeelding
Belle schreef:
vr 04 okt, 2019 16:15
jwkeij schreef:
za 28 sep, 2019 13:39
Ik vind de benaming 'bikepacker' zelf een beetje apart. Alsof alles een bepaald stempel moet hebben als persoon zijnde... :roll:
Bij deze zijn voortaan ook de volgende termen in de ban: vakantiefietser, wereldfietser... :shock:
Zo is dat! We zijn gewoon reizigers, en wie langer dan drie maanden onderweg is mag zich Nomade noemen. :D
Ja ja, we hebben er weer 4. Voer voor de vraag: wat/wie is nu eigenlijk een bikepacker.
Brandt maar los :D
Allemaal overigens hele gave lui die allemaal bijzonder veel plezier hebben om door de modder te raggen. Was weer een top bikepacker wereldfiets weekend.

Alle (grotere) foto's staan op https://www.bikepackingpicture.lismarq.com/page

Oh ja, geef even door wat je mailadres is dan stuur ik jullie het origineel.

201910 WFBikepacking 005.jpg
201910 WFBikepacking 004.jpg
201910 WFBikepacking 007.jpg
201910 WFBikepacking 006.jpg
Apart fietske die Jones ... vooral stuur en voorvork.
Mooie variatie weer :D

Die bovenste (met spatbordjes!) kon de hele route meerijden tussen de die-hard MTB's? Ik neem aan dat er toch wel wat blubber is tegengekomen.
Leuke foto's weer :)
Fedor schreef:
ma 07 okt, 2019 06:01

Die bovenste (met spatbordjes!) kon de hele route meerijden tussen de die-hard MTB's? Ik neem aan dat er toch wel wat blubber is tegengekomen.
Jazeker! Het was niet van die plakkerige modder die overal tussen gaat zitten en uiteindelijk als een automatisch remsysteem gaat werken...

En er zaten geloof ik 55mm (Schwalbe Almotion?) banden onder, dan kun je best een hoop ondanks de bagage die je erop hangt. Blik vooruit en trappen ;)
Jurr schreef:
ma 07 okt, 2019 07:09
En er zaten geloof ik 55mm (Schwalbe Almotion?) banden onder, dan kun je best een hoop ondanks de bagage die je erop hangt.
Zag al dat er dikkere banden op zaten, dus nog minder ruimte tussen band en spatbord.

Goed om te zien dat "echt" onverhard (dus erger dan gravelwegen) met een dergelijke opzet goed mogelijk is :)
Jurr schreef:
ma 07 okt, 2019 07:09
Blik vooruit en trappen ;)
Dat is fietsen toch altijd? ;)
Fedor schreef:
ma 07 okt, 2019 07:17

[...]

Goed om te zien dat "echt" onverhard (dus erger dan gravelwegen) met een dergelijke opzet goed mogelijk is :)
Jurr schreef:
ma 07 okt, 2019 07:09
Blik vooruit en trappen ;)
Dat is fietsen toch altijd? ;)
Natuurlijk, gewoon doen. Niet te theoretisch maken en gewoon fietsen met wat je hebt.

Als je wel van die plakkende modder hebt die overal tussen gaat zitten dan zou je op die fiets nog zonder vaste spatborden erop kunnen gaan rijden, het ringslot kan er dan ook af. Dan gaat de modder pas weer tussen de velgremmen vastlopen.

Nadeel is dat 'ie met minder massa aan z'n fiets nog sneller aan de horizon gaat verdwijnen, want tempo zat er wel in ;)
Fedor schreef:
ma 30 sep, 2019 07:41
Edwin* schreef:
zo 29 sep, 2019 22:08
De voortassen zijn thuis gebleven en dat fietst een stuk aangenamer.
Haal je dan ook de dragers er af?

Ik twijfel daarover... montage is wat complexer (horizontaal monteren op een Koga lukt niet dus is nu via een extra adapter op de quick-release) en er zijn wat voors en tegens bij verwijderen...
Vandaag de voordragers verwijderd, da's stap 1 :)

Als de uitrusting nu niet meer past moet ik gewoon minder spullen meenemen ;)

Overigens voelt 500 gram niet zwaar als je het in je handen hebt... en als je nu Anything Cages zou monteren komt er alweer 300 gram bij :P
Dat moet je dan ook niet doen.