Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Jarretels...? - Forum Wereldfietser

Jarretels...?

Wellicht trek ik de aandacht met deze titel..
Maar feitelijk gaat het over beenstukken.
Ik dacht van de week, Terra laat ik mezelf eens trakteren op beenstukken.
Want die dingen zijn makkelijk aan en uit te trekken en ideaal wanneer het nog niet echt te koud is, maar 's morgenvroeg wel lekker. Aldus, dat las ik in enkele reviews over fietskleding.
Even later stond ik in een pashokje verschillende soorten beenstukken te passen. Het voelde best een beetje vreemd. Voor de spiegel van die lange kousen aan trekken tot aan je dijen. En dan over je schouder kijken of ze goed passen. Enfin, het maakt het mij ook niet uit wat ik aantrekt, als het maar functioneert en de juiste voordelen heeft. Ik kwam uit op Castelli beenstukken, die zaten het lekkerste en paste goed.
Natuurlijk waren dat gelijk ook weer de duurste...Enfin, toch maar gekocht.
Een paar dagen later in Duitsland op de fiets tijdens een mooie ochtend, mijn nieuwe stockings aangetrokken.
Na een half uur zakte de linkse af en bungelde rond mijn knieën. Nog geen 20 min.later de rechtse ook. Geprobeerd om ze onder en ook over mijn fietsbroek met zeem te dragen. Maar uiteindelijk maakte dat niet uit. Ze zakte ze toch weer af. Idee mislukt.
Ze zijn gedragen en ik heb de irritante labels er al uit geknipt. Dus omruilen is geen optie.
Heel even kwam het in me op om jarretels te gebruiken. Van die dingen die netkousen bij dames omhoog houden.
Mijn vrouw heeft ze vast nog ergens liggen. Maar ja, er zitten ook grenzen aan het geen wat functioneel nog toelaatbaar is...
Ben je nadat je ze gekocht hebt soms extreem afgevallen? Als ze bij mij afzakken komt dat meestal vanwege de dunnere benen, die kleefrandjes hebben dan niks meer om aan vast te zitten, en de castelli's die ik nu heb zitten beter dan wat ik hiervoor had, ook de kleefrandjes zijn beter dan wat ik hiervoor had (weet even geen betere benaming voor die dingen die ervoor moeten zorgen dat ze afzakken) Misschien heeft je vrouw nog een tip (als ze tenminste ook kousen draagt zonder jarretels.)
Ik gebruik ze ook en ze zakken bij het fietsen eigenlijk niet af. Wel als ik er lang mee loop, wat weleens gebeurt als het te steil wordt.
Zijn die beenstukken aan de bovenkant niet afgewerkt met een wat rubberachtig stroef materiaal. Bij mij bleven ze best aardig zitten. Moet wel zeggen dat ik een koersbroek draag die zit rond de benen ook vrij strak.
Er zitten van die silicone achtige kleefranden in.
Die zouden ervoor moeten zorgen dat ze op hun plek blijven.
En afgevallen ben ik ook niet in die 3 dagen tussen koop en gebruik.
Misschien 'plakken' ze gewoon minder goed op behaarde bovenbenen?
Dat zou ik me kunnen voorstellen. Dat wordt scheren Terra. :lol:
Terra schreef:
ma 07 okt, 2019 17:55
Misschien 'plakken' ze gewoon minder goed op behaarde bovenbenen?
Castelli-spul is idd bedoeld voor wielrenners dus trek je conclusie... ;)
Gewoon iets hoger optrekken
gios schreef:
ma 07 okt, 2019 18:24
Gewoon iets hoger optrekken
ergens houd het op natuurlijk... :?
Met acupunctuurtechniek de boel vastprikken? Dan heb je gelijk je energiebanen in orde :D

Capture.JPG
Hier geen probleem met behaarde benen. Ze zakken in het begin een heel klein stukje, maar daarna niet meer. Na meerdere keren afstappen e.d. moet ik ze soms weer even ophijsen. Ik draag ze onder de korte fietsbroek, zodat de fietsbroek ze ook nog klemt. Als het echt koud wordt doe ik trouwens een broek zonder zeem over mijn fietsbroek. Dat is iets warmer en ook makkelijker behalve als je maar de wc moet.
Terra schreef:
ma 07 okt, 2019 17:55
Er zitten van die silicone achtige kleefranden in.
Die zouden ervoor moeten zorgen dat ze op hun plek blijven.
En afgevallen ben ik ook niet in die 3 dagen tussen koop en gebruik.
Misschien 'plakken' ze gewoon minder goed op behaarde bovenbenen?
Nog iemand die (soms) behaarde benen heeft en die geen problemen heeft met afzakkende beenstukken.
Te groot gekocht, vermoed ik.
Als ik de mijne hoog genoeg optrek (10 à 15 cm onder de lies) en het deel boven de knie wat extra stof geef, blijven ze mooi zitten, 150 kilometer als het moet.

Gebruik je een of andere bijzondere zeep of douchegel die "de huid voedt" zoals dat dan heet?
Ook interessant https://www.caresse.eu/tips-bij-het-dragen-van-stay-ups.
Check eens bij de dames op kantoor die stay-ups dragen (hoewel "Draag jij stay-ups?" niet de beste binnenkomer is, stel ik me voor).

EDIT

(Zeker niet als je verder gaat met de mededeling "Ik draag er ook en ik heb er een vraagje over")
Waarom al dat losse materiaal? Goeie lange broek hier in gebruik vanaf een graad of 10-15 en die voert ook warmte af als het moet.
Shadow schreef:
ma 07 okt, 2019 21:29
Waarom al dat losse materiaal? Goeie lange broek hier in gebruik vanaf een graad of 10-15 en die voert ook warmte af als het moet.
Die beenstukken zijn ideaal voor de periode waarin de gewone (korte) broek niet meer volstaat maar een lange (winter-)broek te warm is.
Ze zijn ook erg flexibel. Als ik in die periode met de racefiets ga werken, draag ik ze soms 's ochtends maar laat ik ze 's avonds uit. Geweldige uitvinding.
Shadow schreef:
ma 07 okt, 2019 21:29
Waarom al dat losse materiaal? Goeie lange broek hier in gebruik vanaf een graad of 10-15 en die voert ook warmte af als het moet.
Als het 's morgens nog te koud is maar je weet dat het later warmer wordt om zonder te rijden. De beenstukken stop je makkelijker ergens weg dan een lange of korte broek.
derdekeer schreef:
ma 07 okt, 2019 21:52
Die beenstukken zijn ideaal voor de periode waarin de gewone (korte) broek niet meer volstaat maar een lange (winter-)broek te warm is.
Ik trek een hardlooplegging over m'n bib als het koud is. Dan wordt het onder de bib niet te warm en de rest is wel een stuk beter geïsoleerd.
Zoals hier boven al gezegd zijn beenstukken ideaal als het 's-morgens te koud is, maar 's-middags nog lekker warm.
Bert van Sprang schreef:
ma 07 okt, 2019 22:45
Zoals hier boven al gezegd zijn beenstukken ideaal als het 's-morgens te koud is, maar 's-middags nog lekker warm.
...en het scheelt volume en gewicht t.o.v. een hardloopbroek. Vooral fijn als je veel gaat klimmen: dan helpen alle beetjes.
willem.m schreef:
di 08 okt, 2019 07:24
...en het scheelt volume en gewicht t.o.v. een hardloopbroek. Vooral fijn als je veel gaat klimmen: dan helpen alle beetjes.
Ik zal kijken of ik het tegen die tijd nodig heb ;)