Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Waterdichte softsell jas met extra lange mouwen. - Forum Wereldfietser

Waterdichte softsell jas met extra lange mouwen.

Hoi, ik ben al enkele weken op zoek naar een waterdichte fiets jas voor mijn woon werk verkeer. Het liefst softsell met een langere achterzijde. Maar wat vooral belangrijk is, is de lengte van de mouwen. Ik ben 1.98 m en 95kilo en heb nogal lange armen. Het lukt mij gewoon niet om een passende jas te vinden. Heb al veel merken geprobeerd oa. Vaude, northface, haglofs, agu, Columbia, Wolfskin, quechua enz. Ben benieuwd of hier iemand een idee heeft of een merk kent wat er meer rekening mee houd en me zou passen. Tot die tijd neem ik mijn rogellie regenjas. :wink:
De softshell van Mountain warehouse hebben langere mouwen.
Heb het zelfde probleem.
Nadeel...niet alles wat op de Engelse website staat is te koop in de winkel in Zwolle.
Softshell en waterdicht zijn niet 2 eigenschappen die in dezelfde jas verenigd worden of ik moet me vergissen. Tijdelijk waterafstotend wel, maar dat moet je na een wasbeurt opnieuw aanbrengen.
De kledingmerken voor bergklimmen hebben langere mouwen. Kijk eens naar de jacks van Patagonia, Berghans of Haglofs.
Een softshell is per definitie niet waterdicht. Daar wil je een hardshell voor hebben.
Ik neem aan dat je een softshell wilt omdat die beter ademen?

Er bestaan wel softshells die getapete naden hebben rondom de schouders, wat ervoor zorgt dat ze waterafstotender zijn dan modellen die dit niet hebben, maar die zijn zeldzaam. Er bestaan ook tussenvormen zoals Polartec Neoshell, maar het nadeel daarbij is dat ze meestal echt voor winterse omstandigheden bedoeld zijn en dus gevoerd zijn. Ook zorgt de lagere waterkolom die de stof heeft ervoor dat ze minder geschikt zijn voor gebruik met een zware rugzak. Dit, omdat de regen er anders op de banden gewoon doorheen geduwd wordt.

Kijk inderdaad naar de technischere modellen en de Scandinavische merken. Bijvoorbeeld Haglofs, Bergans en Fjall Raven. Mountain Hardwear is ook een goede optie als je een model zoekt met langere mouwen die toch een beetje getailleerd is.
Ben net zo lang en zeer in mijn sas met jas van € 80 van decatlon
Zonder zwansen, die decatlhon jasjes zijn onoverkomelijke prijs kwaliteit!

Mijn exemplaar heeft al dienst gedaan als ski-jas. Ik raad het iedereen voor alles aan :)
Arcteryx en Rab hebben lange mouwen! En ik heb ook in verhouding lange armen.

Vermoed dat dit idd komt uit de klim wereld. Wel prijzig maar ook waar voor je geld.

Anja
Jansseb schreef:
di 15 okt, 2019 20:34
Hoi, ik ben al enkele weken op zoek naar een waterdichte fiets jas voor mijn woon werk verkeer. Het liefst softsell met een langere achterzijde. Maar wat vooral belangrijk is, is de lengte van de mouwen. Ik ben 1.98 m en 95kilo en heb nogal lange armen. Het lukt mij gewoon niet om een passende jas te vinden. Heb al veel merken geprobeerd oa. Vaude, northface, haglofs, agu, Columbia, Wolfskin, quechua enz. Ben benieuwd of hier iemand een idee heeft of een merk kent wat er meer rekening mee houd en me zou passen. Tot die tijd neem ik mijn rogellie regenjas. :wink:
Gonso
Ik had hetzelfde probleem namelijk :D
Jansseb schreef:
di 15 okt, 2019 20:34
Hoi, ik ben al enkele weken op zoek naar een waterdichte fiets jas voor mijn woon werk verkeer. Het liefst softsell met een langere achterzijde.
Er is niet echt duidelijkheid over wat als softshell kan beschouwd worden en wat niet.

Maar wat Jaccow zegt klopt in ieder geval, een softshell is niet waterdicht. In het beste geval is een softshell goed waterafstotend en werkt het prima voor een zacht buitje.

Renaat
Beloftes over waterdicht en ademend zijn vaak verkooppraatjes.
Gisteren nog mogen ondervinden ... vertrokken bij droog weer, al snel kwam de regen ... ademend waterdicht gore tex jas aangetrokken ... bij thuiskomst was mijn t-shirt behoorlijk nat.
Maar ja, wat wil je, jasje koste ook maar ongeveer 120 eurookes.
Dan liever zo eentje van decathlon shop ofzo ...
_Peter_ schreef:
di 15 okt, 2019 21:56
Softshell en waterdicht zijn niet 2 eigenschappen die in dezelfde jas verenigd worden of ik moet me vergissen. Tijdelijk waterafstotend wel, maar dat moet je na een wasbeurt opnieuw aanbrengen.
jaccow schreef:
wo 16 okt, 2019 12:20
Een softshell is per definitie niet waterdicht. Daar wil je een hardshell voor hebben.......
Zonder jullie nu helemaal te willen tegenspreken, mijn softshell heeft zowel een waterwerende als ademende waarde van 5.000. Mm respectievelijk gm.
Bij regen neemt de buitenkant vocht op en wordt loodzwaar, er is dus geen sprake van een waterafstotende laag. Maar de binnenkant blijft droog (bij 'enkel' gebruik van de jas, dus zonder rugzak(je))!

Het drogen van een 'volgezogen' buitenkant (is, of lijkt op surfpakken van neo-preen) vergt echter heel veel tijd.
Voor mij genoeg reden om mijn jack op vakantie niet mee te nemen. Maar voorheen, met woon-werkverkeer, vond ik de softshell een uitkomst, vooral met barre omstandigheden. Want de softshell blijft ook nat nog goed tegen de kou beschermen.